Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, anon_83104 said:

Og jeg vil tilføye en gjetning om at dette ganske enkelt er et troll. Valget av profilbilde er jo også ganske avslørende. 

Ja, et profil bilde sier jo alt vet du. Hva mener du ditt profil bilde sier om deg og dine meninger? 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (54 minutter siden):

 Hvis ly spekteret er informasjon som du sier, så forklar og dokumenter hvem eller hva som blir informert fra dette spekteret? Det har du en tendens til å glemme gang på gang. Rart med det. 

J

Lysspekteret  kan vise mye informasjon.   Det kan vise hva materialet er som som avgir lyset (som et fingeravtrykk) og hvor mye materialet det er.   Forskere bruker det ofte til å identifisere og måle hvilke og hvor mye elementer materialet består av. 
 

 

Lenke til kommentar
-C64- skrev (33 minutter siden):

Du ber meg skrive det de forklarer i videoen fordi du ikke gidder se de få minuttene det tar å se videoen? Se videoen og lær. 

Er du ikke stand til å skrive det ned det som ble sagt, er du iallefall ikke i stand til å forstå det  !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ribo said:

Veit ikke hva filmen skal vise, men han selv gav ut en bok der det kommer MEGET godt frem. 
Men hvorfor skal man tro han vet best. 

 

Hvorfor ikke? Har du noen andre forklaringer på hvordan de kommer frem til den prosenten de gjør? To linker til fra meg. Hvor er dine linker?

https://creation.com/1-percent-myth

https://www.science.org/doi/10.1126/science.316.5833.1836

 

 

Lenke til kommentar
Just now, Ribo said:

Er du ikke stand til å skrive det ned det som ble sagt, er du iallefall ikke i stand til å forstå det  !

Hvorfor skulle jeg skrive ned noe som de sier i en video jeg har gitt deg? Jeg ga deg linken/videoen for at du skulle kunne forså. Men det svikter tydeligvis enda. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, jjkoggan said:

Lysspekteret  kan vise mye informasjon.   Det kan vise hva materialet er som som avgir lyset (som et fingeravtrykk) og hvor mye materialet det er.   Forskere bruker det ofte til å identifisere og måle hvilke og hvor mye elementer materialet består av. 
 

 

Og, men enda en gang ble det glemt å opplyse om hvem eller hva lys spekteret informerer? 

 

" Forskere bruker det ofte til å identifisere og måle hvilke og hvor mye elementer materialet består av. "

jada, jada jeg vet forskere bruker lys spekteret til å lage informasjon siden lyset kommer i bølger. Men du skal vise til hvem eller hva den såkalte informasjonen i lys-spekteret informerer? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
-C64- skrev (2 timer siden):

Hvordan kom du egentlig på å føre diskusjonen over på rasisme?

Konservative kristne, jøder og muslimer tror de er noe spesielt, og nekter for at de har noe med aper å gjøre, og at mennesker kommer i god og dårlig innpakning. Vantro og hedninger er noe skit. Slavehandel ble riktignk oppfunnet av romerne, men de kristne og muslimene har gjort sitt for å rendyrke det. I kraft av at de tror de er høyerestående vesener. Altså fjerner de seg fra laverestående vesener.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
-C64- skrev (14 minutter siden):

Og, men enda en gang ble det glemt å opplyse om hvem eller hva lys spekteret informerer? 

 

" Forskere bruker det ofte til å identifisere og måle hvilke og hvor mye elementer materialet består av. "

jada, jada jeg vet forskere bruker lys spekteret til å lage informasjon siden lyset kommer i bølger. Men du skal vise til hvem eller hva den såkalte informasjonen i lys-spekteret informerer? 

Spesifikke lys produserer spesifikke kjemiske produkter, sound familiar?

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Dart said:

Konservative kristne, jøder og muslimer tror de er noe spesielt, og nekter for at de har noe med aper å gjøre, og at mennesker kommer i god og dårlig innpakning. Vantro og hedninger er noe skit. Slavehandel ble riktignk oppfunnet av romerne, men de kristne og muslimene har gjort sitt for å rendyrke det. I kraft av at de tror de er høyerestående vesener. Altså fjerner de seg fra laverestående vesener.

Det var da voldsom tro på at du vet alt om andres tro da. Har du det ellers bra?

Lenke til kommentar
6 minutes ago, jjkoggan said:

Chemical reactants.  

LOL, så Kjemiske reaktanter, et kjemisk stoff som finnes før en reaksjon starter har nytte av informasjonen? :D

Gleder meg til å lese dokumentasjonen for at chemical reactants bruker informasjon. 

Endret av -C64-
Lenke til kommentar
-C64- skrev (1 minutt siden):

LOL, så Kjemiske reaktanter, et kjemisk stoff som finnes før en reaksjon starter har nytte av informasjonen? :D

Yes, the reactants are the templates for the products, much the same as DNA and RNA are reactants that produce specific proteins. 

There is nothing special about DNA in the sense that it is a reactant and RNA is an intermediate in the sense that they have “special” information.   Reactants have properties (you call this “information “) that produce specific products under certain conditions.  You can use the “information “ that DNA/RNA have to produce proteins or you can use other reactants to produce proteins 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, jjkoggan said:

Yes, the reactants are the templates for the products, much the same as DNA and RNA are reactants that produce specific proteins. 

There is nothing special about DNA in the sense that it is a reactant and RNA is an intermediate in the sense that they have “special” information.   Reactants have properties (you call this “information “) that produce specific products under certain conditions.  You can use the “information “ that DNA/RNA have to produce proteins or you can use other reactants to produce proteins 

Jeg har vist til en video der en kjemiker forklarer det du sier er tull. Hvor er din dokumentasjon? 

"There is nothing special about DNA in the sense that it is a reactant and RNA is an intermediate in the sense that they have “special” information.   Reactants have properties (you call this “information “) that produce specific products under certain conditions.  You can use the “information “ that DNA/RNA have to produce proteins or you can use other reactants to produce proteins "

 

Nå må det temmelig spesiell informasjon til for å bygge liv, og kjemi i seg selv er ikke noe som automatisk bygger liv. Som du så i videoen er det heller ikke demonstrert enda. 

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...