Gå til innhold

TEST: En lydløs kraftmaskin av et spillskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan virke som mange sliter med coil whine på flere modeller av 970.

 

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2406259

 

Det er spesielt ille jo mer kortet er belastet. Kanskje legger man merke til det fordi de er stillegående, men når så mange legger merke til det så skal man ikke se bortifra at det har noe med design å gjøre heller. Jeg er litt skeptisk avventende enn så lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men 7xx og 2xx støtter også DX12 (mulig eldre kort også, men jeg orker ikke sjekket). 9xx er foreløpig det eneste kortet som støtter HDMI 2.0, MEN det fungerer ikke skikkelig med TVer som støtter HDMI 2.0 ennå så det er usikkert hvor feilen ligger.

Takk for svar. Har ikke så mye peiling :ph34r: Vet du hvilke AMD som støtter DX12 ?

Lenke til kommentar

Det kan virke som mange sliter med coil whine på flere modeller av 970.

 

http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2406259

 

Det er spesielt ille jo mer kortet er belastet. Kanskje legger man merke til det fordi de er stillegående, men når så mange legger merke til det så skal man ikke se bortifra at det har noe med design å gjøre heller. Jeg er litt skeptisk avventende enn så lenge.

 

No vet jeg ikke mer enn hva de selv sier, men Asus Strix-versjonen fokuserer spesiellt på å unngå dette

Lenke til kommentar

Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet?

 

Vel.. jeg har et asus 780DC2 i mitt prodigy, og det har god plass, så kan ikke tenke meg at dette ikke passer fint, ettersom dette kortet er mindre i alle retninger :)

 

780DC2 er ifølge asus sine sider 28.7 x 14.73 x 4.06 cm,

Dette kortet er 26.8 x 14.5 x 3.5 cm i følge info på første sia i testen.

Lenke til kommentar

 

Vil denne passe i bitfenix prodigy kabinettet?

Vel.. jeg har et asus 780DC2 i mitt prodigy, og det har god plass, så kan ikke tenke meg at dette ikke passer fint, ettersom dette kortet er mindre i alle retninger :)

 

780DC2 er ifølge asus sine sider 28.7 x 14.73 x 4.06 cm,

Dette kortet er 26.8 x 14.5 x 3.5 cm i følge info på første sia i testen.

 

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Jeg er kjempe fornøyd med min MSI GTX 980 4GB. Kortet er fantastisk stille og gir en dobling av ytelse fra min GTX 670 2GB. Jeg spiller på en Dell U2711 (2560x1440) som GTX 980-en takler ganske så fint.

 

Så hvis 970-en er av samme kvalitet er det et løp og kjøp produkt for de som har et behov for mer grafikkytelse.

Endret av BNixx
Lenke til kommentar

Bare pass på én ting... hvis dere setter et MSI "Gaming" skjermkort sammen med et "Gaming" hovedkort, så blir det masse krøll. Du MÅ bruke MSI Gaming APP for å få clocks du betaler for, og APPen må restarte PCen hver gang du slår av og på OC Mode. Når OC Mode er på, så er CPU clocks låst til Max Turbo helt til du slår av OC Mode og restarter PCen igjen. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri kjøpt MSI Gaming hovedkort også. Hvem gidder å restarte PCen hver gang en skal inn og ut av et spill? I hvert fall ikke jeg! Så nå sitter jeg med default clocks på skjermkortet, og får ikke brukt det jeg betalte for (pga. latskap). MSI burde lage en ny APP som bare setter skjermkortet i OC Mode (som den gjør om du har et ikke-MSI Gaming hovedkort).

 

Dette er min erfaring med MSI GTX 980 Gaming 4G + MSI Z97 Gaming 5 hovedkort.

Lenke til kommentar

Bare pass på én ting... hvis dere setter et MSI "Gaming" skjermkort sammen med et "Gaming" hovedkort, så blir det masse krøll. Du MÅ bruke MSI Gaming APP for å få clocks du betaler for, og APPen må restarte PCen hver gang du slår av og på OC Mode. Når OC Mode er på, så er CPU clocks låst til Max Turbo helt til du slår av OC Mode og restarter PCen igjen. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri kjøpt MSI Gaming hovedkort også. Hvem gidder å restarte PCen hver gang en skal inn og ut av et spill? I hvert fall ikke jeg! Så nå sitter jeg med default clocks på skjermkortet, og får ikke brukt det jeg betalte for (pga. latskap). MSI burde lage en ny APP som bare setter skjermkortet i OC Mode (som den gjør om du har et ikke-MSI Gaming hovedkort).

 

Dette er min erfaring med MSI GTX 980 Gaming 4G + MSI Z97 Gaming 5 hovedkort.

 

Så man skal sette det sammen med et ikke "gaming" hovedkort?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...