Gå til innhold

Race for the title + Champions League


Latias

  

58 stemmer

  1. 1. Hvem vinner ligaen?

    • Chelsea
    • Manchester City
    • Arsenal
    • Liverpool
      0
    • Manchester United
    • Andre
      0
  2. 2. Hvem tar CL-plassene? (Stem på maks fire)



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Hvem da? Ikke tirr nysgjerrigheten min slik

United, 95-96, lå bak Newcastle med 10p (12p på det meste, men mener de ikke hadde like mage spilte kamper på det tidspunktet).

Lenke til kommentar

Chelsea ser like sterk, om ikke sterkere, ut som City på toppnivå, har allerede et solid forsprang og 6 poeng på City. Enorm bredde, haugevis med stjernespillere og en sleip taktiker som manager. Normalt sett så er det for tidlig å si, men for øyeblikket så virker det som at Chelsea er nødt til å gå på en smell a la Brink for å tape det. De føles uovervinnelige etter mitt syn. Det er nok et Chelsea-lag som er i meget god stand til å stikke av med CL i tillegg.

Lenke til kommentar

Chelsea ser like sterk, om ikke sterkere, ut som City på toppnivå, har allerede et solid forsprang og 6 poeng på City. Enorm bredde, haugevis med stjernespillere og en sleip taktiker som manager. Normalt sett så er det for tidlig å si, men for øyeblikket så virker det som at Chelsea er nødt til å gå på en smell a la Brink for å tape det. De føles uovervinnelige etter mitt syn. Det er nok et Chelsea-lag som er i meget god stand til å stikke av med CL i tillegg.

 

6 poeng er ingenting, hvertfall når det er over halve sesongen igjen.

Lenke til kommentar

Eneste småvanskelige bortekampene Chelsea har igjen er Spurs (derby + ok lag) og Arsenal (topp-4-utfordrer).

 

Spurs slår de og Mourinho setter Wenger lett ut av spill så det er nok 6 relativt sikre poeng der også.

 

De har hjemmekamper mot City, Utd, Liverpool, Everton og Southampton.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Det er så klart ikke mye, men det er likevel 6 poengs luke de har oppnådd på det som regnes som beste/net beste laget i England. Jeg er kanskje for lite forsiktig med å si at det er fryktelig tidlig å si så mye, men la meg da understreke at mye kan fremdeles skje. Det er Chelsea på kampdag som er imponerende, og det å holde det gående over lengre tid er sterkt. 11 seirer på 14 kamper og 0 tap i denne ligaen vil alltid være knallsterkt, men så får vi se da om City har mer å gå på etter hvert, om Chelsea får skadeproblemer o.l.

Lenke til kommentar

Eneste småvanskelige bortekampene Chelsea har igjen er Spurs (derby + ok lag) og Arsenal (topp-4-utfordrer).

 

Spurs slår de og Mourinho setter Wenger lett ut av spill så det er nok 6 relativt sikre poeng der også.

 

De har hjemmekamper mot City, Utd, Liverpool, Everton og Southampton.

 

Det er ikke topplagene Chelsea pleier å ha problemer med. Det er alltid mot de mindre lagene de taper poeng, slik som vi så mot Sunderland hvor de var heldig å ikke tape. De kommer garantert til å tape flere poeng mot de mindre lagene, det gjør Mourinho hver sesong. Kan også se for meg at Arsenal slår Chelsea på Emirates og City slå de på SB.

Lenke til kommentar

Tror du blander kortene litt her nå. Kampen om 4.plass kan fort avgjøres i prestasjonene mot antatt dårligere lag men ikke kampen om ligatittelen da alle lag snubler mot et dårligere et par ganger i løpet av en sesong.

 

For Arsenal er det kanskje et gyldig argument, for topplag som City, Utd og Chelsea er det ikke det. Der er det interne oppgjør som avgjør hvem som stikker av med ligatittelen til slutt.

Lenke til kommentar

Ditt syn er for enkelt og du undervurderer den psykologiske betydningen av det å vinne/tape mot rivaler. Dessuten, i toppoppgjørene er en seier verdt 6 poeng, derav det berømte uttrykket 6-poengskamper som du sikkert har hørt om?

 

I kampen om 4 er det ikke så farlig å tape et toppoppgjør fordi alle de andre lagene du kjemper mot taper plutselig helt uforutsett kamper de var sikre favoritter til å vinne. Topplagene gjør det samme, men som regel bare en eller to ganger ila en sesong. Derfor er toppoppgjørene viktig i kampen om ligatittelen. Skjønner du hva jeg mener?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Eneste småvanskelige bortekampene Chelsea har igjen er Spurs (derby + ok lag) og Arsenal (topp-4-utfordrer).

 

Spurs slår de og Mourinho setter Wenger lett ut av spill så det er nok 6 relativt sikre poeng der også.

 

De har hjemmekamper mot City, Utd, Liverpool, Everton og Southampton.

 

Det er ikke topplagene Chelsea pleier å ha problemer med. Det er alltid mot de mindre lagene de taper poeng, slik som vi så mot Sunderland hvor de var heldig å ikke tape. De kommer garantert til å tape flere poeng mot de mindre lagene, det gjør Mourinho hver sesong. Kan også se for meg at Arsenal slår Chelsea på Emirates og City slå de på SB.

 

Hopper over alt det andre, men Arsenal slå Chelsea? Mourinho taper aldri mot Wenger :thumbup:

Lenke til kommentar

Ditt syn er for enkelt og du undervurderer den psykologiske betydningen av det å vinne/tape mot rivaler. Dessuten, i toppoppgjørene er en seier verdt 6 poeng, derav det berømte uttrykket 6-poengskamper som du sikkert har hørt om?

 

I kampen om 4 er det ikke så farlig å tape et toppoppgjør fordi alle de andre lagene du kjemper mot taper plutselig helt uforutsett kamper de var sikre favoritter til å vinne. Topplagene gjør det samme, men som regel bare en eller to ganger ila en sesong. Derfor er toppoppgjørene viktig i kampen om ligatittelen. Skjønner du hva jeg mener?

 

Og hva får deg til å tro at City ikke skal kunne få poeng på Stamford Buss? City spiller mye bedre fotball om dagen, og jeg har vansker med å se hvor de skal tape poeng i de kommende månedene i motsetning til Chelsea. Mourinho har for vane å tape poeng mot smålag, så hvis City klarer å holde formen de er i nå gående så tar de fort igjen Chelsea. Tittelen er langt i fra avgjort, som du påstår.

Endret av Dapper Chap
Lenke til kommentar

Hopper over alt det andre, men Arsenal slå Chelsea? Mourinho taper aldri mot Wenger :thumbup:

 

Med tanke på at vi var det beste laget på SB så er det fullt mulig at vi slår Chelsea på Emirates om vi plukker opp litt form, noe som vi komme til å gjøre. Vi har alltid en god halvdel av sesongen og en dårlig. Denne sesongen startet vi med den dårlige halvdelen. Vi spiller også mot Chelsea på Emirates veldig seint i sesongen så da er det mange mulige psykologsike faktorer. Det kan være det er mye/lite å spille om, og hvis Chelsea fortsatt er ubeseiret, noe som de ikke kommer til å være, så er nok spillerne ekstra gi Wenger æren av å ta vekk den tittelen fra Chelsea laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...