Gå til innhold

Installasjon av gammelt PC-spill.


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg prøver å installere et gammelt PC-spill på min laptop via et ekstern CD-rom, men når jeg prøver å installere kommer denne meldingen opp:

The InstallShield Engine (iKernel.exe) could not be installed.

IKernel.exe could not be copied to 'C:\Program Files(x86)\Common Files\Install Shield\Engine\6\Intel 32'.

Make sure that you have the appropriate privileges to copy files to this folder. (0x5).

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle spill bruker en installer nye windows-versjoner ikke støtter lengre. Så du må nok prøve å finne en "installer-patch" som fans har laget på google. Eller prøve å bare kopiere filene rett over til harddisk og starte. Men de fleste eldre windows-spill krever at ting blir lagt inn i registry for å virke. Du får google "spillnavn can't install on win7" og se hva du finner.

Lenke til kommentar

Ofte er problemet at eldre innstalasjonsfiler er i 16x. Dette selv om spillet i seg selv kan være bygd på 32x struktur. Har man et nytt 64x OS klarer man da å kjøre spillet, men ikke å innstalere det med den originale setup-fila.

Kan prøve å finne en "ny"-versjon av spillet online, kan finnes fan made patcher som endrer innstalasjonen eller du kan sjekke piratbukta om det finnes en ferdig innstalert og cracket versjon da du med dette omgår hele innstalasjonsproblemet.

(Vet det ikke er lov å promotere piratkopiering, men her er det en type som eier produktet så anser det ikke som promotering av piratvirksomhet. Hvis moderator er uenig, gjerne kun slette siste del av innlegget da resten fremdeles er relevant og innafor)

Lenke til kommentar

Vanskelig å hjelpe om vi ikke vet hva spillet heter...

Hei, og beklager for sent svar!

 

Spillet det er snakk om heter "No one lives forever", jeg skulle nevnt det i førsteposten!

 

Jeg lurer på om det kan være mulig å installere et eller annet program som lar meg på en måte "bytte" operativsystem fra Windows 8 til en eldre versjon som gjør at jeg kan installere programmet uten problemer?

 

Noen som har noen fine triks?

Lenke til kommentar

Ofte er problemet at eldre innstalasjonsfiler er i 16x. Dette selv om spillet i seg selv kan være bygd på 32x struktur. Har man et nytt 64x OS klarer man da å kjøre spillet, men ikke å innstalere det med den originale setup-fila.

 

Kan prøve å finne en "ny"-versjon av spillet online, kan finnes fan made patcher som endrer innstalasjonen eller du kan sjekke piratbukta om det finnes en ferdig innstalert og cracket versjon da du med dette omgår hele innstalasjonsproblemet.

 

(Vet det ikke er lov å promotere piratkopiering, men her er det en type som eier produktet så anser det ikke som promotering av piratvirksomhet. Hvis moderator er uenig, gjerne kun slette siste del av innlegget da resten fremdeles er relevant og innafor)

Hei!

 

Jeg har prøvd å finne en ny versjon som du sier, men dette spillet er vel kanskje ikke populært nok til at det er noe stor forespørsel etter det.

 

Jeg prøvde å piratkopiere spillet fra piratbukten og jeg fikk installert det, men da var det noen problemer med grafikken (litt hakking og noen små bugs) som jeg ikke fikk fikset, så jeg tror jeg er nødt til å installere spillet med CD hvis jeg skal kunne spille med vanlig kvalitet.

 

Og ja - jeg har en 64x struktur på ASUS laptop'en min :]

 

Vet du om et eller annet tilleggsprogram jeg kan skaffe for å få installert spillet via CD eller et eller annet triks som det går an å bruke?

Lenke til kommentar

De grafiske problemene du opplevde er sannsynligvis forårsaket av at det du har av innmat i pc'n din i dag og driverne til dette ikke er helt kompatibelt med et såpass gammelt spill. Hadde selv samme problemet med første gudfaren spillet som ikke kjører rent i det hele tatt på x64 win 8 med nyere innmat, men hjalp å cracke spillet (innstalerte fra original cd) og så laste ned en fan made patch som endret noen enkle innstillinger.

Hvis du ikke finner noe slikt til spillet du vil spille vet jeg rett og slett ikke hva annet man kan gjøre. Annett enn å innstalere eldre OS, som f.eks win XP paralelt med win8.

Men prøv å google litt rundt, er det et spill du likte er sjansen stor for at andre likte det og sliter med det samme.

Kan bla sjekke denne linken: http://www.play-old-pc-games.com/2012/05/23/no-one-lives-forever/?fatson=1

 

EDIT: Worst case, vent på HD utgaven det ryktes at skal komme: http://www.rockpapershotgun.com/2014/05/02/no-one-lives-forever-re-release/

Endret av Bentein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...