Gå til innhold

[Løst] Spill-PC til 10-12 000 (Intel/Nvidia)


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å bygge en spill-pc som skal kunne brukes til de fleste nye spill (eks. Far Cry 4, Witcher 3 og Batman: Arkham Knight) til omtrent 10 000-12 000. Har ikke veldig mye peiling på dette med stasjonær pc og bygge den så ville gjerne hatt noen råd for hvilke deler som passer sammen og hvilke jeg burde kjøpe. Jeg vil helst ha pc-en Intel basert og med NVIDIA skjermkort.

 

Har satte opp dette forslaget fra komplett:

  • Gainward GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA
  • Kingston ValueRAM DDR3 1600MHz 8GB
  • ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
  • XFX ProSeries Core Edition 650W PSU
  • Corsair Carbide 330R Midi Tower Sort
  • Seagate Barracuda® 2TB
  • Intel® Core i7-4790K Processor

 

Men jeg vet ikke om disse delene passer sammen, om det finnes bedre og billigere alternativer eller det er noe jeg mangler. Jeg har tastatur, skjerm og Windows pakke så dette trenger ikke regnes med i prisen. Hvis noen kunne hjulpet meg med innkjøpsliste, gjerne med en prisliste fra komplett, multicom eller mpx ville dette vært veldig bra.

 

I tillegg så lurer jeg på om dere har noen formening om hvilken kvalitet jeg vil kunne spille disse spillene på omtrent 30-60FPS FPS i 1920x1080p?

 

På forhånd tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har tenkt å bygge en spill-pc som skal kunne brukes til de fleste nye spill (eks. Far Cry 4, Witcher 3 og Batman: Arkham Knight) til omtrent 10 000-12 000. Har ikke veldig mye peiling på dette med stasjonær pc og bygge den så ville gjerne hatt noen råd for hvilke deler som passer sammen og hvilke jeg burde kjøpe. Jeg vil helst ha pc-en Intel basert og med NVIDIA skjermkort.

 

Har satte opp dette forslaget fra komplett:

  • Gainward GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA
  • Kingston ValueRAM DDR3 1600MHz 8GB
  • ASUS M5A97 R2.0, Socket-AM3+
  • XFX ProSeries Core Edition 650W PSU
  • Corsair Carbide 330R Midi Tower Sort
  • Seagate Barracuda® 2TB
  • Intel® Core i7-4790K Processor

 

Men jeg vet ikke om disse delene passer sammen, om det finnes bedre og billigere alternativer eller det er noe jeg mangler. Jeg har tastatur, skjerm og Windows pakke så dette trenger ikke regnes med i prisen. Hvis noen kunne hjulpet meg med innkjøpsliste, gjerne med en prisliste fra komplett, multicom eller mpx ville dette vært veldig bra.

 

I tillegg så lurer jeg på om dere har noen formening om hvilken kvalitet jeg vil kunne spille disse spillene på omtrent 30-60FPS FPS i 1920x1080p?

 

På forhånd tusen takk

altså jeg er ikke ekspert... Men tror virkelig du trenger en litt større strømforsyning.. Ja, den nye 900 serien til nvidia er strømgjerrig, men 650w for en top of the line er litt puslete... og ja, på full hd kan du forvente (rundt) stabile 100fps på full hd på battlefield osv 60fps er barnemat for det kortet... og om du tar en litt mindre HDD og setter inn en SSD i tillegg, så kan du laste ned windows på den så starter pcen MYE raskere, installasjoner til den harddisken går også kjappere og det er ikke minst mer sikkert. selv har jeg denne, bare større: https://www.komplett.no/samsung-ssd-840-evo-120gb-oem/791617?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D men 120 holder til OS-et og et par programmer/spill ;)

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Skal vurdere en ssd disk i tillegg

Hvor mye vil du anbefale å gå opp til når det gjelder strømforsyning?

