Gå til innhold

Uber-sjef: – Gir mening å grave opp dritt om kritikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette sier vel egentlig det meste om hvor useriøse noen av sjelene bak selskapet er/kan være.

Å tvinge folk til taushet er vel ikke akkurat god bedriftspraksis hva renome angår, og en god journalist hadde vel egentlig bare fått mer blod på tann av noe sånt.

Men men, er jo bra at de har angret seg i etterkant. Iallfall er det dette de sier nå, etter at det ble oppmerksomhet rundt dette. ;)

Endret av Silverhawk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er en forskjell på å være kritisk gjennom sitt sitt virke som journalist (med god grunn) mot et selskap som lever av selge tjenester på det åpne markedet og på å grave etter dritt om en privatperson, og man roter seg fort borti lover om trakassering og personforfølgelse.

 

Spesielt hvis målet er å eventuelt bruke dette for å fjerne fokus fra selskapets mangler.

 

Uber hadde tapt her, både moralsk, juridisk og ikke minst omdømmemessig.

Endret av Silverhawk
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Å tvinge folk til taushet er vel ikke akkurat god bedriftspraksis hva renome angår, og en god journalist hadde vel egentlig bare fått mer blod på tann av noe sånt.

 

Bra at det ikke er deres bedriftspraksis da :)

Lange ut etter noen når man er irritert er noe vi alle gjør, og om dette skjedde privat ser jeg absolutt ingen ting galt. Håper ikke du faktisk tror jeg er en psykopatisk morder når jeg sier "... jeg kunne drept for en sjokoladeplate akkurat nå..."

Lenke til kommentar

Hvem vil jobbe for sånne duster?

 

Blir "han/de" lei av å ha deg som ansatt, graver de bare litt i ditt privatliv, så får de brekkstenger til å lempe deg ut. :hmm:

 

Hjelper liksom ikke så mye med en undskyldning sånn i etterkant.

 

Bra at det ikke er deres bedriftspraksis da :)

Lange ut etter noen når man er irritert er noe vi alle gjør, og om dette skjedde privat ser jeg absolutt ingen ting galt. Håper ikke du faktisk tror jeg er en psykopatisk morder når jeg sier "... jeg kunne drept for en sjokoladeplate akkurat nå..."

 

 

Forstår jo den. Er litt enklere å ta som spøk den der.. Hvor ofte er det ikke mange snes sannheter i det folk lirer av seg, når det komfortabelt får komme ut av munnen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Synes dette kunne blitt interessant. Media har bare godt av å få se den andre siden en gang i blant.

 

Dette vil slå veldig hardt tilbake dersom den som blir truet gir faan og også eksponerer den som presser.

 

Når det gjeler Uber så er et alternativ for dem å operere kun i skyen med kontor på Bahamas. Når ikke pirate bay er stengt er det lite trolig de blir stengt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes dette kunne blitt interessant. Media har bare godt av å få se den andre siden en gang i blant.

Media har plikt til å opplyse folket. Det å grave i en journalists privatliv er like ulovlig som å grave i ditt. Personvern og sånt, vettu.

 

Dersom et selskap føler seg tvunget til å ty til slike taktikker kan du banne på at de ikke har rent mel i posen.

 

Journalister er forøvrig underlagt PFU i Norge og de har lignende organisasjoner i de fleste land.

 

Problemet er at de fleste bedrifter ikke er underlagt slike utvalg og slipper stort sett unna med langt verre ting enn det journalister gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Media driver da vitterlig med det samme. Ikke kom her og si at media ikke graver i folks privatliv. Media blir gang på gang tatt med buksene nede (både i Norge og andre større saker som News of the World), så du driter på draget om du tror at media i Norge er en gjeng med engler som kun er her for å opplyse folket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...