Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hardt å gire (Kjennes ut som sirup i girkassa) Rover 600 Ti 1998


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat kjøpt meg bil, men den er litt hard på giringa. Det gjelder ikke noen spesielle gir, men den er hard hele tiden både i revers og resten av de 5 andre girene. Det kjennes ut som det er sirup i kassa .

 

Det har ikke noe å si om bilen er varm eller kald, den er også hard når bilen er skrudd av.

 

Håper derfor på at noen av dere kan gi meg noen hint på hva jeg kan gjøre :)

Takk på forhånd

Endret av Kalle Kalkun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis når det er snakk om girolje så kommer denne sirup følelsen når det er kaldt ute. Likevel så har jeg sett tilfeller hvor det er sirup hele tiden, samme hvor varmt det er, og det er girolje som er feilen.

 

Jeg hadde vel sett på giroverføringer først.. Smøre litt på dem.. Kan jo være så enkelt som kula under girspak mansjetten. Er billigere å starte med sånt.

 

Edit: Ellers kult valg av bil :D

Endret av Mekker`n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe ja..

 

Tror jeg har vært inne på dette før, men jeg drev eget verksted før. Handlet "Comma" olje billig gjennom bilextra eller Sørensen&Balchen. (tror vi betalte 17kr litreren inn og solgte for 200,- literen ut, Motorolje)

 

Alt var av Comma og vi fikk mye problemer med sirup i girkassa. Girolja var ikke grom nok. Enkelt å greit.

 

Tjente så mye penger på motorolja at vi gikk over til Castrol girolje etterhvert =)

Lenke til kommentar

Skal skifte alt av olje i løpet av denne uka, så får håpe at det hjelper siden det er litt vrient å få tak i girkasser til disse bilene. :hm:

Er det nok olje i kassen?

Prøv Castrol Syntrans 70/90. Jeg byttet til Castrol og fikk en helt ny girkasse. Det var litt treg å få bilen i gir og merket forskjellen etter noen få kilometer.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...