Gå til innhold

Netcom - Forsikret feil mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Krangla med Netcom idag. Mobilen min tok kvelden 1. juledag, LG G3, vet ikke hvorfor, men mest sannsynlig kondens pga overgangen fra kulde til varme.

 

Uansett, jeg var inne på min side hos NetCom for ett halvt år siden og så jeg hadde Forsikring Medium, og dobbeltsjekka nå for å få fiksa mobilen min. Men på forsikringa står det ingenting om hvilken mobil den er til, så jeg håpa/regna med at den lå på telefonnummeret mitt siden det ikke er noe som tilsier at den er kobla mot en mobil.

 

Men den er kobla opp mot min gamle S2. Uten noen informasjon om at jeg måtte si ifra at jeg hadde fått ny, står vist i noen papirer.

 

Det vil si at jeg har betalt på en 2 år gammel forsikring og den er ubrukelig. Tapt noen kroner på det.

 

TL;DR Netcom gir ingen informasjon om hvilken mobil forsikringen er på hvis man ikke vet det, og det kan bli missforstått som at den ligger på telefonnummeret. Jeg kan ikke få fiksa mobilen jeg har nå og jeg har tapt masse ved å betale denne forsikringen.

 

Hva mener dere om dette? Må få ut frustrasjonen min ovenfor dette og kanskje bli snakka til fornuft. Men er det så vanskelig å legge inn hvilken mobil forsikringen ligger opp mot?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat det samme hendte med broren min. Forsikringen hans sto på en iPhone 4, mens han hadde gått over til en iPhone 5S (kjøpt i en NetCom-butikk, mind you). 5S-en tok kvelden og han skulle ta det på forsikringen. Etter mye frem- og tilbake kom Netcom frem til at selgeren hadde gjort en feil ved å ikke flytte forsikringen over på den nye telefonen, og Netcom Forsikring (ikke Netcom, kun til forveksling like navn..) måtte bite i det sure eplet og tok 5S-en på forsikringen.

 

Hvordan kjøpte du G3en? Via Netcom, eller en tredjepartsforhandler?

Lenke til kommentar

Akkurat det samme hendte med broren min. Forsikringen hans sto på en iPhone 4, mens han hadde gått over til en iPhone 5S (kjøpt i en NetCom-butikk, mind you). 5S-en tok kvelden og han skulle ta det på forsikringen. Etter mye frem- og tilbake kom Netcom frem til at selgeren hadde gjort en feil ved å ikke flytte forsikringen over på den nye telefonen, og Netcom Forsikring (ikke Netcom, kun til forveksling like navn..) måtte bite i det sure eplet og tok 5S-en på forsikringen.

 

Hvordan kjøpte du G3en? Via Netcom, eller en tredjepartsforhandler?

Kjøpt igjennom tredjepartsforhandler så blir vanskelig.

 

Sjekka vilkårene også, står ingenting om at man må overføre forsikringen(sier vel seg selv da?). Står bare at den må ha Netcom abonnement og godkjent forsikring på den mobilen som den ble kjøpt med.

Regna ut og fant ut at jeg har betalt 1200 for den forsikringa, og det kunne de ikke gjøre noe med selv etter dårlig informasjon.

 

Bestilte Chess istad, så Netcom får ikke mer av pengene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...