Gå til innhold

Den ene rambrikken vises ikke i bios!


kalleklovn12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen andre som har forslag her?? (Selvom klokken begynner å bli mye ) :p

 

Jeg har forsøkt å flashe til de to siste biosene uten hell.

 

På bildet til høyre finner jeg Slot #1 - #4. Alle er like, men allikevel, som dere ser på venstre bilde, står det trippel channel.

 

Installer minne 12gb står det her også:

post-269632-0-73601100-1415317641_thumb.png

post-269632-0-67311500-1415320121_thumb.png

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Jeg opplevde det samme for noen dager siden. Slottene fungerer, rambrikkene er gode, men kun 12 gb registrert minne i bios og cpuz. Jeg har 2 sett med 4x4gb brikker, bytta rambrikken i slot 8 med en annen brikke og 16gb ble registrert. Skjønner ikke hvor problemet ligger, skal ta å teste problembrikka i htpcen når jeg får tid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm. Merkelig. Føler jeg har forsøkt alle brikkene i hver slot uten endret resultat. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre?!

Og ja, alle blir registrert.

 

Jeg går ut i fra at det er dine specs som står i signaturen din og at du har ASUS X99 deluxe hovedkort.

 

Ut i fra det som har blitt postet her antar jeg også at du har 4 x 4 GB brikker? Hadde vært kjekt å vite produsent og modelnr på RAM-brikkene også.

 

Du har 8 DDR4 DIMM-porter på ditt hovedkort. Pass på at når du setter i 4 brikker at du kun bruker de grå slottene. Altså A1, B1, C1 og D1. Alle brikkene skal ha en tom DIMM-port mellom seg.

 

Prøv også å skru av overklokkingen på CPU'en din for å se den finner alle brikkene da. Verken hovedkortet ditt eller 5820k prosessoren har noen offisiell støtte for 3000 MHz RAM, så kan være at overklokkingen spiller en rolle her ettersom det kan påvirke enkelte BUS-frekvenser. Skrur du dette av vil brikkene automatisk nedjusteres til 2133 MHz.

Endret av Scopperloit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...