Gå til innhold

[Løst] Trenger noen som vil være med på et prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et prosjekt som jeg har jobbet med i over 6 mnd. Versjon #1 er ferdig, men jeg ønsker å skrive om en del av kodene for å gjøre bedre og legge til flere funksjoner.

 

Jeg kan dessverre ikke si hva prosjektet heter, men de personene som skal/kan være med på prosjektet, skal vite om det og hva det gjelder.

 

Jeg trenger noen for programmering og marketing.

 

Kort om prosjektet: Dette er et prosjekt/tjeneste som gir små og mellom-store bedirfter til å sin egen app med mange andre muligheter.

 

Ses :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan er lønna?

Lønna er slik at hvis du bli med på prosjektet, vil du også være en av eierne og får det som blir tjent på prosjektet og når lønnsomheten kommer, vil det være fast-lønn

 

Hvordan garanterer du sikkerhet for at uvikleren som får eierskap vil få lønn etterpå? Hvis svaret er JA, ideen er så god at det går nok. Hvorfor tar du ikke opp lån for å finansiere utviklingen eller finner noen som kan finnansiere utviklingen?

 

Første posten din er ikke spesielt god, og du går i samtlige feller som du kan gå i når du annonserer et slikt prosjekt. Det nok ikke mange som kjenner det river i beina med å komme igang og hjelpe deg etter å ha lest førsteposten :)

 

Ta en titt på startuplab.no for tips og triks og nyttige events.

Lenke til kommentar

Så man blir medeier med en viss prosentandel, og så blir den prosentandelen irrelevant om man begynner å tjene penger, og man da går over til fastlønn? Høres ikke veldig bra ut :fun:

Sorry for misforståelsen Det jeg mener er at man blir medeier med viss prosentandel og når prosjektet begynner å tjene penger, er du fortsatt medeier, men du vil også få fast-lønn. Akkurat som andre prosjekter hvor 3-4 kompiser holder på med det og det er egen initiativ og får ikke fast-lønn i begynnelsen men med en gang prosjektet begynner å tjene penger, vil de få fastlønn :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er lønna?

Lønna er slik at hvis du bli med på prosjektet, vil du også være en av eierne og får det som blir tjent på prosjektet og når lønnsomheten kommer, vil det være fast-lønn

 

Hvordan garanterer du sikkerhet for at uvikleren som får eierskap vil få lønn etterpå? Hvis svaret er JA, ideen er så god at det går nok. Hvorfor tar du ikke opp lån for å finansiere utviklingen eller finner noen som kan finnansiere utviklingen?

 

Første posten din er ikke spesielt god, og du går i samtlige feller som du kan gå i når du annonserer et slikt prosjekt. Det nok ikke mange som kjenner det river i beina med å komme igang og hjelpe deg etter å ha lest førsteposten :)

 

Ta en titt på startuplab.no for tips og triks og nyttige events.

 

Garantien ligger på det at når prosjektet begynner å tjene penger, vil det være som en vanlig bedrift. Utviklerne vil selvsagt bli registrert som medeier i selskapet. Grunnen til at jeg ikke tar opp lån er for at jeg mener flere utviklere som ser på prosjektet som deres egen prosjekt vil være bedre enn en som jobber og + at du vet selv hvor vanskelig det er å låne penger ;) Og forresten tusen takk for at du tok deg tid og kom med tips :)

Lenke til kommentar

Er dette et fulltidsengasjement, eller er dette av typen "hobbyprosjeket som kanskje kan gjøres kommersielt"?

 

Du nevner ingen krav til kompetanse i posten din. Er du på jakt etter noen som er en kløpper i f.eks. Symfony, eller er dette 100% egenprodusert kode du ønsker å forbedre?

Lenke til kommentar

Er dette et fulltidsengasjement, eller er dette av typen "hobbyprosjeket som kanskje kan gjøres kommersielt"?

 

Du nevner ingen krav til kompetanse i posten din. Er du på jakt etter noen som er en kløpper i f.eks. Symfony, eller er dette 100% egenprodusert kode du ønsker å forbedre?

Det er ikke fulltidsengasjement, men ikke helt som en hobbyprosjekt man skal gjøre noe hvis man gidde. Prosjektet kan bli kommersielt fra dag 1 vi er ferdig og begynne med salget.

 

Ja, kanskje det var uklart, men jeg tenker på programmerer (siden det var PHP-tråd tenkte jeg ikke trengte å nevne) og helst noen som ta seg av salg.

 

Dette er 100% egen produsert kode som jeg ønsker å forbedre og kanskje skrive litt om for å få bedre ytelsen av koden samt legge til noen flere funksjoner.

Lenke til kommentar

Ja, kanskje det var uklart, men jeg tenker på programmerer (siden det var PHP-tråd tenkte jeg ikke trengte å nevne) og helst noen som ta seg av salg.

 

Dette er 100% egen produsert kode som jeg ønsker å forbedre og kanskje skrive litt om for å få bedre ytelsen av koden samt legge til noen flere funksjoner.

Åpenbart PHP ja, men spørsmålet mitt var rettet mot om dette var basert på Symfony, cakePHP, Laravel eller et hvilket som helst annet rammeverk. Det er det jo da ikke, men du må nok skrive litt mer om hva dette dreier seg om for å få noen interesserte.

