Gå til innhold

Valgets kval, sony eller samsung


Anbefalte innlegg

Trenger ny tv og har panasonic plasma fra før.

SONY KD55X8505 eller SAMSUNG UE55HU7505

Har sirkle meg inn på de to overnevnte modellene men vet ikke hvem som passer oss best.
Brukes ikke til spilling.
Brukes til sport, tv og film via bredbånd.
Har en del vinduer i stua der den skal stå så refleks og solskinn kan forekomme.

Noen tips?

Endret av hamort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags prissegment leter du i?

 

Min personlige erfaring det siste året er at Samsung har endel feil på produktene sine. Dette spiller liten rolle de første fem årene, da reklamasjonsretten i Norge er genial for forbrukerne, men alikevel ergelig å sitte med en skjerm som ikke funker når storkampen starter.

 

Prøv også å liste opp noen egenskaper som er viktig for din bruk, så er det lettere å hjelpe deg med synspunkter.

 

-M

Lenke til kommentar

Sony 55W805B er genial. Pleier ofte å ligge på 8000 for 55". Bildet er meget bra, fargekvalitet bra. Også har den matt overflate, så man får særdeles lite gjenskinn i skjermen dersom man har en sol eller lampe bak seg.

Billig er den også.

 

Når det gjelder den 4K LG-saken anbefaler jeg å tusle bort i butikken og kreve å se en actionfilm eller fotball på den før du bestemmer deg... Panelet er ikke så raskt, så det "superkrystallklare" 4K-bildet blir fort grumsete ved bevegelser. Legg også merke til føttene på folk som løper. De "knekker", bildet klarer ikke fange opp bevegelser fort nok. Dette er noe ikke alle legger merke til, men de fleste gjør det.

Endret av newman221
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har SONY KD49X8505 og er veldig fornøyd med den:) Bruker den med parabol, den innebygde tuneren, og Netflix trådløst. Alt fungerer veldig bra og bildet er supert. Sony har generelt veldig gode TVer, kjøpte en billigmodell til datteren min i høst og den har også veldig bra bilde. Og jeg hadde Sony tidligere, og hadde ikke byttet den om ikke det hadde vært for at tordenvær ødela den.

Det eneste minuset er at skjermen er litt blankere enn min forrige TV, så litt gjenskinn er det. Men jeg tror likevel det er mindre enn i mange andre skjermer. Samsungen du nevner kjenner jeg dessverre ikke noe særlig til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...