Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

58 stemmer

  1. 1. Hvem vinner ligaen?

    • Chelsea
    • Manchester City
    • Arsenal
    • Liverpool
      0
    • Manchester United
    • Andre
      0
  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hopper over alt det andre, men Arsenal slå Chelsea? Mourinho taper aldri mot Wenger :thumbup:

 

Med tanke på at vi var det beste laget på SB så er det fullt mulig at vi slår Chelsea på Emirates om vi plukker opp litt form, noe som vi komme til å gjøre. Vi har alltid en god halvdel av sesongen og en dårlig. Denne sesongen startet vi med den dårlige halvdelen. Vi spiller også mot Chelsea på Emirates veldig seint i sesongen så da er det mange mulige psykologsike faktorer. Det kan være det er mye/lite å spille om, og hvis Chelsea fortsatt er ubeseiret, noe som de ikke kommer til å være, så er nok spillerne ekstra gi Wenger æren av å ta vekk den tittelen fra Chelsea laget.

 

LØKKE TIL.!! Men, det skjer ikke :cool: Og nei, dere var ikke det beste laget, 0 skudd på mål.

Lenke til kommentar

 

 

Ditt syn er for enkelt og du undervurderer den psykologiske betydningen av det å vinne/tape mot rivaler. Dessuten, i toppoppgjørene er en seier verdt 6 poeng, derav det berømte uttrykket 6-poengskamper som du sikkert har hørt om?

 

I kampen om 4 er det ikke så farlig å tape et toppoppgjør fordi alle de andre lagene du kjemper mot taper plutselig helt uforutsett kamper de var sikre favoritter til å vinne. Topplagene gjør det samme, men som regel bare en eller to ganger ila en sesong. Derfor er toppoppgjørene viktig i kampen om ligatittelen. Skjønner du hva jeg mener?

 

Og hva får deg til å tro at City ikke skal kunne få poeng på Stamford Buss? City spiller mye bedre fotball om dagen, og jeg har vansker med å se hvor de skal tape poeng i de kommende månedene i motsetning til Chelsea. Mourinho har for vane å tape poeng mot smålag, så hvis City klarer å holde formen de er i nå gående så tar de fort igjen Chelsea. Tittelen er langt i fra avgjort, som du påstår.

Jeg har ikke sagt det. Mener du det? Siden vi nå har gått over til å vri på hverandres meninger liksom?

 

Jeg sa: jeg tror at Chelsea tar ligatittelen pga at de har det enkleste kampprogrammet med flest hjemmekamper mot lagene i det øvre sjiktet av tabellen.

 

Når det gjelder det andre om at Mourinho "har for vane" å tape mot smålag kunne jeg gjerne tenkt meg å se hva du backer opp den påstanden med. Eller er det bare synsing? I tilfelle hadde du gjort deg bedre forstått ved å tilføye "jeg tror".

 

Som sagt, ikke UMULIG at de mister tittelen mot City, men slik lagene har spilt så langt etter snart halvspilt liga er det ikke mye som tyder på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke sagt det. Mener du det? Siden vi nå har gått over til å vri på hverandres meninger liksom?

 

Jeg sa: jeg tror at Chelsea tar ligatittelen pga at de har det enkleste kampprogrammet med flest hjemmekamper mot lagene i det øvre sjiktet av tabellen.

 

Feil, du sa:

 

 

Ligatittelen er i boks for Chelsea.

 

 

Når det gjelder det andre om at Mourinho "har for vane" å tape mot smålag kunne jeg gjerne tenkt meg å se hva du backer opp den påstanden med. Eller er det bare synsing?

 

Jeg sa han har en vane for å tape poeng mot smålag.

Chelsea 2014/2015: 2 poeng tapt mot Sunderland.

Chelsea 2013/2014: 23 poeng tapt til sammen mot Newcastle, WBA, Stoke, West Ham, Sunderland, Norwich, Aston Villa og Crystal Palace.

Real Madrid 2012/2013: 20 poeng tapt til sammen mot Getafe, Sevilla, Espanyol, Betis, Osasuna, Granada, Zaragosa. De tapte også 8 poeng til sammen mot Velancia, Real Sociedad og Malaga, men de endte på 4,5 og 6 så de kan vel regnes som de "større" lagene, selv om et lag som Real Madrid burde ta 6 poeng mot hvert av de.

Real Madrid 2011/2012: Mourinhos beste sesong i nyere tid, men tapte likevel til sammen 9 poeng mot Levante, Racing, Malaga og Villareal.

Real Madrid 2010/2011: 17 poeng tapt til sammen mot Mallorca, Levante, Almeria, Osasuna, Deportivo, Sporting Gijon og Zaragoza.

 

Gidder ikke gå lengre tilbake i tid, for jeg fant all statistikken på altomfotball.no. Du finner definitivt lignende tilfeller i tidligere år for andre klubber. Husk at dette er bare tallene på de mindre lagene, majoiteten på nedre halvdel av tabellen de årene, og et par som rykket ned. Han har også tapt en del poeng mot for eksempel Barcelona.

Lenke til kommentar

Vise Benbjo har talt. Da kan vi bare ende sesongen her og nå. Nei, vent nå litt... Var det ikke bare et par måneder siden du sa at både Liverpool og Tottenham var enorme kandidater for gullet? Når jeg tenker meg om er det nok best å fortsette sesongen.

I motsetning til dine spådommer?? Du har da aldri truffet på noe som helst.
Lenke til kommentar

 

Vise Benbjo har talt. Da kan vi bare ende sesongen her og nå. Nei, vent nå litt... Var det ikke bare et par måneder siden du sa at både Liverpool og Tottenham var enorme kandidater for gullet? Når jeg tenker meg om er det nok best å fortsette sesongen.

I motsetning til dine spådommer?? Du har da aldri truffet på noe som helst.

 

 

Ja, derfor bør sesongen fortsette.

Lenke til kommentar

 

For hvilken klubb er det Cesc Fabregas storspiller for tiden? ;)

Tror du tenker på klubben som han ALDRI kommer til å signere for.

 

Samme klubb som ALDRI kom til å slå arsenal forrige gang de møttes.

 

Okei, takk skal du ha, var litt usikker :)

 

 

For hvilken klubb er det Cesc Fabregas storspiller for tiden? ;)

 

Chelsea, men han har ikke akkurat storspilt i det siste. Hvertfall hvis du sammenligner med starten av sesongen.

 

Han kommer seg nok. Han er nok den beste kreative midtbanespilleren i ligaen uansett :

Lenke til kommentar

Ikke hør på han. Han har vært bedre enn noen på Arsenal. Sanchez har nok vært bedre.

 

Så kan vi kanskje gå gjennom resten av spillerne og sammenligne med Arsenal. Det blir dystert for de røde

 

Chelsea har vært veldig gode i år, og jeg ville satt pengene mine på gull til de blå i år.

 

E: Mørkeblå..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke enig i, dere er veldig skadeutsatt nå, tipper ting snur over nyttår for dere. Hvem skulle evt være utfordrerne? Hverken Spurs, Liverpool eller Everton imponerer og det er vanskelig å tro på at Southampton, Swansea, West Ham og Newcastle holder helt inn. Hvis man skal plukke et lag fra den gruppen må det nok bli West Ham, mye pga ringreven Allardyce.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...