Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå kjøres det samme 'tilbud' igjen på OBS!...

25pk CB med Lumatron DVD-R printable til 99,-

Mon tro om det fortsatt er samme plater denne gangen, eller om det er et nytt parti fra en bedre produsent?

Samme plater enda ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sånn, kjøpte de vanvittig gode :no: eproformance platene som det har vært skrytt av i første post.

4x + Plater, printable. Nec brenner.

Har ikke vært anna enn tull og problemer, tror faktisk ikke en eneste plate har fungert uten tull, så nå blir vel resten av 25-pakningen brukt til leirdue. Til sammenligning har plater fra rimi (act) og thats write, riktignok av de første platene fra thatswrite, og alt anna gått som smurt, UTEN EN ENESTE FEILBRENNING ELLER FEIL. Har vel brent totalt 120 plater eller no. Så det er neppe tilfeldig at det blir feil nå da.

Så ikke stol blindt på disse testene, det er i stor grad individuelt hva folk kan bruke og ikke bruke. Skjønner ikke helt at noen gidder holde på med dette.

Hva er vitsen med å gi et merke 85% når den ikke funker, når rimiplater funker uten noen form for problemer? Er vel ikke noe hokuspokus å holde seg til merkene som funker.

Endret av dobbelmann
Skrevet
Sånn, kjøpte de vanvittig gode :no: eproformance platene som det har vært skrytt av i første post.

4x + Plater, printable. Nec brenner.

Har ikke vært anna enn tull og problemer, tror faktisk ikke en eneste plate har fungert uten tull, så nå blir vel resten av 25-pakningen brukt til leirdue. Til sammenligning har plater fra rimi (act) og thats write, riktignok av de første platene fra thatswrite, og alt anna gått som smurt, UTEN EN ENESTE FEILBRENNING ELLER FEIL. Har vel brent totalt 120 plater eller no. Så det er neppe tilfeldig at det blir feil nå da.

Så ikke stol blindt på disse testene, det er i stor grad individuelt hva folk kan bruke og ikke bruke. Skjønner ikke helt at noen gidder holde på med dette.

Hva er vitsen med å gi et merke 85% når den ikke funker, når rimiplater funker uten noen form for problemer? Er vel ikke noe hokuspokus å holde seg til merkene som funker.

Eproformance 4x print som selges på markedet nå har produksjonsfeil. Vi har tatt tilbake alle platene fra de som har hatt problemer av våre kunder og sendt de i retur til leverandøren vår.

Leverandøren bekreftet at disse har produksjonsfeil.

Samme gjelder i mindre grad siste partiet med 8x eProformance print - disse har vi også tatt ut av butikken grunnet problemene.

Men generelt så stemmer det som står i åpningsposten.

Skrevet (endret)

Flott info, takker for den. Får da håpe dealeren her har vett når jeg kommer tilbake med restene og diskusene og klager litt :)

Endret av dobbelmann
Skrevet
Hvordan er disse platene: http://www.pxp.no/webshop/product_info.php...products_id=154

Er de verdt prisen? (999,- for 100 stk i CB)

Kan bekrefte at dette er bra plater har gått gjennom 150 av de du nevner samt 200 av DVD-R platene av samme merke og speep

Har ikke en eneste feilbrenning som ikke har være min egen skyld

Jeg har brent og samtidig satt i gang store HD jobber fra samme disk som jeg brenner fra---> ikke lurt

Bare venter til de kommer i 16 x! Disse holder til min plextor 12x men IKKE til min nye NEC3520A (bruker 16 x verbatim plater fra mpx) har INGEN feilbrenninger der heller etter ca 25 stk

:thumbup:

Skrevet

Dobbelmann nevner noen Act Storage plater som er kjøpt på Rimi , disse platene er AN31, som forøvrig er de største møkkaplatene jeg har hatt i hus!

De funka meget dårlig i både Nec 2500a og BenQ 1620 med alle mulige forskjellige firmwares.

Bare måtte...

Skrevet
Og forsåvidt også hvordan det ligger an med kvaliteten på CD-R platene av samme merke... ser de selger 100 stk for 99,- på ukens tilbud.

