Gå til innhold

Kommer ikke inn på enkelte sider


Anbefalte innlegg

Har Netcom sin 4G-router fra Huawei. Siden denne har elendig WiFi-dekning kjøpte jeg også en Asus RT-N56U. Jeg har satt koblet denne med kabel i WAN-porten og satt den opp som både AP og Router, men uansett hva jeg gjør kommer jeg ikke inn på f. eks DnB.no. Den står bare å laster i en evighet til den feiler. Resten av internett fungerer fint.

Dersom jeg prøver direkte fra 4G-routeren går det fint. Jeg har prøvd å pinge DNB fra Asus-routeren og får svar. Har også prøvd å fjerne DHCP på Asus-roteren.

 

Ping:

PING dnb.no (193.71.229.1): 56 data bytes
64 bytes from 193.71.229.1: seq=0 ttl=107 time=71.442 ms
64 bytes from 193.71.229.1: seq=1 ttl=107 time=63.732 ms
64 bytes from 193.71.229.1: seq=2 ttl=107 time=71.906 ms
64 bytes from 193.71.229.1: seq=3 ttl=107 time=86.839 ms
64 bytes from 193.71.229.1: seq=4 ttl=107 time=67.842 ms
--- dnb.no ping statistics ---
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 63.732/72.352/86.839 ms
Forslag?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Du må vente til noen saker og ting propageres inn i nettet. Årsaken er bytte av ruter. Noe caching-feil eller dns-feil, husker ingenting om det faget :p men det fikser seg selv etterhvert.

 

edit: wow meg hvis jeg tar feil

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Du må vente til noen saker og ting propageres inn i nettet. Årsaken er bytte av ruter. Noe caching-feil eller dns-feil, husker ingenting om det faget :p men det fikser seg selv etterhvert.

 

edit: wow meg hvis jeg tar feil

 

Wow, det skjønte jeg ikke så mye av. Har hatt 4G-routeren et år og ASUS-routeren en uke. Og dnb.no funker som nevnt direkte fra 4G-routeren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sjekk på 4G-ruteren om du har et valg i menyene for å justere på TCP Maximum Segment Size (MSS). Ligger nok sikkert på advanced eller noe i den duren. Prøv å sette den til f.eks 1452. Hvis det ikke funker, prøv å sette den lavere.

 

Noe du også kan gjøre er å kjøre chrome med debug modus. Da vil du se akkurat hva den henger seg opp i. Siden du får pinget dnb.no så ser det ut til at dns funker som det skal

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...