Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan jeg sette ned hastigheten for wifi brukere?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg sitter med en 4mbit linje fordi det ikke går ann og få noe bedre i gata jeg bor i. Ja jeg vet det er latterlig. Nettet blir veldig ustabilt når vi får besøk hjemme og folk kobler seg til wifi. Tipper at det er en del streaming av facebook videoer osv. Det jeg lurte på var om det gikk ann og sette feks 3mbit av linjen til utstyr som er kobla med kabel og 1 mbit til utstyr som er kobla med wifi slik at vi som spiller med kabel kan spille uten lagg. Jeg gikk til innkjøp av ny ruter Asus RT-N66U i håp om at det skulle være mer stabilt, men ser ut til at linja blir ustabil uansett når vi får besøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg sitter med en 4mbit linje fordi det ikke går ann og få noe bedre i gata jeg bor i. Ja jeg vet det er latterlig. Nettet blir veldig ustabilt når vi får besøk hjemme og folk kobler seg til wifi. Tipper at det er en del streaming av facebook videoer osv. Det jeg lurte på var om det gikk ann og sette feks 3mbit av linjen til utstyr som er kobla med kabel og 1 mbit til utstyr som er kobla med wifi slik at vi som spiller med kabel kan spille uten lagg. Jeg gikk til innkjøp av ny ruter Asus RT-N66U i håp om at det skulle være mer stabilt, men ser ut til at linja blir ustabil uansett når vi får besøk.

 

Tror ikke RT-N66U kan gjøre dette out of the box, men du kan installere dd-wrt istedet og der kan du enkelt throttle ulike grensesnitt slik du føler for.

 

Det beste alternativet er heller å kjøpe en skikkelig ruter fra Mikrotik som gir deg full kontroll over nettverket ditt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...