Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens !

Jeg står fremdeles dønn fast med å overklokke 980 classified kortet mitt. Det er stabilt i heaven benchmark på 1558mhz med stock voltage. Det vil si det er stabilt i far cry 4 ikke så mye over 1500 mhz. Men uansett hvor mye ekstra volt jeg gir det så klokker det ikke 5mhz høyere. Jeg har flashet biosen til kingpin's classyXX bios. Gir det alt fra +50 til 1.38 v på kjernen. Bruker classified controller. Har prøvd både AB og precision X. Vett vannkjøling er veldig viktig på dette kortet men jeg skulle tro at det var mulig å få litt mer !?

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Skrur du da opp volten eller skrur du opp frekvensen også.

Vet at på prosessorer er det i hvert fall slik at man skrur opp både Vcore og kjernefrekvens hver for seg, men for å få det til å bli stabilt må man passe på å ha høy nok Vcore.

*Når det kommer til temp. så kommer det ann på hvor mange volt kjøleren klarer å kjøle.

Lenke til kommentar

Skrur du da opp volten eller skrur du opp frekvensen også.

 

Vet at på prosessorer er det i hvert fall slik at man skrur opp både Vcore og kjernefrekvens hver for seg, men for å få det til å bli stabilt må man passe på å ha høy nok Vcore.

 

*Når det kommer til temp. så kommer det ann på hvor mange volt kjøleren klarer å kjøle.

 

 

Ja jeg gjør det hver for seg :) Men det kan være temperaturen som utgjør en forskjell. høyt klokkede prosessorer trives jo ikke så godt når det blir varmt. Vi får se når jeg får vannblokk ;) Det blir nok nærmere 80 grader etter en god stund selv om viftene kjører 100% og det er på stock volt. Har lest en del siden jeg startet denne tråden før jul og flere opplever det samme med 980. At det faktisk klokker dårligere når du skrur opp vcore. Litt spesielt med 980 kortet men vi får se. Nå klarer jeg 1560/8660 på stock volt da så er jo ikke akkurat dårlig :)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

du må ha vannkjøling for å se forbedringer er jeg redd.. 80C er rett og slett for høyt.

Du har sikkert rett. Krasjer lenge før det når 80 tror jeg da. Krasjer ganske kjapt hvis jeg prøver å skru opp volt eller mhz littegrann selv om jeg er ganske forsiktig.

 

Får bare vente på trege EK som enda ikke har klart å lage vannblokk. Var "noen" som påsto den skulle komme i januar ;)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

 

du må ha vannkjøling for å se forbedringer er jeg redd.. 80C er rett og slett for høyt.

Du har sikkert rett. Krasjer lenge før det når 80 tror jeg da. Krasjer ganske kjapt hvis jeg prøver å skru opp volt eller mhz littegrann selv om jeg er ganske forsiktig.

 

Får bare vente på trege EK som enda ikke har klart å lage vannblokk. Var "noen" som påsto den skulle komme i januar ;)

 

https://www.komplett.no/ekwb-ek-fc980-gtx-gpu-block/826318 = no fit ?

Lenke til kommentar

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkjøling/GPU/EK/EK-Thermosphere---AcetalNickel-G1-4-Universal-GPU---AMD---nVidia-128316-p0000084265.aspx

 

Ta med en slik fra oss da? Greit å ha liggende uansett når det kommer nye kort som ikke har fått vannblokk enda :D

 

Jeg sa vel Januar.. tar tid.. :(

Har sett de der, ikke så pene i forhold til heldekkende. Hvis det er veldig lenge til fullcover kommer så tja. Har dere kjøling til vrm og minne da ? Bakplate ?

