Gå til innhold

Djevelens tårer når nye konsollar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner det ikke å holde med HD-remakes snart? I starten var det morsomt nok, men har for lengst gått møkk lei HD-remakes av alt som kan krype, gå, klatre, fly og så videre. Hva blir det neste? PS5 og XBone 2 med 4k-remakes av hele biblioteket til PS1 og oppover? Oculus Rift remakes av spill til Commodore 64? Eller... jeg vet der en liten sjanse for det, men... kan noen tenke på noe nytt? o.O

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jo flere HD-remakes vi får, jo mindre nye spill får vi. Fok kjøper jo driten utenasett, så hvorfor kaste bort tid og penger på noe nytt? Bare ta et tilfeldig gammelt spill, sleng på bedre grafikk og selg det til full pris. Det kalles raske penger. ;) Er jo en grunn til hvorfor Kickstarter og Early Access ble så populært en stund.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, DMC vart ikkje kjøpt grunna at serien kjørte med svakere gameplay, så dette kan medføre eit kjøp for min del. Trur og at nokre remakes til di nye konsollane kan lettare bane vei for nye spill i samme serie.

Du kjøpte det ikke fordi det var for svakt gameplay, men bare de slenger på bedre grafikk blir det kjøp likevel? Dette er en av grunnene til hvorfor spillindustrien sliter i dag. Eller rettere sagt sliter folk som ikke blir blendet av bra grafikk, og heller vil ha bra gameplay.

Lenke til kommentar

 

 

Nja, DMC vart ikkje kjøpt grunna at serien kjørte med svakere gameplay, så dette kan medføre eit kjøp for min del. Trur og at nokre remakes til di nye konsollane kan lettare bane vei for nye spill i samme serie.

Du kjøpte det ikke fordi det var for svakt gameplay, men bare de slenger på bedre grafikk blir det kjøp likevel? Dette er en av grunnene til hvorfor spillindustrien sliter i dag. Eller rettere sagt sliter folk som ikke blir blendet av bra grafikk, og heller vil ha bra gameplay.

Eg blir bare meir og meir kresen på spill og for spill som har teke steget opp på 60fps vil 30fps være ein nedtur. Såleis vil 60fps på XO og PS4 være ein opptur for gameplay til DMC. Gjenstår å sjå om spillet elles har nok å by på til å bli kjøpt, men sjansen er der.

 

Mulig du tenker at 1080p er bedre grafikk, men opløsning er ikkje grafikk og bestemmer ikkje kor mykje grafikk di kaster oppå oppløsninga. Di fleste er greit klar over at eit spill med 720p vil få betre grafikk enn eit spill med 1080p gitt at begge versjoner har like mykje hardware i bunn.

 

Di som ynskje seg mest mulig grafikk er best tjent med 720p og 30fps på di nye konsollane da alt mulig av grafikk-element kan kastast oppå for å sminke spillet mest mulig.

 

For di som ynskje best mulig gameplay er 1080p og 60fps å føretrekke. Det gir ikkje rom for så pen grafikk-sminke, men her er gameplay viktigast.

Lenke til kommentar

Siste DMC var så latterlig barnslig og utkjørt at jeg ble flau av å spille det. De driver bare og melker. DMC 4 var greit spill på PS3, men var det så bra at det er no grunn til å remake? Nei. Er ikke å vanskelig å finne spill som går nøyaktig ut på det samme. Enda en flau utgave er Bayonetta. Uff.

 

Bayonetta var aldri ment å være en remake. Det ble portet til Wii U og gitt med gratis da det ikke fantes på konsollen fra før. Dessuten er det ingen loading eller lagging på brettene slik som i originalen.

 

Man kan ikke klage på noe som er gratis.

Lenke til kommentar

 

Siste DMC var så latterlig barnslig og utkjørt at jeg ble flau av å spille det. De driver bare og melker. DMC 4 var greit spill på PS3, men var det så bra at det er no grunn til å remake? Nei. Er ikke å vanskelig å finne spill som går nøyaktig ut på det samme. Enda en flau utgave er Bayonetta. Uff.

Bayonetta var aldri ment å være en remake. Det ble portet til Wii U og gitt med gratis da det ikke fantes på konsollen fra før. Dessuten er det ingen loading eller lagging på brettene slik som i originalen.

 

Man kan ikke klage på noe som er gratis.

 

Bayonetta til ps3 var et helvete. Jeg spillte heldigvis Xbox 360 versjonen som var glimrendes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...