Lenke til kommentar

 

Ja, kanskje det var uklart, men jeg tenker på programmerer (siden det var PHP-tråd tenkte jeg ikke trengte å nevne) og helst noen som ta seg av salg.

 

Dette er 100% egen produsert kode som jeg ønsker å forbedre og kanskje skrive litt om for å få bedre ytelsen av koden samt legge til noen flere funksjoner.

Åpenbart PHP ja, men spørsmålet mitt var rettet mot om dette var basert på Symfony, cakePHP, Laravel eller et hvilket som helst annet rammeverk. Det er det jo da ikke, men du må nok skrive litt mer om hva dette dreier seg om for å få noen interesserte.

 

Pr i dag er ikke tjeneste/koden basert på noen som helst framwork, men en av bak tankene som jeg tenkte å ha en programmer med er faktisk til å adde en framework til systemet. Symfony or CakePHP er litt tunge, men klare selvsagt mye mens Laravel er ganske ung og det som jeg liker mest. Men det har ikke noe å si om man foretrekker det ene eller den andre.

 

Takk for tips :)

Lenke til kommentar

Ser ingen andre her har nevnt det, men jeg har i vanskelig for å ta folk seriøst når de skriver setninger som knapt er forståelige.

 

Om du er ny i språket, eller av en annen grunn sliter med å beherske norsk, så anbefaler jeg at du tar deg god tid når du skriver. Du kan eventuelt få noen du kjenner til å lese gjennom det du har skrevet før du poster det.

Lenke til kommentar

Finnes faen med ingen som kan slutte å sutre og bare svare på det jeg lurer på.

 

Thorbear jeg gir faen i rettskriving. Ikke alle som har god tid til å sitte å lese gjennom det de skriver 10 ganger for å få seg 5+. Jeg har viktigere ting å gjøre.

 

Folk her har faen med ingenting å gjøre og bare skriver irrelevante kommentarer. Lanes ikke du altså, du har kommet med gode tips og takk for det, men resten har faen med kjedet seg som faen hjemme på sofaen. Thorbear, ikke bruk tiden din på å rette opp folk og heller svar dersom du har noe å bidra med (altså noe fornuftig).

 

Resten som kanskje skal kommentere, svar på mitt spørmål og ikke still irrelevant spørsmål ellers hold kjeft og bruk tiden din på noe annet (ink. Thorbear).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes faen med ingen som kan slutte å sutre og bare svare på det jeg lurer på.

 

Thorbear jeg gir faen i rettskriving. Ikke alle som har god tid til å sitte å lese gjennom det de skriver 10 ganger for å få seg 5+. Jeg har viktigere ting å gjøre.

 

Folk her har faen med ingenting å gjøre og bare skriver irrelevante kommentarer. Lanes ikke du altså, du har kommet med gode tips og takk for det, men resten har faen med kjedet seg som faen hjemme på sofaen. Thorbear, ikke bruk tiden din på å rette opp folk og heller svar dersom du har noe å bidra med (altså noe fornuftig).

 

Resten som kanskje skal kommentere, svar på mitt spørmål og ikke still irrelevant spørsmål ellers hold kjeft og bruk tiden din på noe annet (ink. Thorbear).

Det der hjelper nok på interessen til folk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Finnes faen med ingen som kan slutte å sutre og bare svare på det jeg lurer på.

 

Thorbear jeg gir faen i rettskriving. Ikke alle som har god tid til å sitte å lese gjennom det de skriver 10 ganger for å få seg 5+. Jeg har viktigere ting å gjøre.

 

Folk her har faen med ingenting å gjøre og bare skriver irrelevante kommentarer. Lanes ikke du altså, du har kommet med gode tips og takk for det, men resten har faen med kjedet seg som faen hjemme på sofaen. Thorbear, ikke bruk tiden din på å rette opp folk og heller svar dersom du har noe å bidra med (altså noe fornuftig).

 

Resten som kanskje skal kommentere, svar på mitt spørmål og ikke still irrelevant spørsmål ellers hold kjeft og bruk tiden din på noe annet (ink. Thorbear).

 

Poenget er: Du ønsker sikkert interessen til folk som har kjennskap til det du skal utvikle i, hvilket rammeverk du bruker etc. Hvis ikke jeg har kjennskap til det rammeverket du har valgt å bruke (eller enda værre, jeg tror du bare driver og leker deg og tester og trenger noen som virkelig kan kode for å få mer flyt i prosjektet ditt) så orker ikke jeg å bruke tid på å gjøre all jobben for deg. Aka, du må vise hva du faktisk kan og hva du forventer av en eventuell partner. Å gå rett i forsvarsmodus hjelper deg heller lite, du må huske på hva du spørr etter. Du spør etter tiden til noen andre, det er to ting som kan få meg til å bruke tiden min på ett prosjekt uten å få direkte tilbake penger i lønn:

 

1: Dette er noe jeg brenner for og ønsker å forbedre (open source)

2: Dette er noe som jeg tror jeg kan tjene på i lengden (for å komme til punkt 2, så må jeg helst vite at dette er noe jeg behersker og noe som den jeg skal jobbe sammen med behersker. Jeg orker ikke å gjøre all jobben for noen som ikke behersker det minst like godt som meg og jeg orker heller ikke å risikere å bli sparket ut fordi jeg gikk ut på ett rammeverk som jeg ikke hadde god nok kjennskap til i begynnelsen. For da å ha brukt mye av min tid på noe som jeg ville regnet som bortkastet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...