Gå til innhold

Slapp rumpe til tross for mye trening


Anbefalte innlegg

Har seg slik at jeg spiller volleyball to gang i uka og trener styrke tre gang i uka med mye fokus på rumpe. Har gått ned en buksestørrelse, men føler ikke at rumpa blir noe strammere. Hadde større rumpe før og var fornøyd med den da. Har en følelse av at det kan ha sammenheng med at jeg måtte kutte ut gluten, hvete og melk. Kan det være årsaken evnt hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må vi få se rumpa di da.

Og hvorfor skulle gluten gi deg rumpefett?

Cardio/diett for å bli kvitt fett, og rumpeøvelser som squats osv. for å få gluteus litt mer maximus :)

Haha nei.... Altså jeg vet ikke, føler jeg mister vekt på rumpa, ville liksom bevare størrlelsen og få den strammere. Tar knebøy og markløft, i tillegg til to andre øvelser som er anbefalt for å få trent de ulike musklene. Før så var det kjempelett å trene rumpa

Lenke til kommentar

Næh, fettdistribusjon er hovedsakelig genetisk og hormonell. Damene får rumpe, lår og pupper, litt ettersom. Menn får det mest på magen. Blir du oppblåst av noe du spiser som du har allergi for, så skjer jo det som regel over hele kroppen, og det første stedet du merker det er i magen :p Det er veldig få som faktisk har glutenallergi, sammenlignet med alle som tror gluten er noe farlig. Det er bare et protein. Man kan bli allergisk mot et hvilket som helst protein.

Det er heller ikke sånn at du kan punktslanke deg og bestemme hvor fettet skal komme ifra, du kan bare fjerne fett totalt sett, eller forbedre forholdet av muskler til fett, ellers må det fettsuging til, og det er ganske sikkert bare tull :)

Da du faktisk benytter deg at disse øvelsene så spørs det om du ikke heller burde fokusere på å få ned andel kroppsfett? Eller eventuelt akseptere en større rumpe, og det faktum at veldig mange menn faktisk setter pris på en badonkadonk :)

Lenke til kommentar
Næh, fettdistribusjon er hovedsakelig genetisk og hormonell. Damene får rumpe, lår og pupper, litt ettersom. Menn får det mest på magen. Blir du oppblåst av noe du spiser som du har allergi for, så skjer jo det som regel over hele kroppen, og det første stedet du merker det er i magen :p Det er veldig få som faktisk har glutenallergi, sammenlignet med alle som tror gluten er noe farlig. Det er bare et protein. Man kan bli allergisk mot et hvilket som helst protein.

Det er heller ikke sånn at du kan punktslanke deg og bestemme hvor fettet skal komme ifra, du kan bare fjerne fett totalt sett, eller forbedre forholdet av muskler til fett, ellers må det fettsuging til, og det er ganske sikkert bare tull :)

Da du faktisk benytter deg at disse øvelsene så spørs det om du ikke heller burde fokusere på å få ned andel kroppsfett? Eller eventuelt akseptere en større rumpe, og det faktum at veldig mange menn faktisk setter pris på en badonkadonk :)[/quot

 

Tror du har misforstått. Snakker ikke om å slanke meg, jeg spør hvorfor rumpa mi har blitt mindre uten å bli noe strammere i og med at jeg trener den såpass mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Mer fett større rumpe, mye kardio mindre rumpe. Det finnes begrensinger på hvor mye hver enkelt kan ha av muskler ved rumpeområdet. Er godt mulig du ikke har trent godt nok og da selvfølgelig

Lenke til kommentar

Om rumpa di har vært større før så kan det kanskje være at det var mer fett på den etter som at den har blitt mindre av å trene høres dette logisk ut, trener du nok så vil da musklene bli større og du får større og stram rumpe.

Du tror at først vil fettet reduseres dermed få muskeløkning? Trodde det skjedde underveis i treninga at den ville bli strammere, ikke mindre. Får vel henge i og håpe "sluttresultatet" blir bra

Lenke til kommentar

Har seg slik at jeg spiller volleyball to gang i uka og trener styrke tre gang i uka med mye fokus på rumpe. Har gått ned en buksestørrelse, men føler ikke at rumpa blir noe strammere. Hadde større rumpe før og var fornøyd med den da. Har en følelse av at det kan ha sammenheng med at jeg måtte kutte ut gluten, hvete og melk. Kan det være årsaken evnt hva kan jeg gjøre??

Trening + lite mat = vektreduksjon.

Det er det som skjedde med deg. Du trente godt, spiste (tydlegvis) mindre kcal enn du brukte, du mistet vekt/fett%.

Som resultat, er rumpa di mindre nå, du gjekk ned i bukse-størrelse.

 

Om du vil få den til å bli større og strammare, må du trene riktig, spise kcal i + (altså, gå opp i vekt), spise nok proteiner (du vil vel få strammere rumpe, altså, muskler? ikke fett?) og ha nok søvn/restitusjon.

 

Fortsett slik som du gjer, men spiss mer protein og mer mat generelt.

Det vil ta tid. Lang tid å få skikkeleg resultat. 1-2-4 år. Ja, det tar tid å bygge muskler. Står du på, vil du få fantastiske resultater.

Vil også anbefale å trene heile kroppen, ikke kun rumpe. Ved å trene heile kroppen, vil rumpe vokse bedre også.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...