Gå til innhold

Gode replikker egnet til å stoppe kjeften på folk


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Kunne også trengt noen setninger. Han jeg sitter med på skoln sier ofte ting som jeg tidligere har sagt, men han vrir på det slit at det høres mye dummere ut enn det egentlig var, da begynner de andre å flire, og han koser seg for oppmerksomheten. Hakke på meg for å få høyere status. Jeg begynner å bli rimelig irritert av det, og det nytter ikke å si noe, fordi han alltid vrir på det. Når han blir truffet av noe han sier, så forsvarer han seg med å si et spesielt ord skikkelig høyt, som jeg sier annerledes på min dialekt. anyway. trenger noe som for han til å holde kjeft.

Det var slemt av han.

 

Når han vrir på ting: "Du er god til å vri på ting!"

Når han tar et dialektord: "Mobber du dialekta mi?"

 

Smil bredt og overlegent som om du har vunnet fordi du har tatt ham på fersken i noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kunne også trengt noen setninger. Han jeg sitter med på skoln sier ofte ting som jeg tidligere har sagt, men han vrir på det slit at det høres mye dummere ut enn det egentlig var, da begynner de andre å flire, og han koser seg for oppmerksomheten. Hakke på meg for å få høyere status. Jeg begynner å bli rimelig irritert av det, og det nytter ikke å si noe, fordi han alltid vrir på det. Når han blir truffet av noe han sier, så forsvarer han seg med å si et spesielt ord skikkelig høyt, som jeg sier annerledes på min dialekt. anyway. trenger noe som for han til å holde kjeft.

Det var slemt av han.

 

Når han vrir på ting: "Du er god til å vri på ting!"

Når han tar et dialektord: "Mobber du dialekta mi?"

 

Smil bredt og overlegent som om du har vunnet fordi du har tatt ham på fersken i noe.

 

Nytter ikke å si"mobber du dialekta mi". sagt det.

 

Er ikke det at jeg føler meg truffet når han gjør dette. Han er en person som rett og slett oppfører seg dumt, bruker på en måte herskerteknikker for å føle seg bedre. Jeg er ikke den eneste han gjør det på, så det er flere som oppfatter han som en useriøs person. Jeg er god til å ignorere han, og da blir han veldig irritert. Det som skjer da, er at han gjør noe så barnslig som skyve å boøkern mine på gulvet / trekke ut laddern fra skole-pc els. Bare for å få min oppmerksomhet.

 

Mitt problem er at jeg ikke er så god å sette meg selv i respekt hos andre.

Lenke til kommentar

Oppmerksomhetssyk jævel som ikke gir opp. Det er flere måter å sette slike på plass, men du må være litt mer alpha i øyeblikket du sette han på plass. Funker aldri helt på slike uansett da de er full av shit.

 

Han høres ikke ut som en type som kan tenke selv, og dermed så burde det være et fint angrepspunkt. Hvis du vil heve deg over noen, så må du gjøre det på en måte som betyr noe for dem(innerst inne).
No ala "Jeg trodde folk lærte seg å snakke med sine egne ord før de ble ferdig barnehagen" "Slutt å gjem deg bak vriingen og voks opp"

 

Ellers synes jeg generelle one linere er et tegn på svak argumentasjonsteknikk og/eller et forsøk på å avlede motparten.

Lenke til kommentar

En gang jeg var på dansegulvet og danset med en dame, prøvde en kompis å bryte inn stadig vekk. Uten hell, da dama heller ville danse med meg. Tok det opp ved en senere anledning. Han sa det var "for å lage litt faen for deg" med en litt kjekk tone. Tok frem et Pondus-blad med en passende forside (Jokke bryter inn), holdt det opp for ham, pekte på Jokke og sa "dette er deg den kvelden". Det stoppet kjeften hans. Og jeg fikk min "hevn". Den som ler sist ler best, som regel.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-376f9 skrev (På 25.11.2014 den 12.20):

Hei,

 

Jeg behøver noen gode uttrykk som kan stoppe kjeften på folk som prater tull. Jeg kommer i farta bare på to stykker. Noen som kan hjelpe meg med flere?

 

"Pass deg så du ikke får munn- og klovsyke. Da blir du avlivet."

 

"Spar pusten din, du gutten min. Den trenger du i kveld når du skal blåse opp sexdokka di."

 

Anyone?

Bare spør om han ikke har en eneste original tanke. 

Lenke til kommentar

Er ikke noen universal punchline du kan komme med som stopper kjeften på folk. Da må du komme med noe som passer i den situasjonen, samt treffer et sårt punkt hos den du diskuterer med. 

Hvis ikke vil du jo bare få tilbake med samme mynt av noen som er kvikkere med kommentarene enn hva du selv er, evt en på tryne..

f.eks hvis fyren er feit så kan du spille på det.. Sjekk ut nils med skills f.eks for inspirasjon.

 

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Schreiber skrev (På 30.11.2014 den 2.47):

Problemet her er at du kan lese deg frem til flere hundre vittige comebacks, men hvor mange husker du når du trenger dem? Det beste er nok å øve, øve, øve. Tenk ut ting selv og prøv å vær kreativ. Det er mye lettere i lengden å lære seg å komme på egne comebacks i stedet for å huske comebacks andre har sagt. Men for all del, tråden kan bli morsom om folk holder seg på topic, så jeg kan ta noen:

 

- Jeg prøver å lese tankene dine, men finner ingenting.

 

- Men så flink du er til å immitere mennesker!

 

- Jeg kunne slått deg ned, men vil ikke ha problemer med dyrevernere.

 

- Ingen prevasjonsmidler er 100% sikre. Unntatt fjeset ditt.Auab 

 

Ellers har vi jo en litt tvilsom klassiker:

 

"Haha, du er fortsatt jomfru!"

"Vel, jeg var det frem til i går natt..."

"Hah, sikkert."

"Helt sant! Bare spør søsteren din."

"Men jeg har jo ikke noen søster?"

"Jo, om ca ni måneder har du det..."

 

:p

 

Lenke til kommentar

Hvis vedkommende er skallet: «Når jeg ser hodet ditt kjenner jeg at jeg savner å spille biljard»

Kort person (kortere enn deg): «Sa noen noe? Syntes jeg hørte en pipe-stemme et sted her»

En noe tykk person: «Jeg hører ikke hva du sier, du er for tjukk»

Er du i tvil: vis fingeren, smilt pent med øyekontakt, distanser deg fra personen.

Mange blir satt ut av frekkheter, og da blir de gjerne stille.

Lenke til kommentar

Jeg synes det beste er bare å arrestere folk på det de driver med som du ikke synes er greit. Bare gjør det klart at du ikke er redd for å konfrontere dem på det de holder på med og calle det ut høyt. De fleste slutter ganske fort om de får det forklart rett ut at de gjør akkurat nå er objektivt galt. Særlig om det er en tredjepart i rommet. Si noe i retning: "Hva er det som gjør deg så spesiell at du tror det er greit for deg å...?" Det fungerer på alt fra folk som sniker i køen, elever som kommer med stikk til andre elever, rasshøl som plager jenter på byen, eller 3-åringer i trassalderen. 

Ellers kan du jo dra en "Jim Halpert" og bare stirr rett i panna når dere samtaler. Det er rimelig ubehagelig for motparten.
 spacer.png

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...