Gå til innhold

Google vil lage et annonse-fritt Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et bra tiltak. Jeg liker ikke at det er Google som gjør det, men noen må gjøre det. Det må bli enklere og gi småbeløp («micro-transactions») til nettsider du løper forbi i hverdagen.

Støtt de som liker innhold du liker; er en god tanke. Det er bare alt for vanskelig og gjennomføre det i praksis. Det nærmeste vi har er flattr, og det er overkomplisert og krever mye vedlikehold av brukeren.

 

PS: Står «Ekstra» under brukerbildet mitt fordi jeg foretrekker å gi penger direkte til Tek istedenfor og få annonser.

Endret av Aeyoun
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Adblock anyone? Funker på samme måte bare du slipper å se tomme bokser over skjermen.

Adblock har neppe noen lys fremtid. For det første kunne ikke nettstedene gått rundt om alle hadde brukt adblock, for det andre begynner en del nettsteder inkl. hardware å få sperre for adblock, noe som innebærer at adblock må isåfall forbededres kraftig hvis den skal leve videre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Adblock anyone? Funker på samme måte bare du slipper å se tomme bokser over skjermen.

 

Adblock er et "nødvendig onde" for mange som ellers kunne tenkt seg å betale for innhold. Dersom hele verden brukte adblock så ville det meste av "gratis" innhold på nettet forsvunnet for lengst.

 

Å kunne bidra med en liten pengesum mot å slippe reklame er et bra tiltak for de av oss som foretrekker å betale for innholdet vi konsumerer uten å se på trasige reklamesnutter og bannere. Om det dermed er sagt at jeg liker å gi enda mer makt til Google får være en annen sak.

Lenke til kommentar

Liker faktisk å ha reklamen på her på Tek fordi de ofte har gode tilbud fra butikker som hører hjemme under de forskjellige kategoriene. F,eks så har Gamer som regel reklame for spill, Hardware som det het før har reklamer fra butikker med data utstyr osv.

 

Hadde de startet med reklame for rynkekremer og hårprodukter, så hadde det vært en annen sak.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en mulighet til å betale for å slippe YouTube annonser jeg... Men det virker ikke som det er med i denne løsningen, merkelig nok...

 

Ja, jeg bruker AdBlock på PC, men det funker jo ikke på iPad. Fryktelig irriterende når jeg skal synge med ungene med iPad'en i senga hver kveld og vi må vente på disse fryktelige reklamene... Hadde som sagt gladelig betalt for å la være.

 

Man kan være paranoid og mislike alt Google står for og gjør med overvåkning osv men jeg liker uansett hele økosystemet deres, og føler ikke at jeg har noe å skjule! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg betaler allerede for internet per måned, så jeg regner da med at jeg slipper å betale ekstra for internet?

Men mye vil ha mer.

 

Ser ut som store websider tror at folk er retarded, eller mange er jo det når man betaler for å slippe reklame, så er jo kanskje en grunn til at de kan ta seg betalt på en slik måte.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Adblock har neppe noen lys fremtid. For det første kunne ikke nettstedene gått rundt om alle hadde brukt adblock, for det andre begynner en del nettsteder inkl. hardware å få sperre for adblock, noe som innebærer at adblock må isåfall forbededres kraftig hvis den skal leve videre.

Sier du at nettsider ikke overlever uten reklame? Jeg har mange eksempler på det motsatte.

 

Uansett hvor mye javascript man legger inn så kan man på serversiden aldri tvinge innhold til å vises på klientskjermen.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sett en mulighet til å betale for å slippe YouTube annonser jeg... Men det virker ikke som det er med i denne løsningen, merkelig nok...

 

Ja, jeg bruker AdBlock på PC, men det funker jo ikke på iPad. Fryktelig irriterende når jeg skal synge med ungene med iPad'en i senga hver kveld og vi må vente på disse fryktelige reklamene... Hadde som sagt gladelig betalt for å la være.

 

Man kan være paranoid og mislike alt Google står for og gjør med overvåkning osv men jeg liker uansett hele økosystemet deres, og føler ikke at jeg har noe å skjule! :-)

 

Finnes det ikke apper som ikke viser reklamen da? En av de flotte tingene med at Google ikke gidder lage apper for Windows/WP er at vi har utmerkede 3. parts apper uten reklame.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...