Vurderer også å kjøpe et par pakker.

Ser at Mpx har tatt bort 100 pkn platene til 99,- og byttet dem ut med 50pkn til 49,-

Lik pris pr plate, så gjør ingenting :p

Men prisen ser mest for god ut til å være sann, er kvaliten på Intenso cd-r helt lowsy mon tro?

Skrevet
Noen som vet hvordan det ligger an med kvaliteten til de nye platene MPX selger?

F.eks. disse: Intenso DVD+R Plate 4x - 50 stk

Og forsåvidt også hvordan det ligger an med kvaliteten på CD-R platene av samme merke... ser de selger 100 stk for 99,- på ukens tilbud.

Kjøpte en 25 CB av Intenso DVD+R 8x på Datakjeden i Tønsberg her om dagen, disse hadde mediakoden MBIPG101 (R04). Disse er produsert av "Moser Baer India LTD". Er vel sånn grei kvalitet på disse, i hvertfall de jeg har brukt (har Benq DW1620), allikevel så er det vel ikke det beste som finnes der ute.

Ser at trådstarten skriver at noen andre plater (annen mediakode) fra denne produsenten "har en lei tendens til å ha dårlig lesbarhet nær ytterkanten" og gir de kvalitetsscore 70 %.

Skrevet

Her er info om: That's Write 4x DVD-R 4,7GB 100-pack Cake Box

http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=304333&cks=PRL - kjøpt hos Flexi-Data 16.02.2005

---------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR004]

Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R]

Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.]

Manufacturer ID : [OPTODISCR004]

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

Erik

Skrevet (endret)

Er kvaliteten på Eproformanceblitt dårligere ? Har brent en good del eproformance dvd + 4x og kjøpte inn mer av eproformance dvd + r 8x. Men når jeg tar en test på de nå så får jeg så og si massiv po feil rate på slutten av alle dvd platene jeg har brent. Dette er jo rimlig kjipt i ogmed at jeg kjøpte inn 100 stk av de.

OC Freak : har du merket noen vesentlig kvalitets svikt på det merke nå ? både på +/-

Veit om de printbare at de var dårlige men trodde ikke det gjalt de andre typene.

Har prøvd å brenne de på forskjellige hastigheter men po feil raten er høøyy

Mvh

Ole

Endret av Crazy Joe
Skrevet (endret)

Mez postet denne:

Unique Disc Identifier : [DVD-R:OPTODISCR004]

Disc & Book Type : [DVD-R] - [DVD-R]

Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.]

Manufacturer ID : [OPTODISCR004]

Blank Disc Capacity : [2,298,496 Sectors = 4,489.3MB = 4.38GB (4.71GB)]

[ DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ]

Disse platene er lavkvalitetsplater, og fikk 45% på hovedsiden av tråden.

Skal kjøpe en DVD-opptaker fra komplett; Panasonic DMR-E55; Med denne kommer jeg til å brenne 2+ plater hver dag i en lang periode. Hvor holdbare er egentlig disse platene?

Endret av RaScZaK
Skrevet (endret)
Er kvaliteten på Eproformanceblitt dårligere ? Har brent en good del eproformance dvd +  4x og kjøpte inn mer av eproformance dvd + r 8x. Men når jeg tar en test på de nå så får jeg så og si massiv  po feil rate på slutten av alle dvd platene jeg har brent.  Dette er jo rimlig kjipt i ogmed at jeg kjøpte inn 100 stk av de.

OC Freak : har du merket noen vesentlig kvalitets svikt på det merke nå ? både på +/-

Veit om de printbare at de var dårlige men trodde ikke det gjalt de andre typene.

Mvh

Ole

Hvor kjøpte du de?

Hvordan ser spindelen ut?

Har spindelen en rund kant på toppen (som her: http://www.norwaydisc.no/webshop/images/un...sal25CBplus.jpg ) eller har den "spiss" kant (som her: http://www.norwaydisc.no/webshop/images/ep...%208x%20+R.jpg)

10CB eller 25CB?

