Gå til innhold

Kommentarer på bilder


Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Gjest member-296438

Stort sett er folk flinke til og svare når bildene blir kommentert, men noen gidder rett og slett ikke. Synes det er litt uhøflig/arrogant når en legger ut bilder på en bildekritikk. Når enkelte ikke gir tilbakemeldinger når bilder blir valgt til dagens, er det nesten på grensen til utakknemlighet i forhold til,de som tross alt gidder å se/kommentere bildene.....

Måtte bare få det ut.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig. Samme problemet har jeg følt hos foto.no og etterhvert orker jeg nesten ikke gi kommentarer lenger. Litt synd, da både det å få og gi kommentarer er veldig lærerikt, spesielt de gangene det blir litt debatt om et bilde.

 

Jeg må si jeg synes du skiller deg positivt ut med mange og gode kommentarer Pentaxen.

 

Henning

Lenke til kommentar

Med all respekt, jeg syns dette er tullete ( fant ikke noe annen utrykksform). For min egen del bryr jeg meg katta om noen takker for kommentarene mine.

Dette er bildekritikk, jeg uttrykker min mening om bildet og kommer eventuelt med forslag til forbedring. Jeg trenger ingen takk for det. Om noen kan lære noe, om det er den som legger ut bildet eller andre, er det bra. I all beskjedenhet :) tror jeg at jeg fra tid til annen har noe å bidra med.

 

Ja, jeg takker også for kommentarer, i og med at jeg har merket meg at mange har samme mening som TS.

 

Jeg kommenterer bilder som jeg syns er verdt en kommentar, eller jeg kan gi et forbedringsforslag. Jeg kommenterer ikke fordi fotgrafen er flink til å takke.

 

Jeg prøver å spre mine (få) kommentarer på mange fotografer, ikke bare på noen få, for å unngå kammeratskap. "Jeg kommenterer dine bilder fordi du kommenterer mine" er jeg motstander av.

Måtte bare få det ut....:) :) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Med all respekt, jeg syns dette er tullete ( fant ikke noe annen utrykksform). For min egen del bryr jeg meg katta om noen takker for kommentarene mine.

Dette er bildekritikk, jeg uttrykker min mening om bildet og kommer eventuelt med forslag til forbedring. Jeg trenger ingen takk for det. Om noen kan lære noe, om det er den som legger ut bildet eller andre, er det bra. I all beskjedenhet :) tror jeg at jeg fra tid til annen har noe å bidra med.

 

Ja, jeg takker også for kommentarer, i og med at jeg har merket meg at mange har samme mening som TS.

 

Jeg kommenterer bilder som jeg syns er verdt en kommentar, eller jeg kan gi et forbedringsforslag. Jeg kommenterer ikke fordi fotgrafen er flink til å takke.

 

Jeg prøver å spre mine (få) kommentarer på mange fotografer, ikke bare på noen få, for å unngå kammeratskap. "Jeg kommenterer dine bilder fordi du kommenterer mine" er jeg motstander av.

Måtte bare få det ut.... :) :) :)

 

Nå er det ikke pga. kameratskap at jeg kommenterer. At en kommenterer samme fotografer ofte, er simpelten fordi en liker stilen/bildene de leverer. Dialog mellom betrakter og fotograf er også lærerikt. Det er heller ikke akkurat takken jeg er ute etter, men det er en måte og si fra om at jeg har sett synspunktene på bildet. Jeg lærer ihvertfall mye av det, og enda er det plass til mye mer.

Og så skader det jo ikke å takke.......normal høflighet, så får bare noen synes det er "tullete"

Lenke til kommentar

Jeg prøver å legge ut minst en kommentar når jeg legger ut et bilde. Selv synes jeg det er fint at den som legger ut bildet svarer på kommentaren, enig eller uenig og kommer med sin mening. Kanskje det skulle ha vært en slags regel at man måtte kommentere minst et (kanskje 2) bilde før man fikk lagt ut sitt eget? Slikt kunne kanskje antall kommentarer økes.

