Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problem med utsvingbart hengerfeste, Passat


eskhyo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte nylig en VW Passat 2011 med elektrisk utsvingbart hengerfeste. Jeg har ikke testet dette siden jeg kjøpte bilen for en måned siden, men nå når jeg skal ta det ut skjer ingenting. Trykker på knappen bak i bagasjerommet uten at det er noen respons, og hengerfestet under bilen er ikke rikkbart. Noen som har erfaringer med dette? Jeg har forsøkt med motoren avslått og påslått.

 

Mvh.

eskhyo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være elektrisk, nei. Enda en feilkilde! Jeg har hatt bilen i fri og park, ja, men ingenting skjer. Fulgt instruksjonsboka. Snakka med forhandler nå og skal komme innom på Møller en tur for å få sjekka det. Nylig kjøpt bilen så blir regna som en mangel. :-)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Hehe, jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være elektrisk, nei. Enda en feilkilde! Jeg har hatt bilen i fri og park, ja, men ingenting skjer. Fulgt instruksjonsboka. Snakka med forhandler nå og skal komme innom på Møller en tur for å få sjekka det. Nylig kjøpt bilen så blir regna som en mangel. :-)

 

Hei.

 

Fant Møller ut av hva problemet var?

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 2 måneder senere...

Hei, har samme problem på min bil... 

 

Møller har da skiftet Motor, styreenhet og knapp... Har også feilsøkt i 10 timer+++! 

Her er emneoversikt over hva Møller har funnet ut....

 

Skifte motor til hengerfeste
Fra tidligere historikk: B495BTV 04/09/2020 kl. 14:22 -kontr. kode, er rett.
-kontr. hengerkontakt, er i orden.
-er elektrisk svingbar krok som ikkje virker. -er ingen feillager. -leste måleværdier, værdier stemmer med posisjon.
-er ikkje lys i bryter, men lyset tennes når køyrer aktordiagnose på bryter.
-kontr. sikring, er i orden.
-må inn på time for feilsøk.
---------------------------
- Tillegg nå
- Kunden har skiftet styreenhet da virket det 2 ganger og kom lys i bryteren, så sluttet det å virke igjen. Kunden skiftet så
tilbake til den originale styreenheten.
B495BAS 09/11/2020 kl. 12:12
-ikke diss
-ingen feilkoder
-som BTV skriver, så opplever jeg også knapp som i orden, siden signal fra knapp registreres og lys i knapp virker ved aktordiagnose
-henger meg opp i at de to mikrobrytersignalene for om krok er låst, viser forskjellig. En viser åpen og en viser lukket
-får ikke av fanger bak da krok er ute
-fikk av diffusor bak etter litt knoting(var løs vs. trolig vært
borti noe.. tror jeg fikk det på igjen ok)
-lukter litt brent av motor til åpning
-så lenge sikringer er ok, og siganl fra knapp er ok, så ville jeg skiftet motor og testet på nytt.. fikk inn hengerfeste manuelt nå, så nå er det greit å få av fangeren...
-sendt og mellomlagret protokoll

-sendte også en diss for å spørre om råd
B495BTV 18/11/2020 kl. 15:01
-demonterte og monterte bakfanger. -skifta motor til hengerfestet. -sletta feillager.
kontr. virker fremdeles ikkje.
-kontr. sikringer igjen, er ok.
-må kontrollere kabler mellom motor og styreeinhet, ligger fremdeles feillager på hallgiver.
B495BAS 20/11/2020 kl. 13:27
-kontrollert ledninger mellom styreenhet og både knapp og motor/hallgiver, og de er i orden
-slik jeg ser det så tyder alt på styreenhet nå som motor er skiftet.. Finner ingenting av feil ellers...
 

 

Noen som vet hva som kan være galt? Forhandler har tilbud meg 6000,- og sette ut hengerfestet i fast stilling

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
On 12/9/2020 at 4:50 PM, Øyvind J said:

Noen som vet hva som kan være galt? Forhandler har tilbud meg 6000,- og sette ut hengerfestet i fast stilling

Fant du noe mer ut av dette? Hva kosta det deg til slutt? Har samme problem med mitt hengerfeste -står pr nå ute fast. Hadde en periode hvor det ikke gikk ut...  Har en Alltrack 2014 model, antar at det ikke er noe reklamasjon å hente hos Møller.

Endret av olavgund
Lenke til kommentar
Øyvind J skrev (På 9.12.2020 den 16.50):

Hei, har samme problem på min bil... 

 

Møller har da skiftet Motor, styreenhet og knapp... Har også feilsøkt i 10 timer+++! 

Her er emneoversikt over hva Møller har funnet ut....

 

Skifte motor til hengerfeste
Fra tidligere historikk: B495BTV 04/09/2020 kl. 14:22 -kontr. kode, er rett.
-kontr. hengerkontakt, er i orden.
-er elektrisk svingbar krok som ikkje virker. -er ingen feillager. -leste måleværdier, værdier stemmer med posisjon.
-er ikkje lys i bryter, men lyset tennes når køyrer aktordiagnose på bryter.
-kontr. sikring, er i orden.
-må inn på time for feilsøk.
---------------------------
- Tillegg nå
- Kunden har skiftet styreenhet da virket det 2 ganger og kom lys i bryteren, så sluttet det å virke igjen. Kunden skiftet så
tilbake til den originale styreenheten.
B495BAS 09/11/2020 kl. 12:12
-ikke diss
-ingen feilkoder
-som BTV skriver, så opplever jeg også knapp som i orden, siden signal fra knapp registreres og lys i knapp virker ved aktordiagnose
-henger meg opp i at de to mikrobrytersignalene for om krok er låst, viser forskjellig. En viser åpen og en viser lukket
-får ikke av fanger bak da krok er ute
-fikk av diffusor bak etter litt knoting(var løs vs. trolig vært
borti noe.. tror jeg fikk det på igjen ok)
-lukter litt brent av motor til åpning
-så lenge sikringer er ok, og siganl fra knapp er ok, så ville jeg skiftet motor og testet på nytt.. fikk inn hengerfeste manuelt nå, så nå er det greit å få av fangeren...
-sendt og mellomlagret protokoll

-sendte også en diss for å spørre om råd
B495BTV 18/11/2020 kl. 15:01
-demonterte og monterte bakfanger. -skifta motor til hengerfestet. -sletta feillager.
kontr. virker fremdeles ikkje.
-kontr. sikringer igjen, er ok.
-må kontrollere kabler mellom motor og styreeinhet, ligger fremdeles feillager på hallgiver.
B495BAS 20/11/2020 kl. 13:27
-kontrollert ledninger mellom styreenhet og både knapp og motor/hallgiver, og de er i orden
-slik jeg ser det så tyder alt på styreenhet nå som motor er skiftet.. Finner ingenting av feil ellers...
 

 

Noen som vet hva som kan være galt? Forhandler har tilbud meg 6000,- og sette ut hengerfestet i fast stilling

😮😮😮😮!!! Hadde jeg vært deg så hadde jeg tvangskjørt motoren for å få hengerfeste ut hvis mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...