Gå til innhold

GUIDE: Dette er de 10 viktigste digitalkameraene (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digitale bilder vil aldri bli mer populært enn film. Film har bedre bildekvalitet og en egen glød ved seg som digitale bilder aldri vil kunne etterlikne. Og hvem vil vel heller se bilder på en skjerm når man kan bla i et ordentlig fotoalbum?

 

Såkalt "digitalfoto" blir en flopp. Akuratt som at digital musikk aldri vil utkonkurere gode gamle vinylplater. Folk vil heller holde i et platecover og få den varme lyden fra vinyl, fremfor den metalliske klangen til en digital lydfil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digitale bilder vil aldri bli mer populært enn film. Film har bedre bildekvalitet og en egen glød ved seg som digitale bilder aldri vil kunne etterlikne. Og hvem vil vel heller se bilder på en skjerm når man kan bla i et ordentlig fotoalbum?

 

Såkalt "digitalfoto" blir en flopp. Akuratt som at digital musikk aldri vil utkonkurere gode gamle vinylplater. Folk vil heller holde i et platecover og få den varme lyden fra vinyl, fremfor den metalliske klangen til en digital lydfil.

 

LoL? Nå tror jeg du må tømme ut resten av drinken du har i glasset.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Digitale bilder vil aldri bli mer populært enn film. Film har bedre bildekvalitet og en egen glød ved seg som digitale bilder aldri vil kunne etterlikne. Og hvem vil vel heller se bilder på en skjerm når man kan bla i et ordentlig fotoalbum?

Såkalt "digitalfoto" blir en flopp. Akuratt som at digital musikk aldri vil utkonkurere gode gamle vinylplater. Folk vil heller holde i et platecover og få den varme lyden fra vinyl, fremfor den metalliske klangen til en digital lydfil.

 

LoL? Nå tror jeg du må tømme ut resten av drinken du har i glasset.

Han var nok ikke full, bare ironisk. (Håper jeg...)

Lenke til kommentar

Ingenting mellom 99 og 03? Det var i denne perioden min omgangskrets faktisk begynte å gå over til digitale kamera, det var da de kom for "meningmann" sånn jeg ser det.

 

AtW

Enig, AtW. Jeg tok selv mine første, digitale bilder noen år før det, i 1995. Men det var i perioden 99-03 det digitale fotokappløpet virkelig startet. Med det som for min del var et viktig kamera, Nikon D100. Det første digitale SLR fra Nikon rettet inn mot entusiast-/amatørmarkedet.

 

Jeg har nok en følelse av at heller ikke denne artikkelen var ment å skulle være komplett og fullstendig, men heller en lettvint artikkel for å fylle opp en side og samtidig generere klikk for tek sine sponsorer og annonsører...:-)

Lenke til kommentar

Jeg lo også av det første "heldigitale formatet" 4:3. Som om ikke formatet har blitt benyttet på analoge kamera i over 80 år (En av de tidlige var Zeiss Ikonta A fra 1933).

 

Hva telefonapparatet og Goproen fra 2007 har å gjøre på en slik liste aner jeg ikke.

 

Jeg savner Canon 1Ds (2002), 5D (2005), Fujifilm Finepix S3 Pro, Nikon D3 (2007), Pentax 645D (2010) og Leica M monochrome for å tilby noe unikt i sin tid.

Endret av Simen1
Fjernet E-P1 siden jeg husket feil om hva som kom først.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jeg savner Olympus E-P1 som satt startskuddet for hele den speilløse kameratrenden.

Panasonic G1 og GH1 var var vel før E-P1.

Men hvem la merke til de småstygge kameraene når man hadde E-P1 å glo på (som er et genuint lekkert kamera selv i dag).

 

 

Poenget var at det ikke var noe E-P1 å glo på, det kom et år etter G1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...