Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

58 stemmer

  1. 1. Hvem vinner ligaen?

    • Chelsea
    • Manchester City
    • Arsenal
    • Liverpool
      0
    • Manchester United
    • Andre
      0
  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

En av de nevnte lagene kommer til å finne formen. Eneste muligheten vi har på topp 4 er at Everton, Spurs og Pool alle har en like dårlig resten av sesongen som de har hatt til nå.

 

Vi har også hatt et ganske greit kampprogram så langt. Bare Chelsea borte som toppkamp på bortebane. Så har vi igjen United, Pool som er 0 poeng. 1 poeng maks mot Spurs. Soton borte blir tap.

 

Så nei, vi har mikroskoptiske muligheter til topp 4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det ville gledet meg å se en annen toppklubb feile totalt og ikke få CL, så regner meg sterkt med at Arsenal kommer til å ta en topp 4 i år også. Det er bare sånn, de kommer alltid på tredje eller fjerde.

 

Liverpool kan derimot bli en vanskelig motstander å bryne seg på når de får Sturridge tilbake, eller at angrepsspillet løsner for dem. United er i god rute til å ta en plass, men det er enda en del som må bevises fra oss. Jeg vil påstå at det enda er ganske åpent rundt tredje og fjerdeplass.

Lenke til kommentar

Enig i det siste her, tredje og fjerde ser åpent ut men la oss ikke lure oss selv her. Det er alltid de lagene med mest penger som tar de fire øverste plassene. I og med at Spurs og Everton (som er de lagene med mest penger utenfor CL-eliten) ikke er med i år så ser det ut til å bli en kamp mellom Liverpool, Arsenal og Utd.

 

Jeg tipper Utd i januar kjøper en eller annen verdensklassespiller til forsvarsrekka som gjør at de sikrer 3.

 

Hvis Arsenal får bukt med skadene bør de ta 4. rimelig greit.

 

Hvis Liverpool handler fornuftig (noe de ikke har for vane å gjøre slik jeg ser det) så kan de kanskje utfordre Arsenal.

 

Lag som Southampton og Swansea har ikke god nok stall og erfaring til å holde hele veien ut tenker jeg, de er også litt for avhengige av sine beste spillere som før eller senere vil bli skadet/suspendert eller kanskje til og med solgt i januar.

 

Newcastle er det umulig å bli klok på, de er på en måte litt som oss i Spurs, man vet aldri hvor man har de/oss.

 

Som jeg sa tidligere: West Ham er nok en "dark horse" med Allardyce ved roret, den drillofotballen hans kan skape trøbbel for alle motstandere og det kommer de til å plukke mange poeng på. Fordelen med den stilen er også at de ikke er like utsatt hvis førstevalgene blir skadet/suspendert, ikke har de så mange enkeltspillere de er avhengige av heller. Pent er det ikke men herregud så effektivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ganske enig med deg Solaar. Det har vel vist seg gang på gang at det er de klubbene med mest penger som drar det lengste strået. Det skal sies at jeg forventet bedre av Everton i år, men det handler litt om hvordan de presterte i fjor. Det samme kan sies om Liverpool, men jeg har lenge sagt at de ikke kom til å være samme laget uten Suarez, han var hele motoren deres.

 

Tottenham har vært ekstremt skuffende. De har hentet inn mange spennende spillere som ikke har slått til. Er ekstremt skuffet om Lamela. Jeg trodde han kom til å fortsette hvor han slapp i Roma, men slik ble det altså ikke. Håper han blomstrer snart, for på sitt beste er han virkelig en artig spiller å se på. Det skal sies at Eriksen bare blir bedre og bedre. For en spiller han kan bli!

 

Beskrivelsen din av WH var veldig bra. Har tenkt en stund over hvordan type fotball de spiller uten å kunne satt fingeren på det!

 

Jeg liker utviklingen vi har i PL akkurat nå. Fra å være "walk in the park" for Chelsea, til at det er litt tettere igjen. Plutselig er det flere lag som er innen rekkevidde. Det skal sies at jeg enda tror Chelsea stikker av med gullet, men det skader ikke at det er litt mer interessant!

Lenke til kommentar

Beskrivelsen din av WH var veldig bra. Har tenkt en stund over hvordan type fotball de spiller uten å kunne satt fingeren på det!