Lenke til kommentar

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkjøling/GPU/EK/EK-Thermosphere---AcetalNickel-G1-4-Universal-GPU---AMD---nVidia-128316-p0000084265.aspx

 

Ta med en slik fra oss da? Greit å ha liggende uansett når det kommer nye kort som ikke har fått vannblokk enda :D

 

Jeg sa vel Januar.. tar tid.. :(

Har sett de der, ikke så pene i forhold til heldekkende. Hvis det er veldig lenge til fullcover kommer så tja. Har dere kjøling til vrm og minne da ? Bakplate ?

 

som sagt:

 

ikke tenkt på bakplate osv inntil fullcover faktisk kommer. kjøp den som bare dekker GPU og kjøl vrm med noen små heatsinks + en vifte inntil videre (ghetto style..). Når fullcover kommer så kjøper du denne :)

 

du skal jo sikkert ha GM200 Classy hvis det kommer om 1år og da tar det garantert litt tid før fullcover blokk kommer - sleng på gpu kjøleren du har og kos deg mens du venter. Genialt og det koster ikke stort heller.

Lenke til kommentar

 

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkjøling/GPU/EK/EK-Thermosphere---AcetalNickel-G1-4-Universal-GPU---AMD---nVidia-128316-p0000084265.aspx

 

Ta med en slik fra oss da? Greit å ha liggende uansett når det kommer nye kort som ikke har fått vannblokk enda :D

 

Jeg sa vel Januar.. tar tid.. :(

Har sett de der, ikke så pene i forhold til heldekkende. Hvis det er veldig lenge til fullcover kommer så tja. Har dere kjøling til vrm og minne da ? Bakplate ?

 

som sagt:

 

ikke tenkt på bakplate osv inntil fullcover faktisk kommer. kjøp den som bare dekker GPU og kjøl vrm med noen små heatsinks + en vifte inntil videre (ghetto style..). Når fullcover kommer så kjøper du denne :)

 

du skal jo sikkert ha GM200 Classy hvis det kommer om 1år og da tar det garantert litt tid før fullcover blokk kommer - sleng på gpu kjøleren du har og kos deg mens du venter. Genialt og det koster ikke stort heller.

 

Hmm. Har dere sånne små heatsinks da ?

Lenke til kommentar

Mine to 980 klokker også dårligere når jeg øker volt. Jeg går altså fra ingen artifacts til artifacts hvis jeg øker volt, selv om jeg bare ligger på 75 grader.

Ja er flere som opplever lignende. Mens andre med 980 får litt høyere klokk når de øker volt. Er vel bare det at 75 grader er litt for mye ved høye frekvenser. Høyeste jeg så på mitt i går var 73 grader. Men det krasjer uansett hvis jeg øker volt. Kanskje det er spesielt med 980 siden de er klokket ganske høyt. Ikke vet jeg :)

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

 

Mine to 980 klokker også dårligere når jeg øker volt. Jeg går altså fra ingen artifacts til artifacts hvis jeg øker volt, selv om jeg bare ligger på 75 grader.

Ja er flere som opplever lignende. Mens andre med 980 får litt høyere klokk når de øker volt. Er vel bare det at 75 grader er litt for mye ved høye frekvenser. Høyeste jeg så på mitt i går var 73 grader. Men det krasjer uansett hvis jeg øker volt. Kanskje det er spesielt med 980 siden de er klokket ganske høyt. Ikke vet jeg :)

 

kan sikkert finne frem noe greier til deg - lete litt på div steder.. ;)

 

på 780 classy så var alt over 50C på kjernen "dårlig". dvs at kortet ikke klokket noe bra hvis du ikke klarte å holde tempen under 50C.

Lenke til kommentar

 

 

Mine to 980 klokker også dårligere når jeg øker volt. Jeg går altså fra ingen artifacts til artifacts hvis jeg øker volt, selv om jeg bare ligger på 75 grader.

