Gå til innhold

[Løst] Klarere informasjon om månedens spill


Anbefalte innlegg

Hei. Liten tilbakemelding. Hvordan måndens spill aktiveres varierer og burde stått tydeligere. Denne gangen var det Far Cry 3 og meldingen jeg fikk på forsiden av Gamer.no vart ikke tydelig på at denne aktiveres i nettbutikken til Ubisoft.

Endret av Thor.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i nettbutikken aktiveres dette? Finner ikke linken eller hvor jeg skal. Må være tiårets mest uoversiktlige nettside. Prøvde i Uplay og det funket ikke.

 

Ok, fant ut at det er en rabattkode og ikke spill-kode. Fant linken også, men selv om jeg skriver inn koden så står det fortsatt at jeg må betale og legge inn kort og "betale". Noen andre som opplevde det?

Endret av Saykin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Melder meg på her. Jeg har FC3 fra før av så jeg gav koden jeg fikk til min stesønn. Koden (som for øvrig heller så ut som et autogenerert passord enn en nøkkel) fungerte ikke i Uplay. Han prøvde en gang til, og er nå blitt banned i 10 dager for å ha tuklet med kode eller noe sånn. Og det er jo jævli teit. Vet dere hva dette hanlder om?

 

Edit: Ser nå at han over meg sier det er en rabattkode? Hva f...? Kjenner jeg føler for å avslutte mitt ekstra-abonnement, men jeg regner med at dette er en feil.

 

Krever tilbakemelding.

Endret av Livert
Lenke til kommentar

Tok meg litt tid å finne tak i informasjon om dette. Herregud for et styr.

 

Hvor vanskelig prøver dere egentlig å gjøre det? For å finne informasjon om hvor jeg skulle løse inn koden min måtte jeg lete gjennom diskusjon.no for å finne svar. Det var ingen hjelp å få på gamer.no, tek.no osv. Fant en post som omhandlet at månedens spill var forsinket, og deretter en link til en tek.no side jeg ikke kunne finne ellers (den som omhandler månendes spill, Farcry 3). Fra den siden måtte jeg gå til Uplay og se at spillet kostet 40 kr. Da tenkte jeg at koden vi hadde fått måtte være god for noe, så jeg putta den inn og spillet ble gratis.

 

Vanskelig... Og om det ikke var vanskelig nok, så fins det jo ingen informasjon om det heller.

 

For de av dere som ikke har fått det til:

 

1) Gå inn hit: http://www.gamer.no/ekstra/om#manedens-spill

2) Trykk på linken inn til Uplay ("Koden du får av oss må aktiveres i nettbutikken til Ubisoft.<--")

3) I feltet kalt "reklamekode" skriver du inn koden du har liggende på gamer.no for å gjøre det gratis.

4) Trykk gå til kassen og fyll inn resten av informasjonen Uplay krever fra deg.

 

Deretter får man en ny kode som må aktiveres i Uplay. Hvis man allerede har en Uplay-bruker og er logget inn på brukeren sin når man kjøper spillet for 0 kr, legges det automatisk til i din Uplay. Hvis ikke må man opprette en og så legge spillet inn.

Endret av Espp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1) Gå inn hit: http://www.gamer.no/ekstra/om#manedens-spill

2) Trykk på linken inn til Uplay ("Koden du får av oss må aktiveres i nettbutikken til Ubisoft.<--")

3) I feltet kalt "reklamekode" skriver du inn koden du har liggende på gamer.no for å gjøre det gratis.

4) Trykk gå til kassen og fyll inn resten av informasjonen Uplay krever fra deg.

 

Denne fremgangsmåten er helt korrekt. Vi beklager at dette ikke har vært tydelig nok kommunisert, men redaksjonen trodde at informasjonen som ligger i den første lenken her også ligger sammen med koden når man får den fra oss. Vi skal ordne opp i dette.

 

Og nei: Koden er selvsagt ikke en rabattkode. Det er en kode som gjør at spillet blir gratis for våre Tek Ekstra-medlemmer.

Endret av TST
Lenke til kommentar

Supert!

 

Merker tråden som "løst"

 

Kan jo legge til et felt som gir opplysninger om hvor spillkoden aktiveres. Normalt har jeg sett at det er via Steam, men de få unntakene som har vært, så er det greit om det står Uplay, Humblebundle, Steam, Origin eller hvor det nå enn er spillkoden tilhører.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...