Gå til innhold

Hjelp oss - kjøpe en Pomeranian?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har aldri hatt hund før men samboer og jeg har forelsket oss i pomeranians. Samboer har vokst opp med hund.

 

Vi er veldig klare og motiverte for å få oss en slik Pomeranian-hund, og jobber for tiden med å lese oss opp for å få mer kunnskap slik at vi kan gjøre oss verdige ansvaret med en slik vakker krabat.

 

I denne anledning lurte jeg på om noen av dere som er her inne vil gi oss noen tips, gjerne mange? Vi leser selvf også rundt på nettet. Både når det kommer til generelle ting og spesielt opp mot Pomeranians. Hva de krever, hva som er viktig for å få rolige (hørt at hundene kan være spesielt bjeffete/gneldrete), balanserte, glade hunder? Hvordan lære bort kommandoer? Vi vil vite alt.

 

Har noen erfaring ift Pomeranians og allergi? Er nemlig allergisk, men har lest at det er en allergikerhund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har to pomeranian hunder, (hannhunder). Vil anbefale deg å gå inn på http://pomeranianklubben.no/ . Der står det mye nyttig informasjon om rasen. Klubben har også en valpeformidler som kan henvise deg til dyktige oppdrettere i Norge. Vil ikke anbefale deg å kjøpe fra finn.no, mange useriøse selgere der inne.

 

Du lurer på om rasen er allergivennlig, noen reagerer også på pomeranian, så rasen er ikke 100% allergivennlig. Om hunden er lett å trene, bjeffer mye etc, vil jo være veldig individuelt. Ta kontakt med valpeformidler i pomeranianklubben, kjøper du en hund fra en dyktig oppdretter, vil du stort sett få den hjelp og oppfølging du trenger.

Lenke til kommentar

Hvis du er allergisk vil ejg anbefale deg å besøke en oppdretter eller to for å se om du reagerer. Ta på hundene. Får du en reaksjon ville jeg ha sett meg om etter en annen rase for eksempel toy puddel eller silky terrier.

 

Pomeranian er en utsatt rase hvor mange hunder smugles inn og useriøse oppdrettere. De er dyre! Anbefalt valpepris er 20-25 tusen hvis jeg husker rett, de fleste ligger på 25.000. Finner du noen billigere er det ikke en seriøs oppdretter. Kjøp en som er registrert i NKK selv om dere ikke har planer om utstilling. Da har du bevis på at den er renraset. Ikke kjøp av en oppdretter du ikke får dra hjem til å besøke.

Noen oppdrettere av små hunder har 10-15 hunder hjemme. Det skal se rent og pent ut der og hundene skal være snille og greie. Har opplevd mye rart på besøk hos oppdrettere av små hunder. Hos ei fikk jeg ikke komme lengre inn i huset enn gangen for eksempel og hundene var fulle av floker. Da er det bare å løpe.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...