Gå til innhold

TEST: Google Nexus 9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Å kjøre 32-bit programvare på et brett som takler 64-bit, er som å se gamle VHS-filmer på UHD-TV. Det er ingen ting som ved normal bruk gjør at du vil oppleve dette som noe raskere brett enn for eksempel Samsung Galaxy Tab S eller Sony Xperia Z3 Tablet Compact. "

 

WTF? Å se VHS filmer på UHD-TV? Mer som å se på full-HD oppløsning på UHD-skjerm.. eller som dere riktigtigere fortsetter: Det er ingen ting som ved normal bruk gjør at du vil oppleve dette som noe raskere brett enn for eksempel Samsung Galaxy Tab S eller Sony Xperia Z3 Tablet Compact.

 

At en CPU kan adressere mer minne betyr på betyr ikke automatisk at den er raskere.

Lenke til kommentar

Enig med dem som synes dette er litt teknisk fomlete. Forskjellen mellom 32/64 vil kunne komme fram mange steder i daglig drift, sjøl om det kan være lite merkbart på spesifikke apper.

 

Og de aktuelle formatene er jo 16:9,16:10 og 16:12, det er 16:10 som brukes aller mest i Android, og det er slett ikke så verst, heller ikke på såpass små skjermer som 8.4". Men skjermen på Nexus 7 ble akkurat litt for liten for mine fingre. Å jobbe med, er 4:3-formatet først og fremst flott til tabeller, regneark o.l. Tekster gjør seg bedre i 16:10 høydeformat, synes jeg. Og det er jo gjerne sånn vi leser også.

Bilder blir det kanskje mer hipp som happ, men 3:2-formatet til digital speilrefleks blir jo 15:10, ikke langt fra 16:10

 

Å avfeie manglende kortplass og bitteliten disk med muligheten for USB OTG, er noe gedigent tull. En rigger seg sjelden til med sånt hvis en kan unngå det, det er ganske krøkkete og lett å skade ute på farten, og USB2 er ikke noe fartsmonster akkurat. Android er dessuten ikke særlig godt tilrettelagt for å utnytte eksterne media. Et 64 bit brett bør være såpass "future-proof" at det ikke vil renne fullt på et par år med normal bruk - og da snakker vi om minst 64 GB lager.

 

Jeg lurer litt på om 64-bit-overgangen blir der hvor Android møter veggen, og på nettbrett blir utkonkurrert av alternativer med og uten Linux-kjerne. Nexus 9 skulle ha alle sjanser til å vise hvor bra Android 5 kan være..

 

For egen del, hvis jeg først skal ha 4:3-brett, vil jeg nok gå for Jollas alternativ, dernest Nokias.

Lenke til kommentar

Skuffende hadde høye forventninger til nexus 9 men de priser seg ut med et dårlig produkt forhold til konkurrentene. Kunne tatt med shield tablet og under alternativer. Samsung holder jeg meg unna touchwiz er noe shit. For min del så virker det som det beste alternativet er z3 compact tablet eller så venter jeg til neste generasjon nexus men kjenner jeg google rett så blir det nexus 9 2015 med samme dårlige bygge kvalitet og høye pris med litt raskere CPU og android 5.2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...