Gå til innhold

Må oppgradere og håper på litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei, Som tittelen sier så trenger jeg å oppgradere litt igjenn. Det var ikke så ille lenge siden jeg gjorde dette og endte opp med dette. :

 

Hovedkort: Gigabyte FM2 socket

Prosessor: AMD A4-5300 Trinity 2.8Ghz

skjærmkort: Nvidia Geforce GTX 295

4G DDR3 ram

Windows 7 64 bit

 

Det går greit å spille med dette oppsettet men gjelder ikke alle nye spill, går fint med Eurotruck simulator 2 osv. Kjøpte meg det nye Thief 4 spillet, blei utroligt skuffet når jeg oppdaget at det gikk treigt som H.... og det på de laveste justeringene.Nå har jeg ikke fått prøvd farcry 3 ennå men er vel heller ikke noe vits vil jeg tro. og det er her dere kommer inn i bildet :) Jeg trenger sårt litt veiledning, tips og råd til et nytt oppsett jeg kan handle inn slik at jeg får spilt disse spillene. Plass er det ingen fare med, har nok av det. skal jeg gå for max settings så blir jeg fattig men tenkte mere på litt mere mitt i mellom priser, ikke for dyrt og ikke for lavt for da ender jeg vel bare opp med dritt, eller gjør jeg det?

 

Kan dere gi meg noen råd om hva jeg bør kjøpe inn for å gjøre spille kveldene mine ok igjenn?

 

Ps. jeg trenger ikke noe fancy panzy greier men bra nok til å få spilt de nye spillene.

 

Setter pris på alle svar.

 

Mvh. Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser for meg ett rimelig hovedkort, (f.eks ett b85m til 6-700kr), en i5 4460 eller lignende. Kjøpe skjermkort og 4gb minne til på brukten. Får jo f.eks gtx 670 fra 700kr, tatt som ett eksempel.

 

Blir det for kostbart så kjøp heller alt brukt. Bare pass på at kvittering(er) medfølger.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Mus, tastatur osv. har jeg, så trenger ikke noe annet enn å oppgradere innmaten.

 

Nå hadde jeg håpet på å slippe å kjøpe alt på nytt da, tenkte på en raskere/bedre cpu kanskje og muligens et annet skjærmkort som er litt bedre enn det jeg har nå. pluss litt mere ram da, men ram er minste problem.

Men siden jeg kjører socket fm2 så vil vel kanskje dette begrense seg litt ang cpu. Det jeg kunne tenke meg er å fortsette med gigabyte sitt hovedkort, mye fordi jeg liker interface på det, lett å justere ting der også er det litt stiligt da :)

 

Budsjett har jeg ikke tenkt så mye på pga. tenkte først og fremst på en billig oppgradering. men skal jeg alikevel oppgi en sum så kunne jeg vel kanskje tenkt meg rundt en 5000 kr eller noe. Jeg vet ikke om det skjærmkortet jeg har nå kan tynes litt til men begynner vel kanskje å bli gammalt? Hadde Jeg bare vist hvor systemet henger igjenn på hastighet og grafikk så hadde det vært lettere å vite hva en trenger,

 

Ja en kan jo kansje gå for brukt også men er dette så lurt i lengden da? greit hvis man får med kviteringer å sånn men hm. vet ikke helt.

 

Jeg har tittet litt på priser og sånn på nettet og der det smerter mest er vel på cpu og skjærmkort, synest ikke ram er så dyrt egentlig og ikke hovedkort heller. men klart, skal man gå for en skikkelig råtass av en spill maskin så koster det jo en del. men en sååååå ivrig gamer er jeg ikke lenger så trenger ikke det dyreste.

 

Men hva er å anbefale da. Amd eller Intel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...