Lenke til kommentar

 

Med all respekt, jeg syns dette er tullete ( fant ikke noe annen utrykksform). For min egen del bryr jeg meg katta om noen takker for kommentarene mine.

Dette er bildekritikk, jeg uttrykker min mening om bildet og kommer eventuelt med forslag til forbedring. Jeg trenger ingen takk for det. Om noen kan lære noe, om det er den som legger ut bildet eller andre, er det bra. I all beskjedenhet :) tror jeg at jeg fra tid til annen har noe å bidra med.

 

Ja, jeg takker også for kommentarer, i og med at jeg har merket meg at mange har samme mening som TS.

 

Jeg kommenterer bilder som jeg syns er verdt en kommentar, eller jeg kan gi et forbedringsforslag. Jeg kommenterer ikke fordi fotgrafen er flink til å takke.

 

Jeg prøver å spre mine (få) kommentarer på mange fotografer, ikke bare på noen få, for å unngå kammeratskap. "Jeg kommenterer dine bilder fordi du kommenterer mine" er jeg motstander av.

Måtte bare få det ut.... :) :) :)

 

Nå er det ikke pga. kameratskap at jeg kommenterer. At en kommenterer samme fotografer ofte, er simpelten fordi en liker stilen/bildene de leverer. Dialog mellom betrakter og fotograf er også lærerikt. Det er heller ikke akkurat takken jeg er ute etter, men det er en måte og si fra om at jeg har sett synspunktene på bildet. Jeg lærer ihvertfall mye av det, og enda er det plass til mye mer.

Og så skader det jo ikke å takke.......normal høflighet, så får bare noen synes det er "tullete"

 

Tullete var tullete. Uvikig var det jeg mente. Fant bare ikke ordet da jeg skrev innlegget :)

 

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Var kanskje litt tullete av meg og referere til tullete....men den er helt grei :) Viktigheten kan en alltids diskutere, og det ante meg at det var det du mente. Derfor i "" tegn..... Flott og kunne ha en diskusjon om ting uansett hva en mener. Her senker ihvertfall freden seg etterpå, i motsetning til andre "Dotter" :dremel:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg mistenker at Pentaxen har satt saken litt på spissen for å få litt fart i

diskusjonen. Selv er jeg ganske ny på Bildekritikken. Synes det er fint å få

tilbakemelding (selv om en ikke uten videre skal regne med det) enten det er

positivt er litt kritisk. Forumet heter jo Bildekritikken. I det ligger det jo at det er meningen å gi hverandre tilbakemeldinger til glede og til lærdom. Tror det ville være positivt om enda flere kunne ta seg til å gi tilbakemeldinger.

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Jeg mistenker at Pentaxen har satt saken litt på spissen for å få litt fart i

diskusjonen. Selv er jeg ganske ny på Bildekritikken. Synes det er fint å få

tilbakemelding (selv om en ikke uten videre skal regne med det) enten det er

positivt er litt kritisk. Forumet heter jo Bildekritikken. I det ligger det jo at det er meningen å gi hverandre tilbakemeldinger til glede og til lærdom. Tror det ville være positivt om enda flere kunne ta seg til å gi tilbakemeldinger.

 

Ragnar

Hehe du tok den:-) Pleier å fyre opp lltt godt til og begynne med, og håpe at varmen holder ei stund....

Flott innspill du har her. Synes det er veldig hyggelig at det kommer nye folk til. Har vært en del på Foto. no tidligere, men det har dabbet av på grunn av flere ting. Ser at det er en del som var der som er kommet over til AKAM/Tek.no. Det fine med Tek.no, er at alle kan komme som de er, og jeg synes mange er veldig flinke. Lærerikt å se andres bilder og kommentarer. Vi har jo alle våre områder innenfor foto som vi liker bedre enn andre, men det å se andre motiver kan fort slå en spire til å prøve noe nytt.

 

Ha en fin kveld Ragnar og så sees vi vel på bildekritikken :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...