Gå til innhold

Når kollapser Mannen?


Sheldon C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har personlig engasjert meg ganske mye i dette ettersom jeg er arbeidsledig og har på TV2 nyhets-kanalen hele dagen. For en spenning. Nå har jo Tv2.no lagt ut live-feed med nattkamera, så tenker jeg blir oppe i natt for å følge med på utviklingen. Geologen virket litt skeptisk Kl 22.00 til om fjellet skulle falle i natt, på grunn av den minkende nedbøren, men vi kan jo alltids håpe!

 

Litt merkelig at ikke NRK dekker dette mer, da det vanligvis er min yndlings-kanal, men herregud, Hvem kan ta seg tid til å se på Brenner og bøkene når et fjell er i ferd med å implodere??? Synes ikke det har vært mer spennende å følge med på nyhetsbildet siden Thorbjørn Jagland lå på sjukehus.

 

Hmmm, tør nesten ikke tippe, men jeg drister meg på i morgen, rundt klokken 14.00!

Lenke til kommentar

Nå har jeg verken satt meg inn i saken eller lest artiklene, men antar de bruker geologiske og seismiske utstyr som måler bevegelsene i fjellet? Burde ikke det gi et sånn omtrentlig pekepinn når ting kan begynne å skje?

 

Eller leser nå at de har målt 15-30 minuttsperioder (hva nå enn det er, fant ingen info om det, men antar det har med frekvens og svingninger å gjøre), men siden de blir hyppigere, så viser det jo at noe holder på å skje.

Lenke til kommentar

Hvorfor glo på direktebilder hele dagen? Det er ikke umulig at det kan ta mange uker, kanskje måneder og år til det blir noen ras uten bruk av sprengstoff.

Tiden får vise...

Jeg er veldig glad i natur og friluft, så dette er litt som et slags "big brother" for meg! Synd de ikke har livestudio eller noen som kommenterer over mens vi venter på å se naturens krefter på sitt verste!

 

Litt synd at det skulle bli flom i Flåm fordi det tar bort litt av fokuset, men endog!

 

Det kan umulig ta år og dag før fjellet ryker nå, føler meg sikker på at vi er like ved.

 

Dette er forøvrig litt interessant, for dere andre der ute som også er våkne og følger med!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/rasdramaet-i-rauma/ordfoereren-vurderer-aa-vannbombe-fjellet/a/23325221/

Endret av DjengisFaen
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i natur og friluft, så dette er litt som et slags "big brother" for meg! Synd de ikke har livestudio eller noen som kommenterer over mens vi venter på å se naturens krefter på sitt verste!

 

 

 

Litt synd at det skulle bli flom i Flåm fordi det tar bort litt av fokuset, men endog!

 

Det kan umulig ta år og dag før fjellet ryker nå, føler meg sikker på at vi er like ved.

 

Dette er forøvrig litt interessant, for dere andre der ute som også er våkne og følger med!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/rasdramaet-i-rauma/ordfoereren-vurderer-aa-vannbombe-fjellet/a/23325221/

 

Jeg skjønner godt det. Når raset en dag kommer, så får mange oppleve noe de nok aldri vil oppleve igjen.

Blir spennende om de velger å prøve seg på vannbombe da.

 

Men nå er hele mannen-saken glemt dessverre, særlig siden raset som TV2, VG og DB ventet på, har uteblitt enn så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt det. Når raset en dag kommer, så får mange oppleve noe de nok aldri vil oppleve igjen.

 

Blir spennende om de velger å prøve seg på vannbombe da.

 

Men nå er hele mannen-saken glemt dessverre, særlig siden raset som TV2, VG og DB ventet på, har uteblitt enn så lenge.

 

Glemt??

 

Sitter fremdeles og følger streamen jeg! Dupper av litt innimellom, men det passerer jo biler av og til så da rykker jeg til. Bare å bli med å se på: http://www.tv2.no/nyheter/mannen-direkte

 

Føler det er like før nå, krysser fingra for regn!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...