Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til under 100k. Står mellom to stk.


Vincii

Anbefalte innlegg

jeg har endelig fått lappen og har råd til en bil til under 100 tusen kr. Har søkt litt rundt og funnet disse to bilene som jeg er særlig glad i. Jeg vet ikke mye om biler, så jeg setter pris på om noen kunne hjelpe meg med å ta valget.


valget er mellom disse to:


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53244036&searchclickthrough=true


http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53374394&WT.synd_type=finnbox



BMW har mye bedre reputasjon, men alle har bmw. Hyundaien var sporty og unik, så jeg har litt mer lyst på den, selv om mange av mine venner stemmer på bmw-en



Jeg må velge raskt for det kan vær at andre kjøper dem


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem skal forsikring stå på? Er det noe forsikringsselskapene ikke liker, er det 18-åringer som skal forsikre BMW. Fler og fler selskaper nekter å forsikre BMW, og de som gjør det tar blodpris. Jeg vil jo også anbefale deg å sette forsikring på deg selv ettersom du opparbeider bonus.

Hva er du ute etter i en bil? Om du er ute etter en tøff bil ville jeg forsåvidt styrt unna BMW'en. 1,6 liter er ikke mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Hvem skal forsikring stå på? Er det noe forsikringsselskapene ikke liker, er det 18-åringer som skal forsikre BMW. Fler og fler selskaper nekter å forsikre BMW, og de som gjør det tar blodpris. Jeg vil jo også anbefale deg å sette forsikring på deg selv ettersom du opparbeider bonus.

Hva er du ute etter i en bil? Om du er ute etter en tøff bil ville jeg forsåvidt styrt unna BMW'en. 1,6 liter er ikke mye å skryte av.

Ja kraften i BMW-en er litt repulsiv. skal registrere bilen på faren min, så alder er ikke mye problem. jeg ser hovedsakelig etter en sporty bil som er både trygg, og holder prisen når jeg skal selge det om 5 år. ser hyundaien grei ut?

Lenke til kommentar

Lurt å nevne at de første årene som sjåfør er sannsynligheten for kollisjon etc. ganske stor.

Men for 100k ville jeg vurdert en bil med langt lavere km standard (spesielt hvis du skal selge den igjen)

Ja jeg har sett på en del biler som helt sikkert hadd vært mye smartere valg enn disse to, men de var så kjedelige. jeg hadde sykt list til å ha en bil som passer alderen min, i steden for å kjøre en trygg og god tante-bil.

Lenke til kommentar

Du finner mye som har ålreit motor, og ikke er "tante-bil". Kjenner lite til Huyindai's biler, men syns den er dyr med tanke på alder. Også litt skeptisk til eldre automatkasser.

100 000 er et litt vanskelig prissegment. Vanskelig å finne noe ordentlig bra, da du ofte kommer over biler meg høy kilometerstand, eller er overprisede.

 

Det jeg ville gjort er å gå for noe billigere, og heller spare opp til en kul bil nr. 2. Tror det lønner seg mer en å bruke 100 000 på første bilen, som du mest sannsynlig kommer til å bulke på et eller annet vis.

BMW'en du linker til er sikkert helt ålreit, men motoren er en "tante-bil".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner mye som har ålreit motor, og ikke er "tante-bil". Kjenner lite til Huyindai's biler, men syns den er dyr med tanke på alder. Også litt skeptisk til eldre automatkasser.

100 000 er et litt vanskelig prissegment. Vanskelig å finne noe ordentlig bra, da du ofte kommer over biler meg høy kilometerstand, eller er overprisede.

 

Det jeg ville gjort er å gå for noe billigere, og heller spare opp til en kul bil nr. 2. Tror det lønner seg mer en å bruke 100 000 på første bilen, som du mest sannsynlig kommer til å bulke på et eller annet vis.

BMW'en du linker til er sikkert helt ålreit, men motoren er en "tante-bil".

er det noen modeller og merker i lavere prisklasser du ville anbefalt?

Lenke til kommentar

BMWen med 116hk går i kategorien ultradøll og undermotorisert.

 

Det er IKKE slik at du må bestemme deg så himla fort, du må ta det med ro..

Det er kjøpers marked der ute, selgere er i mange tilfeller desperate etter å bli kvitt bilene.