Tror du 850w vil være nok?

unnskyld, så ikke svaret ditt før nå... Hør på enixitan, her har du en liste over hovedkort som passer med prossessoren din; http://www.prisjakt.no/category.php?k=1320#rparams=m=s195154440 finn et som har så mange usb-utganger som du vil ha osv ;) Få deg en SSD, verdt det til tusen... Grafikkkortet og prossessoren er smukk ;) Har ikke sett på tråden, men skal gi det et tips. Strømforsyninger har forskjellige kvalifiseringer basert på strømkvalitet. Bronse, sølv, gull og platinum. Se litt på det når du skal kjøpe, er jo såklart lurere å gå for noe av det bedre, men platinum-strømforsyninger er veldig dyrt. Lurt å kjøpe en god en da, for dette er en av delene som sitter lengst i pcen din uten å måtte byttes, så lurt å investere litt når du først er i gang, bare et tips...

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

850W burde vere rikeleg. Finn ein modell nevnt i denne førsteposten, noko anna er ikkje vits i å kjøpe. Og kjøp SSD, Crucial MX100 er kjappare enn 840 EVO og kostar det same.

 

Hovudkortet passar ikkje til prosessoren (AM3+-hovudkort, LGA1150-prosessor). Finn eit hovudkort med Z97-brikkesett som dekker behovet ditt (for tilkoblingar), så veit du at det passar.

Ville dere gått for noe sånt da? Ettersom jeg forstår så skal hovedkortet passe sammen med skjermkortet og strømforsyningen i hvertfall være rimelig god? :)
  • Gainward GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA
  • Kingston ValueRAM DDR3 1600MHz 8GB
  • MSI Z97M-G43, Socket-1150
  • XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU
  • Corsair Carbide 330R Midi Tower Sort
  • Seagate Barracuda® 1TB
  • Intel® Core i7-4790K Processor
  • Crucial MX100 SSD 128GB 2.4” 7mm
Lenke til kommentar

 

850W burde vere rikeleg. Finn ein modell nevnt i denne førsteposten, noko anna er ikkje vits i å kjøpe. Og kjøp SSD, Crucial MX100 er kjappare enn 840 EVO og kostar det same.

 

Hovudkortet passar ikkje til prosessoren (AM3+-hovudkort, LGA1150-prosessor). Finn eit hovudkort med Z97-brikkesett som dekker behovet ditt (for tilkoblingar), så veit du at det passar.

Ville dere gått for noe sånt da? Ettersom jeg forstår så skal hovedkortet passe sammen med skjermkortet og strømforsyningen i hvertfall være rimelig god? :)
  • Gainward GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA
  • Kingston ValueRAM DDR3 1600MHz 8GB
  • MSI Z97M-G43, Socket-1150
  • XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU
  • Corsair Carbide 330R Midi Tower Sort
  • Seagate Barracuda® 1TB
  • Intel® Core i7-4790K Processor
  • Crucial MX100 SSD 128GB 2.4” 7mm

 

eneste jeg må si noe på er SSD-en, gå heller for samsung sin 120gb, den du fant har veldig dårlige skrivetider... Men ja sånn som Probin sier... Det du har er veldig sterke komponenter, og alt du har er noe som ser ut som én vifte foran på kabinettet.... Er lurt å få litt bedre kjøling, blir det for varmt i kabinettet så slite grafikkortet og prossessoren med å puste om du vil ;) så de begynner å yte mye dårligere, kan forårsake store framdrops og fjerner leveårene til komponentene... Syntes du det virker som det blir dyrt så kan du bare tenke på at denne kommer til å holde i mange år ;) og om det er krise så kan du nok kjøpe cpu-kjøler senere, men er tull å ikke ha det.

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

 

 

850W burde vere rikeleg. Finn ein modell nevnt i denne førsteposten, noko anna er ikkje vits i å kjøpe. Og kjøp SSD, Crucial MX100 er kjappare enn 840 EVO og kostar det same.

 

Hovudkortet passar ikkje til prosessoren (AM3+-hovudkort, LGA1150-prosessor). Finn eit hovudkort med Z97-brikkesett som dekker behovet ditt (for tilkoblingar), så veit du at det passar.