Det var et parti 25CB med "spiss" kant som var noe dårligere enn normalt, spesielt hvis de ble brent på 12x. Men allikevel ikke dårlige nok til at det burde bli problemer med tilbakelesing av platene.

10CB og 25CB med rund kant har jeg enda ikke hat merkbare problemer med - heller ikke på 12x.

Men det skal nevnes at vi har tatt inn et alternativt merke (universal) som er fra samme produsent, men etter mine tester bedre kvalitet (spesielt på 12x gir de lavere feilverdier enn ePro).

Har etterhvert blitt så skeptisk til alt av plater på markedet at jeg tester noen plater fra hvert nye parti.

Har til og med funnet merkbare veriasjoner på Taiyo Yuden plater og verbatim plater. På Taiyo Yuden platene kom forskjellene dog kun frem ved 16x brenning.

Endret av OC-Freak
Skrevet
Er kvaliteten på Eproformanceblitt dårligere ? Har brent en good del eproformance dvd +  4x og kjøpte inn mer av eproformance dvd + r 8x. Men når jeg tar en test på de nå så får jeg så og si massiv  po feil rate på slutten av alle dvd platene jeg har brent.  Dette er jo rimlig kjipt i ogmed at jeg kjøpte inn 100 stk av de.

Mvh

Ole

Hvor kjøpte du de?

Hvordan ser spindelen ut?

Har spindelen en rund kant på toppen (som her: http://www.norwaydisc.no/webshop/images/un...sal25CBplus.jpg ) eller har den "spiss" kant (som her: http://www.norwaydisc.no/webshop/images/ep...%208x%20+R.jpg)

10CB eller 25CB?

Det var et parti 25CB med "spiss" kant som var noe dårligere enn normalt, spesielt hvis de ble brent på 12x. Men allikevel ikke dårlige nok til at det burde bli problemer med tilbakelesing av platene.

10CB og 25CB med rund kant har jeg enda ikke hat merkbare problemer med - heller ikke på 12x.

Men det skal nevnes at vi har tatt inn et alternativt merke (universal) som er fra samme produsent, men etter mine tester bedre kvalitet (spesielt på 12x gir de lavere feilverdier enn ePro).

Har etterhvert blitt så skeptisk til alt av plater på markedet at jeg tester noen plater fra hvert nye parti.

Har til og med funnet merkbare veriasjoner på Taiyo Yuden plater og verbatim plater. På Taiyo Yuden platene kom forskjellene dog kun frem ved 16x brenning.

Det er 25 stk spindel og den har rund kant langs bunnen. Merkelig.. Så hvis det er serdeles mange po feil så kan man risikere at den stasjonære dvd spilleren ikke klarer å lese skivene på slutten. ?

Mvh

Ole

Skrevet

Var en tur på Elkjøp i dag og kom over noen Packard Bell Dvd+R plater 10 stk. i jewelcase til 69,-

La merke til at de hadde to forskjellige innpakninger, den ene stod det 1-4x Speed på og den andre stod det 2.4-4 Speed på...

Kjøpte en av hver da jeg misstenkte at de hadde to forskjellige produsenter(merkelig hobby dette her)

Jeg hadde forøvrig rett i min misstanke.

De platene som det stod 1-4x speed på var OPTODISC OR4

De platene som det stod 2.4-4x speed på var Plasmon1 C01

Min BenQ 1620A med B7T9 firmware støtter opp til 12x speeds brenning på plasmon platene men bare 4x speed på OPTODISC platene.

Har ikke fått testet de enda, men skal prøve de i morgen.

Skrevet
Kjøpte akkurat disse:

That's write DVD-R 4X i 25 spindel: LEADDATA01. MEGET billige plater, trodde disse var PRINCO men der tok jeg feil gitt. LEAD DATA platene er på nivå med PRINCO kvalitetsmessig, kanskje litt bedre....spesielt hvis du har en NEC ND1300A.

Å flesteparten av de funker ikke med min NEC ND1300A. Får bare beskjed om at den har problemer med "Power Calibration"

Puttet i en Plextor DVD-R brenner, så funket platene med en gang.

Har du prøvd å oppdatere firmwaren i denne brenneren????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...