 

Jeg er litt uenig, jeg. Jeg har lenge mislikt Allardyce og hans fotball, men i år har jeg kost meg relativt mye når jeg har sett West Ham. Jeg har ikke sett veldig mange kamper, men i alle kampene jeg har sett (minus kampen mot Newcastle) har de rett og slett levert gode fotballkamper med masse bra og underholdende fotball, som til min store overraskelse har gått etter bakken. Har vært sykt lite Drillofotball å spore. Jeg er imponert.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg skryte å si at jeg har sett mange WH kamper i år, har sett de som har gått på Sumo. Mitt inntrykk er at de er ekstremt sonebeviste og ligger kompakte som bare pokker. Kan ta å se over noen analyser og se om jeg fortsatt mener det, for jeg har som sagt ikke sett så alt for mye.

Det går an å spille sterk sonebasert fotball og samtidig ha underholdning. Jeg tror Drillo lå ekstremt defensivt fordi han viste hvilken materiale han hadde tilgjengelig og hvordan han skulle bruke den norske fotballkulturen på best mulig måte for å få resultater (spille likt måten spillerne var vant til).

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Faktisk når jeg tenker meg om så er jeg litt uenig selv også. De har spilt bra.

 

Er nok litt farget av måten lagene Allardyce har ledet før har spilt på. Ikke hjelper det på mitt syn at han bestandig slår Tottenham og at jeg misliker West Ham heller.

 

Men jeg står fortsatt fast i beskrivelsen av måten de spiller på. Synes det er veldig likt Drillostilen, husk at den ikke bare består av lange baller men at fokuset er på spill i lengderetningen. Det jeg mente med at det ikke bestandig er pent å se på er når de spiller mot lag som er bedre enn de på å holde på ballen. De er ekstremt godt organiserte og spiller hurtig gjennombruddshissig fremover på banen.

 

Jeg er nok rett og slett litt sjalu og må vel nesten innrømme at Allardyce er en (ihvertfall i mine øyne) undervurdert manager.

 

Poenget mitt er uansett at slik lagene på øvre del av tabellen har fremstått så langt så er det mye som tyder på at de kan holde hele veien frem, det ville i tilfelle vært en helt utrolig prestasjon og noe jeg ville applaudert heftig hadde det ikke vært for at det er West Ham :(

Lenke til kommentar

Tabellen ser mye lysere ut nå enn den som ligger i førsteposten. Fem strake seiere! Blir noen spennende uker fremover med United-Liverpool, Liverpool-Arsenal, Spurs-United og formlagene Newcastle og West Ham mot flere av topp 4-kandidatene.

 

Southampton er nok ferdige nå, blir faktisk overrasket om de ender i topp 6.

Lenke til kommentar

Slik som Liverpool spiller for tiden så er jo det forsåvidt sant... Hadde aldri trodd jeg skulle skrive dettte: Men litt synd om de skulle rakne helt ila denne sesongen. Såpass mye tradisjoner i den klubben at PL har godt av at de preseterer greit. (Fjoråret var riktignok litt for mye av det gode :p 5-7 plass er passe.)

Endret av blured
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Av de 6 neste kampene som skal spilles så møter dem på Everton, Chelsea, Arsenal, United.

 

Altså Southampton. Tipper dem får 3p tilsammen mot de nevnte lagene ovenfor.

7p allerede mot de tre første lagene.

 

Soton kun ett poeng bak tredjeplassen. Trodde de skulle bli avkledd mot topplagene i juleperioden, men de fortsetter å imponere.

Lenke til kommentar

Ikke bare er de gode Southampton, men idag spilte de uten Clyne og Schneiderlin. Samtidig så har Mané endelig begynt å vise hva som bor i han, Ward-Prowse kom akkurat tilbake fra skade og Jay Rodriguez er snart klar også. Synes helt klart at de har noe oppe der å gjøre.

 

Topplagene i ligaen er ikke så altfor gode. Arsenal, Man Utd og Tottenham er ganske heldige som er der de er.

Lenke til kommentar

Enig. Fortsetter Man Utd, Arsenal og Tottenham å snuble vil nok Southampton ha en meget god sjanse til å ta en topp 4 plassering.

 

De spiller herlig fotball, og fortjener å være der de er. Dessverre for deres del tror jeg både Arsenal og Man Utd vil våkne opp litt utover januar og ta plassene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...