Gå til innhold

Noen spørsmål om Skyrim


Anbefalte innlegg

Hei!


Jeg startet med Skyrim for en liten stund siden også har noen spørsmål.


1. Jeg er mage og har hovedsakelig brukt to spells, healing og flames. Hvorfor er det da at med et two-hand sverd som jeg random plukker opp så gjør jeg mer damage enn med flames når jeg ikke har levlet two-hand i det heletatt, men har brukt destruction masse? Er det noe jeg må gjøre for å levle spells’n mine? Jeg gjør ekstremt lite damage som mage. Mine followers gjør utrolig mye mer damage enn meg...


2. Jeg liker ikke professions og slikt, er det et must når man spiller eller overlever jeg uten?


3. Noen som har tips til kule addons, men som ikke endrer opplevelsen ekstremt, men bare er nyttig?


Legger ved bilde av gear jeg bruker og spells jeg bruker og alt slikt. Jeg spiller på Novice.

Endret av Agurk43
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

1. Flames er en utrolig svak begynnerspell. Skaff deg fireball eller noe lignende, så skal du nok se at damagen din går opp.

 

2. Vet ikke hva du mener med professions. Hvis du tenker á la professions i WoW er ikke det noe å tenke på. Du klarer deg helt fint uten å være lvl 100 i smithing.

 

3. Diverse mods som gjør spillet mer levende er ganske kult. Du kan jo se i den listen her om det er noe som ser spennende ut.

Liste over mods

Lenke til kommentar

1) Spells scaler ikke i Vanilla Skyrim (uten mods), så får å gjøre mer skade med destruction trenger du bedre spells. Det får du kjøpt av magikere, for eksempel College of Winterhold (Mage's Guild), hos forskjellige General Stores (eks. den i Whiterun) og også hos Court Magicians (magikere som jobber hos de ulike Jarlene).

3) Bruker du Nexus eller Steam Workshop?

-Deluze

Lenke til kommentar

1) Spells scaler ikke i Vanilla Skyrim (uten mods), så får å gjøre mer skade med destruction trenger du bedre spells. Det får du kjøpt av magikere, for eksempel College of Winterhold (Mage's Guild), hos forskjellige General Stores (eks. den i Whiterun) og også hos Court Magicians (magikere som jobber hos de ulike Jarlene).

 

3) Bruker du Nexus eller Steam Workshop?

 

-Deluze

 

Akkurat nå bruker jeg ingen av delene siden jeg ikke har noen mods.

Lenke til kommentar

Nyttige mods som ikke endrer opplevelsen voldsomt vil være for eksempel:
- SkyUI som gjør menyer langt bedre tilpasset mus og tastatur OBS! Krever SKSE

- De uoffisielle patchene anbefales på det sterkeste: Skyrim, Dawnguard, Hearthfire, Dragonborn.

 

Utover det blir det i grunn smak og behag. Climates of Tamriel og Realistic Lightning Overhaul vil for eksempel endre spillets klima og lyssetting uten å påvirke gameplay.
Det er mods som gjør vann penere, f. eks Realistiv Water Two, W.A.T.E.R. og Pure Waters, mods som bringer med seg høyoppløste teksturer (aMidianborn sine mods for eksempel og Skyrim 2K).

 

Når det kommer til å modde spillet vil jeg anbefale deg Nexus Mod Manager hvis du er ny innenfor modding. Hvis du allerede har moddet en stund vil det være bedre å hoppe på Mod Organizer, men MO krever litt ekstra kunnskap.

 

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg om et quest i Skyrim er med i hovedquestlinjen eller om det bare er et sidequest? Er de questene med stor skrift "mainquest"? Jeg har lyst til å fokusere litt på main quest line.

 

Edit: Og noen ganger når jeg dreper noen så kommer det en utrolig plagsom animasjon. Er det mulig å fjerne den?

Endret av Agurk43
Lenke til kommentar

Hvis du ser i questloggen, så er det en bord rundt navnet på questen når du velger den. De med dragemønster rundt, slik som denne, er en del av main quest. Det er forskjellig bård etter hva de hører til. Her kan du se hva de forskjellige tingene betyr, i alle fall quester som hører til vanilla Skyrim. jeg er usikker på om det er forskjellig mønster på quester tilhørende Dawnguard og Dragonborn DLC.

Lenke til kommentar

 

Edit: Og noen ganger når jeg dreper noen så kommer det en utrolig plagsom animasjon. Er det mulig å fjerne den?

 

Det er flere mods som gjør dette, men jeg har ingen erfaring med noen av dem. Det beste alternativet jeg fant var VioLens - A Killmove Mod som gir deg muligheten til å deaktivere killmoves eller justere parametere for når de kommer.

 

-Deluze

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...