Gå til innhold

Vil Playstation gå ned i pris etter nyttår?


winmedi

Anbefalte innlegg

Hei, min bror skal kjøpe Playstation og han lurer på det er verdt å kjøpe playstation imorgen. Elkjøp har kampanje imorgen. Playstation 4 + fifa 15 +ladestasjon + kontroll sticks for 3800kr. Er dette et godt tilbud? Han vurderer å vente over nyttår for å se om prisene vil synke. Men jeg har sagt at prisene vil være slik de er nå for en god stund. Muligens jeg har feil her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pga kronefall kan det være den går opp i pris

Helt rett, er betydelig lagg i prisinga på importprodukter. Med det mener jeg at det tar ganske lang tid fra det blir dyrere for grossist å importere før det slår ut hos kunden. Både pga aktører som handler i terminmarkedet, lager kjøpt inn til til "gammel" kurs og en generell frykt for å øke prisen pga konkurransen i markedet.

 

Dette betyr at på tross av et kronefall på 30% mot store valuttaer i høst har ikke prisene på importvarer økt noe særlig i det hele tatt. Dette kan ikke vare evig, og før eller siden vil prisene opp for å reflektere de økte kostnadene i norske kroner. (ikke like mye opp, valuttakostnaden deles gjerne mellom grossist, selger og kunde).

 

Så kort oppsumert helt enig med deg, i at man ikke skal si det for sikkert at det blir billigere i det hele tatt, faktisk en ikke ignorerbar sjanse for at prisen vil øke en del fram til sommeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...