 

Av de to bilene hadde jeg faktisk valgt Hyundaien.. Og jeg er ikke så glad i koreanske biler.

Lenke til kommentar

med tanke på at jeg ser etter enten en cupe, eller Sedan i Rogaland område, har jeg foreløpig 43 biler å velge fra: (for 15000 - 50000 kr). gidder noen å velge en de liker? som sagt, jeg er ganske clueless når det kommer til biler, og har frem til nå bare sett på utseende og km.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=15000&PRICE_TO=50000&YEAR_MODEL_FROM=1999&areaId=20012&MILEAGE_TO=180000&BODY_TYPE=7&BODY_TYPE=6&BODY_TYPE=3&sort=0

Lenke til kommentar

med tanke på at jeg ser etter enten en cupe, eller Sedan i Rogaland område, har jeg foreløpig 43 biler å velge fra: (for 15000 - 50000 kr). gidder noen å velge en de liker? som sagt, jeg er ganske clueless når det kommer til biler, og har frem til nå bare sett på utseende og km.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=15000&PRICE_TO=50000&YEAR_MODEL_FROM=1999&areaId=20012&MILEAGE_TO=180000&BODY_TYPE=7&BODY_TYPE=6&BODY_TYPE=3&sort=0

 

Du begrenser utvalget ditt ALTFOR mye i det søket. Prøv dette: http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=15000&PRICE_TO=50000&YEAR_MODEL_FROM=1999&areaId=20013&areaId=20012&areaId=20011&MILEAGE_TO=180000&BODY_TYPE=7&BODY_TYPE=6&BODY_TYPE=1&BODY_TYPE=2&BODY_TYPE=3&BODY_TYPE=9&BODY_TYPE=11&sort=0

Lenke til kommentar

Holder helt klart til norsk trafikk, og gjør de foribkjøringene du eventuelt vil trenge, men er ikke noe "mer" en det.

er det verdt å kjøpe den som er eldre? går forskjellen på motorene mye ut over forsikrings prisen? på en nettside står det at den eldre versjonen når 100km/h i 8.5s, mens den nyere 1.6en gjør det på 11.6

 

er denne forkjellen stor? jeg kan ikke mye om biler så dette virker ikke så mye for meg, men kan være at jeg tar feil

Lenke til kommentar

 

Holder helt klart til norsk trafikk, og gjør de foribkjøringene du eventuelt vil trenge, men er ikke noe "mer" en det.

er det verdt å kjøpe den som er eldre? går forskjellen på motorene mye ut over forsikrings prisen? på en nettside står det at den eldre versjonen når 100km/h i 8.5s, mens den nyere 1.6en gjør det på 11.6

 

er denne forkjellen stor? jeg kan ikke mye om biler så dette virker ikke så mye for meg, men kan være at jeg tar feil

 

 

Hva med å bare sjekke forsikringspremiene?

 

Den gamle med V6'er er selvfølgelig mye sprekere, selv om automatkassa stjeler noe effekt. En større motor vil også drikke mer bensin, men det oppveies delvis av at en større motor ikke trenger å jobbe like hardt som en liten.

 

EDIT: en bil med stor motor er ikke nødvendigvis dyrere å forsikre enn en med liten motor. Da handler det mer om hvor vanlig bilen er.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

 

 

Holder helt klart til norsk trafikk, og gjør de foribkjøringene du eventuelt vil trenge, men er ikke noe "mer" en det.

er det verdt å kjøpe den som er eldre? går forskjellen på motorene mye ut over forsikrings prisen? på en nettside står det at den eldre versjonen når 100km/h i 8.5s, mens den nyere 1.6en gjør det på 11.6

 

er denne forkjellen stor? jeg kan ikke mye om biler så dette virker ikke så mye for meg, men kan være at jeg tar feil

 

 

Hva med å bare sjekke forsikringspremiene?

 

Den gamle med V6'er er selvfølgelig mye sprekere, selv om automatkassa stjeler noe effekt. En større motor vil også drikke mer bensin, men det oppveies delvis av at en større motor ikke trenger å jobbe like hardt som en liten.

 

EDIT: en bil med stor motor er ikke nødvendigvis dyrere å forsikre enn en med liten motor. Da handler det mer om hvor vanlig bilen er.

 

betyr ikke alderen og modellen noe? spessielt hvis jeg kansje skal selge den om kansje 4-5 år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...