Gå til innhold

Nettbrett som gir mye for penga


ns

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker å kjøpe meg et nytt nettbrett. Det skal hovedsakelig brukes til surfing, det vil si facebook, matlaging osv. Av og til kan det også bli brukt til spill og film, men det er ikke her skoen trykker.

 

Jeg ser de mest populære nettbrettene ligger på over 3000kr, men finnes det billigere nettbrett som fortsatt gir god respons og god batteritid?

 

På forhånd takk for forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg ønsker å kjøpe meg et nytt nettbrett. Det skal hovedsakelig brukes til surfing, det vil si facebook, matlaging osv. Av og til kan det også bli brukt til spill og film, men det er ikke her skoen trykker.

 

Jeg ser de mest populære nettbrettene ligger på over 3000kr, men finnes det billigere nettbrett som fortsatt gir god respons og god batteritid?

 

På forhånd takk for forslag :)

 

Hva slags størrelse? Du får jo Nexus 7 32GB til godt under 2000,- :)

Lenke til kommentar

http://www.expert.no/data-og-nettbrettnettbrett/asus-nexus-7-32gb-tablet/p/10670/

 

Tror du skal lete lenge etter noe bedre enn denne alt tatt i betraktning.

 

Overraskende god lyd fra både høyttalerene og minijack og bra spec på alt inkl. høyoppløselig skjerm.

 

Edit:

Denne er god i forhold til prisen;

http://www.expert.no/nettbrett/asus-memo-pad-7-white-me170c/p/24629/

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Hmm, jeg tenkte i utgangspunktet at 7-8" høres litt lite ut.. Nå har jeg ikke prøvd det selv, så det hadde kanskje vært en god ide at jeg tar meg en tur i butikken og prøver. Dere synes denne størrelsen er god for filmtitting også?

7 blir litt lite for filmtitting synes jeg. 8-10 er da litt bedre.

Lenke til kommentar

Vurderte Kina-brett selv, men slo det fra meg i.o.m at det er litt problematisk å bytte om man er misfornøyd. Var også rapporter om at de høyoppløselige variantene kjørte lav oppløsning i OS strukket over skjermen så det så helt rart ut. Skal du kjøpe derfra bør du være 100% trygg på produkt og selger.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er så nøye på oppløsning er denne rimelig grei.

 

http://cdon.no/elektronikk/samsung/samsung-galaxy-tab-4-10-1-wifi-16gb-t530-black-p27052157

 

Høyoppløselig skjerm så er du på 3000 kr.

 

http://www.siba.no/data-nettbrett/nettbrett/android/samsung-pro-10-wifi-black-112372

 

Tab 4 10.1 virker interessant. Oppløsningen er lav, og tester viser at kameraet er dårlig. Men så lenge responsiviteten og batteritid er god, så tror jeg at jeg kan leve med det..

Lenke til kommentar

Tab 3 er et skikkelig skrotprodukt, men det kan jo hende Tab 4 er bedre. Jeg ser oppløsningen er den samme på begge to - ikke undervurder det. Skjermen er liksom det du bruker mest på et nettbrett... :)

 

Må du ha Android? Jeg hadde lett gått for iPad Air-tilbudet linket over her, 2490.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Bor i utlandet, så elkjøp blir litt vanskelig ... Men enig i at det er et godt tilbud! Hvordan måler en iPad Air 1 seg opp mot Galaxy Tab S? Finner bare comparisons mellom Galaxy Tab S 10.5 og Air 2.

Det blir vel først og fremst er spørsmål om du vil ha Android eller iOS. Hvilket økosystem foretrekker du.

 

Du kan vel få kloen i en Nexus 10 ganske rimlig også. Knallbra nettbrett spør du meg :)

Lenke til kommentar

Finner ikke Nexus 10 noe sted, virker som det er Nexus 9 som har overtatt nå. Og jeg leste at Nexus 9 er bra for de som vil ha bleeding edge når det kommer til software, men at det er bedre alternativer når det kommer til hardware.

 

Per nuh har jeg kommet fram til at Galaxy Tab S er verdt pengene. Billigere nettbrett sliter med ytelse, og jeg er ikke helt klar for å begynne med Apple-produkter :)

Lenke til kommentar

Har lett etter arvtaker til min 2012 Nexus 7 en stund, må innrømme at det tilbudet på expert var såpass bra at jeg vurderer å gå bort fra android. Det eneste minuset med det tilbudet er at jeg flere plasser har lest at man ikke anbefales å kjøpe 16Gb ipad men istedenfor gå for enten 32 eller 64 - dette grunnet veldig store oppgraderinger? (Siste oppgraderingen krevde visst 8Gb ledig plass?)

Lenke til kommentar

Selv er jeg ganske fornøyd med min Samsung Galaxy Note 8. Samme oppløsning som Galaxy Tab 4 nevnt over her (1280x800), men litt mindre skjerm på 8 tommer. "Gimmicken" - som faktisk virker bra, er at den har en trykkfølsom penn i tillegg (som jeg må si er helt genialt med bl.a. Lecture Notes).

 

Du får den både med og uten støtte for simkort (til 4G), men den er nesten dobbelt så dyr med. Uten får du den tydeligvis til rundt 2100 kroner nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...