Gå til innhold

Nå kan du hjelpe Jolla lage nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jolla-eiere;

 

hvor åpent oppleves Sailfish? Hva kan dere gjøre utover det som leveres direkte fra Jolla eller gjennom Alien Dalvik?

Er nå ned samme linje som N900 og N9.

Litt usikker på hva du lurer på rent spesifikt.

 

Om det er appwise du tenker kan du legge til OpenRepos og installere rett derfra https://openrepos.net/ - er noen veldig gode apps der.

 

 

Ja, jeg har jo selv brukt N900, og det som gjorde den spesielt interessant var i stor grad programmer som enkeltpersoner porterte over fra "vanlig" ARM linux. Sånn som at den kunne kjøre flere versjoner av Firefox før noe sånt fantes på Android. Til og med OpenOffice.org.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strengt tatt, er vel dette mer et markedsføringsstunt enn et finansieringsopplegg. Men det er helt fint - Og Sailfish på brett skal ikke være så veldig mye mer åpent enn Android for å ha sin berettigelse i dag. Med ei aktiv brukergruppe kan det dessuten settes inn bra press. Det er noen småskuffelser/svakheter:

1. Hvorfor såpass lav batterikapasitet ved så høy vekt?

2. Hvorfor ikke være "ulik" og legge på en HDMI-utgang? (Jfr Acer A700...)

3. Hvor mange $ må en legge på for å få USB3? (Jfr f.eks. NotePro 2014) Ser ut til å være USB2, dere kan bedre, Jollanere!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jolla-eiere;

 

hvor åpent oppleves Sailfish? Hva kan dere gjøre utover det som leveres direkte fra Jolla eller gjennom Alien Dalvik?

Er nå ned samme linje som N900 og N9.

Litt usikker på hva du lurer på rent spesifikt.

 

Om det er appwise du tenker kan du legge til OpenRepos og installere rett derfra https://openrepos.net/ - er noen veldig gode apps der.

Ja, jeg har jo selv brukt N900, og det som gjorde den spesielt interessant var i stor grad programmer som enkeltpersoner porterte over fra "vanlig" ARM linux. Sånn som at den kunne kjøre flere versjoner av Firefox før noe sånt fantes på Android. Til og med OpenOffice.org.

Har selv Nokia N900, N9 (den brukes av min kone) og Jolla.

Noen forskjeller mellom N900 og Jolla:

- Emacs og gpodder fungerer bra på Jolla (nok minne). Emacs mest praktisk ved ekstern innlogging via ssh inntil jeg får TOHKBD. Med tastatur håper jeg følelsen vil være ganske lik N900.

- Jolla har Wayland, ikke like lett med remote X11 som N900, men håper det hjelper på sikt pga andre externe OS.

- Får hyppige oppdateringer av OS og apper.

- Ikke nativ Skype støtte, men MS har uansett ødelagt Skype, så andre alternativer.

- Ikke flash, etter hva jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette forsterker inntrykket mitt av at Sailfish er og vil være mer åpent enn Tizen (som skulle ha et like godt utgangspunkt for å være åpent).

 

Da mangler det mest at Jolla får på plass en high end fonmodell omtrent når min nå helt nye Android-telefon er klar til utbytting.

 

TOHKBD ser veldig lekkert ut, trekker automatisk tankene mine mot varporware.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdattering:

- Jolla nådde 1,824,055 USD, nå stengt.

- LastuCase (deksel) Perk ble lagt til!

- "1.5M raised and first stretch goal: MicroSDHC support up to 128GB" ble nådd.

- "$190 off from Jolla Tablet & Jolla smartphone with new combo Perk!"

- "1.75M raised and the second stretch goal: split screen" (Q3 2015)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...