Gå til innhold

Ny panne i rustfritt stål. Kjøpe hvor?


KompleX

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe julegave til fattern. Kjøper gjerne noe kjøkkenrelatert og i år kunne jeg tenkt å gi han en god panne. Han har både et par greie teflonpanner og noen gode i støpejern, men ingen i rustfritt stål. Noen forslag? Kjipt å kjøpe en som slår seg etter kort tid. Spleiser med mine søsken så kan forsåvidt gå noe opp i pris :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyang Polaris - Hard Face.

Desidert den beste stekepannen jeg har kjøpt noen gang. Den brenner ikke maten fast og lar deg bruke metallredskaper.

Kjøpte min på Coop Obs! for en liten stund siden. Ga rundt 500 kr. for den.

 

Info: http://www.hoyangpolaris.no/Produkter/Kok-og-stek/Hard-Face

Men det er noe helt annet enn det trådstarter spurte etter. Aluminiumspanner med non stick-belegg har et annet bruksområde enn stålpanner. Sistnevnte lar deg bruke høyere varme, og man slipper det non stick-belegget slik at man har langt bedre muligheter for å lage saus osv. der man faktisk ønsker at smak skal feste seg litt til panna og ikke bare gli av. Til steking av speilegg og pannekaker er non stick overlegent, men det er mange bruksområder der jern eller stål gir bedre resultat.

 

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Mauviel lager dyre, men svært godt kjeler, ja. Andre merker du kan se på er Bourgeat, Demeyer, AllClad og Sitram. De er ofte dyrere enn det de selger på Jernia, men dette er fabrikanter som lager ting til restaurant-standard.

 

Om man behandler slike kjeler godt er de forventet å leve i veldig mange år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...