Gå til innhold

Nå kan du betale med mobilen din


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

De treffer et alt for snevert marked ved lansering nå. Synes det er for tidlig når man må oppfylle så mange kriterier for å ta det i bruk. De burde gjort tilgjengeligheten bedre først. Nå må du:

 

- Ha Telenor som leverandør

- Bruke DnB som bank

- Ha et SIM-kort som støtter teknologien

- Ha NFC på telefonen

- Ha en butikk som støtter kontantløs betaling

- Ha iOS eller Android

 

Selv om sikkert mange av disse kriteriene er oppfylt for mange allerede, så er det for tidlig. Her har de noe å lære fra Apple, som gjør alt så enkelt de kan, så smertefritt som mulig. Det er da man når ut til massene.

Noen ganger må ting lanseres for å få fraspark - det er nok maaange butikker/utsalgssteder som ikke gidder være med på et prøveprosjekt som kanskje blir lansert. Nå når det ER lansert, og kjedene kan være sikker på det prosjektet blir reellt, blir det nok mye lettere å overtale Rema og Kiwi til å oppdatere terminalene sine. Det håpes nok også på en "mase-effekt", at brukerne vil mase på utsalgssteder om å få dette på plass.

 

Ellers til punktene dine:

- Ja, du må ha Telenor eller Djuice (det er en del av de kundene)

- Du kan opprette én enkel brukskonto i DNB om du ønsker å bruke Valyou uten å flytte lån/lønn etc.

- Se over

- Kun android, men igjen - det er en del av dem i markedet.

Dette stemmer ikke. Du må ha TELENOR som leverandør. Dette gjelder ikke noen av datterselskapene eller de som bruker nettet dems, så det vil ikke fungere med djuice.

Sikker på det? Når BankID på mobil kom var det også "kun telenor" de første månedene - jeg som hadde djuice fikk det også uten problemer på forespørsel. Nå er jo trossalt Djuice Telenor, bare et annet brand - kan ikke sammenlignes med NwN eller andre som leier nett.

Kun Telenor ja, sjekk ut hjemmesiden til valyou, der det står

"

*Tjenesten er ennå ikke tilrettelagt for djuice, Talk More, Hello og Dipper

"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En egentlig åpenbar fordel som eg såg i går. Skulle betale for meg på McDonalds og rett forran meg var det en snufsete type som allerede hadde trykket inn PIN-koden sin. Lett å overføre kontakt/dråpesmitte via betalingsterminaler.

 

Når vi kan bruke kontaktløs betaling, _uten pin_, så reduseres denne risikoen ganske mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

En egentlig åpenbar fordel som eg såg i går. Skulle betale for meg på McDonalds og rett forran meg var det en snufsete type som allerede hadde trykket inn PIN-koden sin. Lett å overføre kontakt/dråpesmitte via betalingsterminaler.

 

Når vi kan bruke kontaktløs betaling, _uten pin_, så reduseres denne risikoen ganske mye.

Hvis du tok i samme dørhåndtak som han er du allerede smittet. BTW så er ikke tuppen av fingrene hans den store smittekilden, den finner du på dørhåndtaket på vei ut av herretoalettet. Jeg rører ALDRI et dørhåndtak på et herretoalett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...