Gå til innhold

[Løst] Xbox One - Handle på US store ?


Bytemare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Prøvde med Firefox + Hola og da gikk det mye kjappere, men jeg får følgende feilmelding når jeg trykker på kjøp-knappen:

 

 

Uh oh... that shouldn't have happened. It appears you've found a glitch in the system.

Slet selv med Hola tidligere i dag, funket nesten med zenmate. Jeg hadde glemt å sette tilbake til US på xboxen, som gjorde at jeg ikke fikk godkjent kjøp, men fikk likevel ikke igjennom kjøp før det hadde gått noen timer. Fungerte perfekt nå akkurat!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har fått et lite problem. Jeg kjøpte Xbox One fra Tyskland ved release for et år siden. Alt har gått bra med å bestille spill etc, da jeg la inn en Pennsylvania-adresse under kredittkort. Sist kjøpt var Destiny i august, og da gikk alt bra.

 

Når jeg imidlertid nå prøver å kjøpe AC: Unity kommer det opp at kjøpet ikke kan gjennomføres. Er det noen andre som har fått det problemet etter å ha lagt inn amerikansk adresse. Hvordan løste dere det i så fall?

 

Kjent problem nå for tiden, ingenting du kan gjøre annet enn å vente på at service-status viser at alt er OK.

 

Du kan kjøpe pre-paid fra Amazon f.eks, og løse inn det. Eller så må du bare kjøpe fysisk kopi.

 

 

Meh. Vil ha de sweete amerikanske prisene. Da antar jeg at man må kjøpe amerikanske prepaidkort? Det vil ikke bli noe problemer i lengden, eller?

 

 

Interessant. Jeg omgikk problemet ved å bruke Hola unblocker satt til amerikansk på Xbox.com (i nettleseren på PCen). Da fikk jeg kjøpt, og spillet er i DL-kø på Xboxen nå. =) Jævla styr, men det ordnet seg hvertfall.

 

Gikk dette kjøpet og nedlastninga helt smertefritt?

 

Yep. Alt gikk i orden. Gjorde det samme for Far Cry 4 nå, og fortsatt ingen problemer. Jeg må naturligvis vente til release for å få spilt.

Lenke til kommentar

Offgamers bryr seg ikke om du er fra, og har adresse i Norge.
De selger en kode, og den koden er tilpasset et system.
Altså, de har ikke noe med hvem som kjøper kode, og hvor den blir brukt.
De bare opplyser om at koden kun kan brukes av system tilpasset samme region som koden.

 

Jeg handler altså amerikansk, i mitt tilfelle, PS4-koder hos Offgamers. Jeg bruker da norsk PayPal, med norsk adresse og VISA-kort.
Men bruker koden på PS4 med satt til US-region, med en bruker jeg har registrert i USA.

 

Så for Offgamers sin side er det ikke nøye hvor du kommer fra.
Men for bruken av USA-koder, så må konsoll og region være satt rett.

 

(Rotet jeg det til nå, eller ble det oppklarende??)

Lenke til kommentar

Her er enkel måte å gjøre det på. Jeg bruker denne metoden nå og den funker som bare det :)

1. Gå inn på “http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Xbox-Gift-Card/productID.289171900”

2. Logg inn med Xbox Live brukeren

3. Kjøp gavekort (helst 70 dollar da spillene koster 60 + tax (er 5.75 dollar)

4. Fullfør kjøpet og vent på at du får koden på mail (det står at det tar opp til 4 timer, men jeg fikk det etter 10 min).

5. Legg in koden på xboxen.

6. Kjøp spillet.

Lenke til kommentar

Her er enkel måte å gjøre det på. Jeg bruker denne metoden nå og den funker som bare det :)

1. Gå inn på http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Xbox-Gift-Card/productID.289171900

2. Logg inn med Xbox Live brukeren

3. Kjøp gavekort (helst 70 dollar da spillene koster 60 + tax (er 5.75 dollar)

4. Fullfør kjøpet og vent på at du får koden på mail (det står at det tar opp til 4 timer, men jeg fikk det etter 10 min).

5. Legg in koden på xboxen.

6. Kjøp spillet.

Er ikke taxes om du velger riktig stat ;)

Lenke til kommentar

 

Her er enkel måte å gjøre det på. Jeg bruker denne metoden nå og den funker som bare det :)

1. Gå inn på http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Xbox-Gift-Card/productID.289171900

2. Logg inn med Xbox Live brukeren

3. Kjøp gavekort (helst 70 dollar da spillene koster 60 + tax (er 5.75 dollar)

4. Fullfør kjøpet og vent på at du får koden på mail (det står at det tar opp til 4 timer, men jeg fikk det etter 10 min).

5. Legg in koden på xboxen.

6. Kjøp spillet.

Er ikke taxes om du velger riktig stat ;)

 

 

Jeg hadde satt staten på xboxen til Oregon for der skal det være 0 i taxes, (jeg hadde da kjøpt kun gavekort på 60 dollar) men jeg fikk beskjed om at det var for lite penger. Så da måtte jeg kjøpe 10 dollar til :)

Lenke til kommentar

Den ber om "ship to" adresse. Bare å ignorere dette?

 

Edit:

 

Endte med å handle fra offgamers med kredittkort. Fikk kodene bare sekunder senere. Logget inn på Xbox.com og "Redeema" kodene.

Kjøpte to på $50 og det gikk i orden

 

 

Edit 2: da er kjøp gjennomført:LEGO Batman 3: Beyond Gotham Deluxe Edition

Endret av Megaoctane
Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med "use a different method to pay".

Prøvde å kjøpe dragon age, men det vil ikke. Hører folk sier det kan være pga digital regionsperre (jeg har alle settings på USA med adresse i california), MEN jeg får ikke kjøpe "A wolf among us" heller.... dermed vet jeg ikke helt.

Nå står det at alt fungerer på xbox.com, men jeg prøvde igjen nå før jobb, still nothing..

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med "use a different method to pay".

Prøvde å kjøpe dragon age, men det vil ikke. Hører folk sier det kan være pga digital regionsperre (jeg har alle settings på USA med adresse i california), MEN jeg får ikke kjøpe "A wolf among us" heller.... dermed vet jeg ikke helt.

Nå står det at alt fungerer på xbox.com, men jeg prøvde igjen nå før jobb, still nothing..

 

De har satt inn IP sperre når man bruker visa/mastercard/paypal osv. Eneste som funker er gift cards fra US. Eller så er det bare å ordne vpn så går det igjennom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...