Ville dere gått for noe sånt da? Ettersom jeg forstår så skal hovedkortet passe sammen med skjermkortet og strømforsyningen i hvertfall være rimelig god? :)
  • Gainward GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA
  • Kingston ValueRAM DDR3 1600MHz 8GB
  • MSI Z97M-G43, Socket-1150
  • XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU
  • Corsair Carbide 330R Midi Tower Sort
  • Seagate Barracuda® 1TB
  • Intel® Core i7-4790K Processor
  • Crucial MX100 SSD 128GB 2.4” 7mm

 

eneste jeg må si noe på er SSD-en, gå heller for samsung sin 120gb, den du fant har veldig dårlige skrivetider... Men ja sånn som Probin sier... Det du har er veldig sterke komponenter, og alt du har er noe som ser ut som én vifte foran på kabinettet.... Er lurt å få litt bedre kjøling, blir det for varmt i kabinettet så slite grafikkortet og prossessoren med å puste om du vil ;) så de begynner å yte mye dårligere, kan forårsake store framdrops og fjerner leveårene til komponentene... Syntes du det virker som det blir dyrt så kan du bare tenke på at denne kommer til å holde i mange år ;) og om det er krise så kan du nok kjøpe cpu-kjøler senere, men er tull å ikke ha det.

Da går jeg for den pc-en jeg satte opp men med Samsung ssd og den cpu-kjøleren Probin satte opp :)

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar

 

 

 

850W burde vere rikeleg. Finn ein modell nevnt i denne førsteposten, noko anna er ikkje vits i å kjøpe. Og kjøp SSD, Crucial MX100 er kjappare enn 840 EVO og kostar det same.

 

Hovudkortet passar ikkje til prosessoren (AM3+-hovudkort, LGA1150-prosessor). Finn eit hovudkort med Z97-brikkesett som dekker behovet ditt (for tilkoblingar), så veit du at det passar.

Ville dere gått for noe sånt da? Ettersom jeg forstår så skal hovedkortet passe sammen med skjermkortet og strømforsyningen i hvertfall være rimelig god? :)
  • Gainward GeForce GTX 980 4GB PhysX CUDA
  • Kingston ValueRAM DDR3 1600MHz 8GB
  • MSI Z97M-G43, Socket-1150
  • XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU
  • Corsair Carbide 330R Midi Tower Sort
  • Seagate Barracuda® 1TB
  • Intel® Core i7-4790K Processor
  • Crucial MX100 SSD 128GB 2.4” 7mm

 

eneste jeg må si noe på er SSD-en, gå heller for samsung sin 120gb, den du fant har veldig dårlige skrivetider... Men ja sånn som Probin sier... Det du har er veldig sterke komponenter, og alt du har er noe som ser ut som én vifte foran på kabinettet.... Er lurt å få litt bedre kjøling, blir det for varmt i kabinettet så slite grafikkortet og prossessoren med å puste om du vil ;) så de begynner å yte mye dårligere, kan forårsake store framdrops og fjerner leveårene til komponentene... Syntes du det virker som det blir dyrt så kan du bare tenke på at denne kommer til å holde i mange år ;) og om det er krise så kan du nok kjøpe cpu-kjøler senere, men er tull å ikke ha det.

Da går jeg for den pc-en jeg satte opp men med Samsung ssd og den cpu-kjøleren Probin satte opp :)

Tusen takk for all hjelp :)

 

Dette blir bra vettu, lykke til og bare hyggelig!

Lenke til kommentar

Jeg synes du vet ingen ting- mrdalesen og enixitan..

 

Til trådstrater;

Ikke gå på GTX 980 det er for dyrt og ytelse er ikke verd det.. Heller ta 2 stk. GTX 970 som koster like og gir bedre ytelse.

 

Til i7 og 980 550 W god kvalitet strømforsyning er nok..

 

Til SLI 970 er 550 W nok.

 

Men hvis det er ikke stor forskjell i pris, det er bedre å kjøpe litt mer. Men 850 til bare i7 og 980 er veldig for mye.

 

Angående i7.. Hvis du ikke vil ha planner om video redigering eller andre krevende arbeid, spar litt og ta i5-4690K. Best valg til gaming. Og ta forter minne, helst 2133 CL9 eller 2400 CL10. 8 GB er også nok.

 

Angående SSD 256 GB MX100 fra Crucial eller 250 GB Evo 840 fra Samsung er også best velg.

 

Så min forslag er;

10k med enn GTX970

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1446463&su=F89CC830-20B2-4FE0-B73C-1B09ACCE9713

 

eller 12-13k med SLI GTX970.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1464462&su=4B8658B7-A3CB-4579-8369-0D7042746E67

 

Hoved poeng, hvis du spille ikke over fullhd nå, ta andre oppsett bare med enn GTX970, fra Asus eller MSI. og i fremtida du kan ta andre GTX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes du vet ingen ting- mrdalesen og enixitan..

