Gå til innhold

hvordan reklamere på et mistet produkt?


Noldus

Anbefalte innlegg

Svaret jeg fikk fra GoPro var at selen er ment for utendørsbruk, men at det er min skyld hvis den detter av. Elkjøp syntes bare det var leit at jeg ikke syntes produktet levde opp til mine forventninger. Forventet egentlig ikke noe annet.

 

Noen som vet om en sele og kamera som faktisk fungerer uten at hunden må løpe inne i stua?

Endret av Noldus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle situasjoner som krever at man ser hunden, f.eks ved jakt.

Hvordan holder man kontroll på en hund man ikke ser?

Slik jeg leser hundeloven må man ha kontroll på hunden også under jakt.

 

Selv fanger jeg inn løshunder som kommer bort til meg og leverer de til stedets hundefanger (de som har avtale med politiet), dette koster en god slump penger for idioten som slipper bikkja si.

 

 

Tror det er ganske mange jegere som er uenig med deg der. 3000 er ikke billig, men det er en "lærepenge" jeg ønsker andre skal slippe.

Jegere er nok i mange tilfeller uenige ja, men de vet jo ikke hva kontroll betyr som regel..

Kravet er uansett at hunden føres og kontrolleres på aktsom måte, dette er det umulig å innfri uten å faktisk kunne se hunden.

 

Noen som vet om en sele og kamera som faktisk fungerer uten at hunden må løpe inne i stua?

GoPro funker bra, det er også tilgjengelig festemekanismer som kan brukes på andre seler med litt kreativitet.

Men den beste løsningen er å følge hundelovens krav til sikring av hund.

Lenke til kommentar

Hvordan holder man kontroll på en hund man ikke ser?

Slik jeg leser hundeloven må man ha kontroll på hunden også under jakt.

 

Selv fanger jeg inn løshunder som kommer bort til meg og leverer de til stedets hundefanger (de som har avtale med politiet), dette koster en god slump penger for idioten som slipper bikkja si.

 

 

Nei, man må ikke se hunden når den brukes til jakt (eller jakttrening). Rent konkret finner du det spesifisert i §9F i loven om hundehold.

 

Når det er avklart, selv om Noldus skulle ha brutt hundeloven er ikke dette relevant for spørsmålet om selen kan reklameres på. Litt som at dersom din nye bil bryter sammen mens du kjører i 120km/t så kan ikke bilbutikken avfeie din sak basert på at du har brutt fartsgrensa i Norge.

 

 

Noldus: Ville lagd egen tråd på dyreforumet angående valg av ny sele. Eventuelt også hundesonen.no og canis.no

Lenke til kommentar

Jeg regner med du ikke har hund selv, Snylter?

Kontroll på hund har du gjennom dressur, men jeg har en følelse av at det er fånyttes å diskutere dette med deg.

 

Men å kjøpe en skikkelig sele å lage en holdbar festeanordning på den, er ingen dum idè.

 

Takk for tips Eternal, skal se på det.

 

Alt jeg kan gjøre nå er å gå tur på samme sted hver dag å se om jeg finner igjen kamera og sele. Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med reklamasjon uten et produkt å reklamere på.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

Nei, man må ikke se hunden når den brukes til jakt (eller jakttrening). Rent konkret finner du det spesifisert i §9F i loven om hundehold.

Jeg ser ikke at dette fritar noen for kravet om kontroll.

Uansett, slike slitsomme jakthunder flyr stort sett rundt og vimser uten å gjøre jobben sin..

Det resulterer gjerne i at jeg drar på kobbel og halsbånd jeg har med meg, så leverer jeg de til riktig myndighet.

 

Jeg regner med du ikke har hund selv, Snylter?

Kontroll på hund har du gjennom dressur, men jeg har en følelse av at det er fånyttes å diskutere dette med deg.

Jeg har to hunder, aktive krabater som er opplært til at de skal ha oversikt over hvor jeg er og ikke bevege seg utenfor min synsvidde.

De er ikke så glad i fremmede løshunder, så når slike kommer og trenger seg på drar jeg først på bånd på tispa mi, deretter løshunden.

Hannhunden min får gå løs da han ikke gidder å gå bort til andre dyr eller mennesker med mindre det er nødvendig. (En gammel og rolig gubbe)

Lenke til kommentar

Alt jeg kan gjøre nå er å gå tur på samme sted hver dag å se om jeg finner igjen kamera og sele. Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med reklamasjon uten et produkt å reklamere på.

Prøv å "tenk som en hund" på disse turene, hvor kan den ha hatt lyst til å løpe og hva kan den ha hatt lyst til å utforske. Kanskje finner du igjen kamera og sele på den måten.

Lenke til kommentar

Når det er avklart, selv om Noldus skulle ha brutt hundeloven er ikke dette relevant for spørsmålet om selen kan reklameres på. Litt som at dersom din nye bil bryter sammen mens du kjører i 120km/t så kan ikke bilbutikken avfeie din sak basert på at du har brutt fartsgrensa i Norge.

Men hvis bilen forsvant (ref ts sitt problem) så hadde vel ikke bilbutikken godtatt reklamasjonen...
Lenke til kommentar

Det er nå du skulle hatt to hunder, og lært de til å gå spor etter hverandre.. :)

 

jeg har nok av hunder, men ingen sporhund. Hadde jeg bare hatt gps-en på bikkja ville også blitt lettere :)

 

Jeg kan jo ta på gps og la bikkja løpe i samme område. kanskje den går samme vei.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

 

Når det er avklart, selv om Noldus skulle ha brutt hundeloven er ikke dette relevant for spørsmålet om selen kan reklameres på. Litt som at dersom din nye bil bryter sammen mens du kjører i 120km/t så kan ikke bilbutikken avfeie din sak basert på at du har brutt fartsgrensa i Norge.

Men hvis bilen forsvant (ref ts sitt problem) så hadde vel ikke bilbutikken godtatt reklamasjonen...

 

Tja, om du reklamerer på at bilen ikke har god nok tyverisikring så kan du jo likevel ha en sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...