Gå til innhold

[Løst] PS 2 tilkobling til LG TV.


fotonisse

Anbefalte innlegg

Skulle til å børste litt støv av en aldrende PS 2 konsoll, litt for at barna hadde lyst til å prøve den. Lenge siden den har vært benyttet, og har kjøpt annen tv etter at den sist var i bruk....

Men den kun jo kun kobles til via

 

Gul

Hvit

Rød

 

(usikker på korrekt betegnelse på disse kontaktene her)

evt. ved å tilkoble disse tre kontaktene til en scart-kontakt.

 

Problemet er bare at min LG TV ikke har muligheter for å plugge inn disse tre fargede kontaktene, ei heller en scart-kontakt.

 

Er det noen som vet om et eller annet "adapter" som kan benyttes, og hvor det evt. vil være å få tak i. Eller en ny kabel, med annen kontakt (i "TV" enden av kabelen).

 

Har foreløpig ikke funnet noe som helst, men det er vel også fordi jeg ikke vet hva jeg leter etter, eller hva dette evt. heter.....

 

Mulig Elkjøp, Expert e.l. har dette, men de er ikke åpne i dag......

Ikke at jeg får kjøpt det et annet sted i dag heller, men da kan jeg i det minste få sjekket ut om det er noe som kan kjøpes for å gjøre tilkoblingen til min LG TV mulig.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var ikke vedlagt, men esken hadde vært åpnet og senere tapet igjen med en annen tape når jeg kjøpte/hentet den.

 

Nå har jeg kun tilkoblet en Blue-ray spiller -og dekoderen bak på Tv'en, og begge er tilkoblet via HDMI. Derfor har jeg heller aldri tenkt på å savne andre kabler, kontakter e.l.

 

Har jo ikke savnet dem heller før nå, og ca 1,5 år etterpå så er det vel ikke så mye forståelse å få av butikken for dette vil jeg tro.....

Den vil de ganske sikkert mene at jeg har rotot bort selv, vil i hvert fall bli meget overrasket over om noe annet skulle bli gjort.

 

Da er det i hvert fall en komponent som finnes, men om den er tilgjengelig for løssalg er jo noe helt annet.....

 

Takk for hjelpen

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

En lite oppdatering, var hos forhandleren i dag og de bestillte den kontakten og enda to til som jeg ikke hadde fått med når jeg kjøpte TV'en. Måtte betale en symbolsk sum for dette, siden det er over 1,5 år siden jeg kjøpte TV'en. Klarer jo ikke akkurat å bevise at jeg ikke hadde fått de med etter så lang tid.......

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...