Gå til innhold

Age of Empires II HD ? Lets make it rolli'n!


Anbefalte innlegg

Hvis ja, skrik ut, om nei - sjekk det ut!!

 

Her kan man diskutere strategier etc.

 

For oss som bare ikke klarer å slutte å elske dette fantastiske spillet!

Min debutt var rundt årtusen skiftet... nå 14- snart 15 år senere har det ALDRI vert mere morro! :-)

 

For dere som ikke vet hva AoE er:

 

"Age of Empires II: The Age of Kings is a real-time strategy (RTS) video game developed by Ensemble Studios and published by Microsoft. Released in 1999 for the Microsoft Windows and Macintosh operating systems, it was the second game in the Age of Empires series. An expansion, The Conquerors, was released in 2000. A PlayStation 2 version was released by Konami in 2001, and a Nintendo DS spinoff, Age of Empires: The Age of Kings was developed by Backbone Entertainment in 2006. A Dreamcast port, by Konami, was canceled."

 

"The Age of Kings focuses on building towns, gathering resources, creating armies and ultimately conquering your opponents by destroying their units and buildings. Players conquer rival towns and empires as they advance one of 13 civilizations through four "Ages": the Dark Age, the Feudal Age, the Castle Age (The Middle Ages), and the Imperial Age, reminiscent of the Renaissance—a 1000 year timeframe.[3] Advancing to a new Age unlocks new units, structures, and technologies, but players must first build certain buildings from their current age and then pay a sum of resources (typically food and gold).[4]"

 

Hentet fra Wikipedia.

 

Fåes på steam, fra 20 til 100 NOK. - Windows

 

post-276311-0-61135200-1419875671_thumb.jpg

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe kjekt å se her er flere av oss! Jeg var soppas avhegig at jeg kjøpte meg en billig lap-top før jeg reiste på jobb denne gangen, så jeg kunne spille AoEII!

 

Forøvrig liker jeg Celts best. Wood Riders er fantastisk effektive i å rive bygninger! :-)

Fast Castle er en god en, men Feudal Age Rush liker jeg og svært godt. Men er lett å havne bakpå om man spiller FAR.

 

Noen som spiller det online her da? :-)

 

Noen her som har sjekket ut Reconanse22 på youtube forresten? Hvis ikke kan det anbefales! Er en del gode triks å plukke opp der! Fyren er rå i AoE!!

Lenke til kommentar

Hvis du skal fast castle så er du jo avhengig av en "walled" base, men så lenge du er sikker, så er det nok lurt med fast castle. Jeg er ikke super god på aoe2, så jeg skal ikke late som jeg er en ekspert.

 

Kommer litt an på hvilket map du spiller, og også hvor raskt du greier å komme deg i Castle Age. Black Forrest er forøvrig beste mappet man kan spille på, om man skal i fast castle.

Lenke til kommentar

Resonance22 er ikke spesielt rå i AoC. Jeg mener, han kan de fleste prinsipper i spillet, men han er ikke ekstrem i utførelsen. For det meste spiller han Black Forest og Arena, hvilket er "noob maps", preget av booming og imp-krig. De beste innen AoC er utvilsomt Tyrant-gutta, hvorav samtlige ville eid meg i Feudal når som helst.

 

Personlig liker jeg å spille random, da alle sivilisasjoner har noe "gående" for dem. Vikings er best på sjøen, eller som slinger. Huns passer bra på åpne maps som Arabia pga. deres billige Cav. Archers. Aztec har bra smush (siege/monk rush), en ustoppelig kombo om du spiller den riktig. Spanish eier i castle age om du er god på fast castle. Jeg kunne fortsatt, men det er bedre å bare sjekke ut pro-games på http://www.twitch.tv/vooblyofficial eller http://www.twitch.tv/zeroempires. Begge steder har tilhørende Youtube-kanaler der spill lastes opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Resonance22 er ikke spesielt rå i AoC. Jeg mener, han kan de fleste prinsipper i spillet, men han er ikke ekstrem i utførelsen. For det meste spiller han Black Forest og Arena, hvilket er "noob maps", preget av booming og imp-krig. De beste innen AoC er utvilsomt Tyrant-gutta, hvorav samtlige ville eid meg i Feudal når som helst.

 

Personlig liker jeg å spille random, da alle sivilisasjoner har noe "gående" for dem. Vikings er best på sjøen, eller som slinger. Huns passer bra på åpne maps som Arabia pga. deres billige Cav. Archers. Aztec har bra smush (siege/monk rush), en ustoppelig kombo om du spiller den riktig. Spanish eier i castle age om du er god på fast castle. Jeg kunne fortsatt, men det er bedre å bare sjekke ut pro-games på http://www.twitch.tv/vooblyofficial eller http://www.twitch.tv/zeroempires. Begge steder har tilhørende Youtube-kanaler der spill lastes opp.

 

Vel, tror Reconanse22 ville eid meg likevel, selv på en dårlig dag :-)

Black Forest gir deg jo en fordel i forhold til (mange) andre maps, da du har fri tilgang på wood, og dermed kan selge wood for gull, stein. Og med en sterk økonomi kan man jo bare gunne på med soldater. Samt at det er lett å mure seg inne.

 

Jeg skal likevel sjekke ut de to kanalene der når jeg kommer hjem til raskere nett. Med mindre resusjer blir det jo mindre soldater. Og mere strategi! Det liker vi! :-D

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

Spilte dette da det kom ut, og i mange år etter, men ikke spilt det på lenge. Hvilke versjon er det man kjøper om man vil spille nå om dagen?

og det skal vist være 80% off på steam nå (vet ikke hvor lenge det varer)! :) Det betyr at du får omtrent ubegrenset underholdning til rundt 20 NOK! :p

Endret av Skipstrixy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...