Gå til innhold

Begynner komplett.no å tape seg


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle kjøpe meg g27 ratt og pedaler. Men på komplett.no koster dissa 2.999kr og på Elkjøp og ekspert koster dem rundt 1900 sende da Mail til komplett og spørre om den kunne lager en deal til meg på grund av at alle konkurrentene har bedre pris... Det beste se kunne få tell var 2500kr.. Det er fremdeles dyrere en samtlige konkurrenter https://prisguiden.no/produkt/logitech-g27-racing-wheel-113954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å lure selv, spurte om å få et tilbud nylig(som ville gitt lik pris som konkurrenter) da jeg holdt på med ganske stor ordre nr 40+, det gikk neimen ikke, de kunne slå av en 200,- som absolutt ikke var i nærheten engang.

 

Syntes egentlig det var ganske utrolig mtp. hvor mye jeg har brukt hos de oppgjennom årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja eneste grunnen jeg bruker komplett er at jeg kan hente det i oslo sentrum, black friday tilbudene var ganske dårlige mye gamle ting jeg ser de har prøvd å selge på div super weekends iløpet av året med samme pris.

Begynt å like netonet bedre, prisene der er blant de laveste på fleste ting

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg for min del synes det er bra at nettbutikkene differensierer seg. Alle kan ikke være best på pris. Vareutlevering i Oslo med mye bedre åpningstid enn posten er viktig for meg. Og så er det åpent kjøp i 45 dager. Jeg kjøpte for litt siden en cpu-kjøler som jeg ikke fikk plass til i kabinettet mitt, trodde jeg måtte selge den på finn, men fant ut i går at det går helt fint å levere den tilbake. Jeg har ikke kommet så langt, men der går jeg ut i fra at det bare er å levere den der jeg henta den, slipper posten og porto og dårlige åpningstider og slikt.

 

Jeg har ikke noe i mot å betale litt mer for slik, men ikke for mye. Jeg sammenligner alltid pris, og blir differansen for stor velger jeg en annen.

Lenke til kommentar

Kanskje de satser mer på logistikk/lager for andre nettbutikker og mindre på egen nettbutikk? Det er jo uansett en fin blanding der forskjellige nettbutikker dels har samme eiere og dels kjøper fra samme lager, men profilerer seg med forskjellige priser ut mot forbruker... (og apropos boikott, så må en da passe på å ikke handle fra Jernia, Rimi, Gastronaut etc, etc,....)

 

http://netthandel.no/disse-selskapene-dominerer-norsk-netthandel/

 

Og Elkjøp og Lefdal kjører jo forskjellige tilbud, selv om de har samme eiere.

 

Og visste du at Siba og NetOnNet har samme eiere...

Lenke til kommentar

Komplett har god kundeservice. Ellers er de av og til gode på pris, og de har gratis frakt.

 

Men av og til så lure eg på om noen ikke e riktig navla i den bedriften der. Spurte en gang om å få kjøpt noen demo brukte hardisker hos de billigere siden prisen var dyrere en helt nye. Nei det kom overhode ikke på tale. Dette var også noen utrangerte hardisker på 500 GB, og du fikk lett tak i 1 TB hardisk til samme prisen. Syns virkelig synd på de som kjøpte de 500GB hardiskene. Jeg fant meg faktisk to 1 TB hardisker til samme prisen som de skulle ha for en 500GB hardisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er det i det hele mulig for Komplett å ha demovaresalget sitt?

Et par eksempler som nå dukket opp da jeg er begynt å se etter alternativer for bygging av PC:

Corsair Carbide 330 - før 799, nå på demo til 795. Rabatt 4 kr! Inkl skruemerker og potensielle manglende deler.

Asus Z97-K - kr 935 demovare, annen nettbutikk fast pris 925,-

And the list goes on...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kan jo bare fortelle om siste erfaring fra komplett. Kompis av meg bestilte ny ferdigsnekret pc. Ville ha i mer minne enn det pc-byggeren kunne tilby. Han sendte derfor mail og spurte om de kunne ordne det. Svaret tilbake var at det var ikke mulig å endre på noe av det som var i disse pc-byggerne/ordrene.

 

Dette kan jeg skjønne på en måte, men uansett utrolig lite fleksibelt og kundevennlig. De kunne jo bare fortløpende ha endret i pc-byggerne etter hva folk ønsker av accessories.

 

Det morsomme med denne historien er at når han får pc'en så finner han ut at de har skrudd sammen feil cpu-kjøler og puttet i feil disker. Uten noe som helst informasjon om dette. Komplett svarer da at det er standard prosedyre å sette inn tilsvarende eller bedre komponenter dersom det man har valgt ikke er på lager. (Alt var på lager når han bestilte). I dette tilfellet var dette ren løgn fra komplett sin side. Alle komponenter var byttet til komponenter med dårligere specs og i tillegg så var de ett tusen kroner billigere! Og som sagt. Det var ingen informasjon til kunden om dette og ingen refusjon av det han har betalt for mye. Og alle mail til komplett bruker de minst 3-4 dager på å svare på. Den siste mailen der han ber om forklaring på hva som er bedre med disse komponentene har han enda ikke fått svar på og det er vel en uke siden han sendte.

 

Moralen er at jeg ser ingen grunn til å bruke komplett dersom de ikke tilfeldigvis er billigst på det man skal ha. Og skru helst sammen pc'en selv!

 

Komplett har tapt seg. Det eneste de kunne ha surfe på er god kundebehandling, men den ser ut til å forduftet for solen (om den noen gang har eksistert i det hele tatt da).

Endret av Illus
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det forståelig at valutasvingninger og da spesielt fall i kronekursen fører til prisforandringer. Men å skru opp prisene på kjernekomponenter med opp til 20 prosent på så kort tid er merkelig. I sær rett før jul. La oss håpe at det er vanlig førjulstaktikkeri, og ikke en varig stigning i hardwareprisene. For varig 20 pluss økning i prisene vil utvilsomt legge en demper på entusiastmarkedet for pc bygging. Ta for eksempel Intel Core i5 4690K som har aldri vært dyrere enn nå http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2677308.

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Nå er det forståelig at valutasvingninger og da spesielt fall i kronekursen fører til prisforandringer. Men å skru opp prisene på kjernekomponenter med opp til 20 prosent på så kort tid er merkelig. I sær rett før jul. La oss håpe at det er vanlig førjulstaktikkeri, og ikke en varig stigning i hardwareprisene. For varig 20 pluss økning i prisene vil utvilsomt legge en demper på entusiastmarkedet for pc bygging. Ta for eksempel Intel Core i5 4690K som har aldri vært dyrere enn nå http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2677308.

cpu, minne etc følger faktisk dollaren, derfor er det dyrt nå. Det gjelder jo nesten all hw nå.

F. eks min Intel p3700 ssd gikk fra 9200kr da jeg kjøpte den til nå 11200kr nå! Det er vel nærmere 20% dyrere ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...