Ja er flere som opplever lignende. Mens andre med 980 får litt høyere klokk når de øker volt. Er vel bare det at 75 grader er litt for mye ved høye frekvenser. Høyeste jeg så på mitt i går var 73 grader. Men det krasjer uansett hvis jeg øker volt. Kanskje det er spesielt med 980 siden de er klokket ganske høyt. Ikke vet jeg :)

 

kan sikkert finne frem noe greier til deg - lete litt på div steder.. ;)

 

på 780 classy så var alt over 50C på kjernen "dårlig". dvs at kortet ikke klokket noe bra hvis du ikke klarte å holde tempen under 50C.

 

Har mye radiator nå så klarer vel under 50 på stock men spørs hvis jeg gir det høyere spenning... Fristende da. Får se hva EK svarer på mailen jeg sendte ;)

Lenke til kommentar

ikke tenkt på bakplate osv inntil fullcover faktisk kommer. kjøp den som bare dekker GPU og kjøl vrm med noen små heatsinks + en vifte inntil videre (ghetto style..). Når fullcover kommer så kjøper du denne :)

 

Hvordan vil du få av kjøleribbene igjen da, for å klargjøre for fullcover?

De gangene jeg har laget till vannkjølt GPU og luftkjølt VRM/minne så limer jeg ribbene på med et lim som overfører varmen greit til ribbene. Disse får jeg ikke av igjen etterpå. Men det finnes kanskje noe lim som man kan få løst opp igjen med diverse midler?

Lenke til kommentar

 

 

ikke tenkt på bakplate osv inntil fullcover faktisk kommer. kjøp den som bare dekker GPU og kjøl vrm med noen små heatsinks + en vifte inntil videre (ghetto style..). Når fullcover kommer så kjøper du denne :)

Hvordan vil du få av kjøleribbene igjen da, for å klargjøre for fullcover?

De gangene jeg har laget till vannkjølt GPU og luftkjølt VRM/minne så limer jeg ribbene på med et lim som overfører varmen greit til ribbene. Disse får jeg ikke av igjen etterpå. Men det finnes kanskje noe lim som man kan få løst opp igjen med diverse midler?

Det lurer jeg også på. Og har dere kjøleribber liggende tror du eller må dere bestille det?
Lenke til kommentar

Vurdere og muligens ta et 980 Classy, og sette det under vann i Mai, eller ta ref 980 og sette det under vann nå.

 

Fornøyd med kortet?

 

EDIT: trenger vel enda en rad. kjører 1stk 360mm XTX fra EK, med 3x SP120 vifter, med Oc i sig så er tempen ca 70¤C under load, men regner med at et greit overvoltet 980 Classy vil øke tempen kraftig.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Vurdere og muligens ta et 980 Classy, og sette det under vann i Mai, eller ta ref 980 og sette det under vann nå.

 

Fornøyd med kortet?

 

EDIT: trenger vel enda en rad. kjører 1stk 360mm XTX fra EK, med 3x SP120 vifter, med Oc i sig så er tempen ca 70¤C under load, men regner med at et greit overvoltet 980 Classy vil øke tempen kraftig.

Heisann !

 

Ikke lett å bestemme seg ;) Skal ikke si noe jeg. Har kronisk oppgraderingssyndrom selv. Om jeg er fornøyd med kortet. Det kan jeg vel svare ja på når jeg har fått testet det skikkelig med vannblokk. 6500 kr er mye for et skjermkort. Leste 3 reviews av kortet før kjøp og 2 av 3 klarte over 1600 på kjernen på luft. Mitt klarer Ca 1560/8660 i firestrike. Men mange sier at classy MÅ ha vann for å vise sitt potensiale. Så vi får se. Kanskje jeg kjøper universalblokk denne uka. Har selv en 45mm 360 rad og en 200x200x30 rad.

 

Men jeg er egentlig fornøyd. Jeg har lest ganske mye og tror de fleste 980 sier stopp enn plass på 1400 tallet på kjernen. På overclock.net skryter mange av overklokkingspotensiale i asus strix da.

Endret av [email protected]
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...