 

Til trådstrater;

Ikke gå på GTX 980 det er for dyrt og ytelse er ikke verd det.. Heller ta 2 stk. GTX 970 som koster like og gir bedre ytelse.

 

Til i7 og 980 550 W god kvalitet strømforsyning er nok..

 

Til SLI 970 er 550 W nok.

 

Men hvis det er ikke stor forskjell i pris, det er bedre å kjøpe litt mer. Men 850 til bare i7 og 980 er veldig for mye.

 

Angående i7.. Hvis du ikke vil ha planner om video redigering eller andre krevende arbeid, spar litt og ta i5-4690K. Best valg til gaming. Og ta forter minne, helst 2133 CL9 eller 2400 CL10. 8 GB er også nok.

 

Angående SSD 256 GB MX100 fra Crucial eller 250 GB Evo 840 fra Samsung er også best velg.

 

Så min forslag er;

10k med enn GTX970

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1446463&su=F89CC830-20B2-4FE0-B73C-1B09ACCE9713

 

eller 12-13k med SLI GTX970.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1464462&su=4B8658B7-A3CB-4579-8369-0D7042746E67

 

Hoved poeng, hvis du spille ikke over fullhd nå, ta andre oppsett bare med enn GTX970, fra Asus eller MSI. og i fremtida du kan ta andre GTX.

aldri sagt jeg vet alt, prøvde å hjelpe

Lenke til kommentar

 

Man kan lett få en I7 til å trekke 150+ watt, 970 kortene kan man få til å trekke 180watt hver, 500Watt holder da? :p Nope..

Med to grafikkort trengs det selvsagt litt mer effekt, men 850W som ble nevnt over her er fortsatt bare tull og tøys.

 

Fordi du var så flink å regnet det ut på en kalkulator på nettet? Gratulerer.. Om du planlegger å kjøre en bil i 80, så er det kanskje lurt å kjøpe en som kan gå i over hundre for en litt bedre opplevelse isteden for å kjøre en bil som kun går i 80 på grensen hele tiden? Når han planlegger å bygge en pc med så høy standard på komponentene så er det kanskje lurt med noe framtidsrettet? 500w er ikke framtidsrettet

Lenke til kommentar

 

Med to grafikkort trengs det selvsagt litt mer effekt, men 850W som ble nevnt over her er fortsatt bare tull og tøys.

Trådstartar spurte om 850W, eg sa det burde vere rikeleg. Rikeleg betyr meir enn nok.

 

Jeg synes du vet ingen ting- mrdalesen og enixitan..

Det var da ikkje måte på heller.

 

somebody just want to see the world burn.... ;)

Lenke til kommentar

 

 

Med to grafikkort trengs det selvsagt litt mer effekt, men 850W som ble nevnt over her er fortsatt bare tull og tøys.

Trådstartar spurte om 850W, eg sa det burde vere rikeleg. Rikeleg betyr meir enn nok.

 

Jeg synes du vet ingen ting- mrdalesen og enixitan..

Det var da ikkje måte på heller.

 

somebody just want to see the world burn.... ;)

 

I min mening det var mye off-topic enn reel råd.

 

Det er mindre og mindre effektforbruk av komponenter. I dag vi har 22 nm CPU og 20-24 nm GPU. I fremtida vi skal ha 10 nm eller mindre. Det ikke bruker så mye enn 90 nm+ prosessor.

 

I tillegg til energieffektiv tilstand vi snakker om 50-60-90 W fra veggen i idle/se på net/videoer bruk.

Med kraftige bruk det er 350-400 W max med x99 og 980. Det stemmer det er bedre å ha 750-850-1000 W, men bare når du tenker at du skal ha 2-3 high-end skjermekorter. For nesten alle god kvalitet 550 W er nok. Men vi ser på prisene det er ikke stor forskjell mellom god 550 og god 750-850.. En velger hva passer ham bedre.

 

GTX970 gjorde veldig mye i forhold til effektforbruk og ytelse.

Endret av medkorki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...