Gå til innhold

Strikkehjelp, lage bord


Skoleflinkjente

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du felt/strikket sammen masker tidligere? Her er en forklaring på det.

Først må du passe på å telle og sette maskemarkører på riktig sted. Jeg pleier å bare lage to løkker/ringer av garn i en annen farge og bruke som markører. Disse bare tres på pinnene på riktig sted. Jeg veit ikke helt hva det er du sliter med, så jeg prøver å skrive instruksjonene mye mer tydelig og håper det hjelper:

1. runde med felling: Strikk de to første maskene sammen (pass på å bruke riktig farge ifølge diagrammet du bruker), fortsett med mønsteret fram til neste markør, før denne over på venstre pinne, og strikk de neste to maskene sammen (med riktig farge igjen), og fortsett med mønsteret uten å felle mer fram til slutten av runden. Du skal bare felle to ganger denne runden, så du skal ende opp med 52 masker på pinnene nå (26 på hver side av markørene).

2. runde med felling: Strikk først de to første maskene sammen, akkurat som forrige runde. Så strikker du de neste to òg sammen. Pass på å bruke riktige farger! Fortsett med mønsteret fram til det gjenstår fire masker før neste markør. Strikk nå to masker sammen, så de to neste sammen, dra markøren over til venstre pinne, og strikk de to første maskene sammen, så de neste to sammen, og strikk mønster fram til det gjenstår fire masker på omgangen. Strikk to masker sammen, så de neste to maskene sammen. Nå skal du ha 44 masker på pinnene (22 på hver side av markørene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...