Gå til innhold

Avviser PC-beistet ditt godspillet? (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke noe særlig nytt...,men dog nyttig all the same...

 

Personlig så har jeg en spill samling som daterer tilbake til tidlig 1980-tallet...,men kun bare et ytterst få tall spill har jeg opplevd trøbbel med opp gjennom årene.

 

Det spillet som har fustrert meg mest av alle er "Dungeon Keeper 2".

Det har blitt offret en god del dotter med hår i forsøk på å få dette spillet til å fungere.

Tidvis har det sett ut som at alt har løst seg og at alt er bare fryd og gammen...,men dog den gang ei...

De første levlene går alt mer eller mindre knirkfritt...,men rundt level 5 starter fustrasjonen å ta seg opp igjen.

Når jeg level 7 er jeg heldig...,men der er det også bom stopp...,og fustrasjonen går over i pur forbannelse.

Og jeg føler for å hoppe på pc'en.

 

Andre spill som har gitt meg noen grå hår er blandt annet "Railroad Tycoon 2".

Jeg får det installert,men det krasjer mer eller mindre med en gang.

Det vil si innen de første 5 minuttene.

Og det suger.

"Rollercoaster Tycoon 2" er et annet spill som jeg får installert...,men det nekter plent å starte i Win8.1(64bit). *Sukk*

 

Hadde jeg kunnet kjøre Virtualization så hadde saken vært biff.

 

Men jeg får nok klare meg med simpel emulering enn så lenge.

 

PS...: Er der noen her på forumet som får "Ripper" til å virke i enten WinXP Pro SP2,Win7 og/eller Win8(.1)?

Jeg hadde vært veldig takknemelig for tips.

A long shot...,I know...,men det skader jo ikke å spørre...he he...

Lenke til kommentar

Enda et viktig tips : Sørg for å ikke legge inn Spillene direkte i windows mappa ,ta deg heller tid til å opprette egen mappe fra starten av , feks :

 

C:/spill/Doom

 

Årsaken til dette er at nyere versjoner av Windows , spesielt 8.1 kan være litt hissig på hvilke restriksjoner mappen får (kun lese ikke skrive).

 

Ikke bare det, men mange skikkelig gamle spill takler ikke lange filbaner. Så i mange tilfeller er det lurt å installere dem rett i roten av partisjonen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PS...: Er der noen her på forumet som får "Ripper" til å virke i enten WinXP Pro SP2,Win7 og/eller Win8(.1)?

Jeg hadde vært veldig takknemelig for tips.

A long shot...,I know...,men det skader jo ikke å spørre...he he...

 

Ripper funker fint for meg i Windows 7 pro x32/64 med standard dosbox opsett/installasjon (harddiskmappe muntet som c:, cd'en mountet som d: -t cdrom), det trenger bare å patches først. Last ned patch 1.05 her, pakk ut, dra og slipp og overskriv i instalasjonsmappen. Du får se om det virker, det fikser den ødelagte, uspillbare grafikken for min del.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...