Gå til innhold

Jenter er lite velkomne i dataspillmiljøer på nettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og denne tråden kan nå brukes som nok et bevis på at ja det er mye kvinnehat ute og går.

Nar kvinner stadig blir mottar trusler om voldtekt så er dette noe som kan skremme en vekk fra online spill. Jeg synes forøvrig såkalt positive reaksjoner også er kvalme. Jeg vil ikke ha noen spesialbehandling.

Jeg vil bare bli behandlet som et menneske, men det er vel for mye forlangt fra en drittkjerring som meg.

Forøvrig er det flere menn som tar selvmord enn kvinner så tror menn er minst like sensitive.

 

Jeg har forresten spilt spill helt siden jeg kunne holde en kontroller og sikkert lengre enn en del at de kvinnehatende drittungene der ute. Dette er like mye min hobby som det er deres.

Personlig foretrekker jeg å spille mannlige karakterer. Faktisk hadde jeg foretrukket ends flere mannlige karakterer i spill, gjerne av den halvnakne atletiske typen. :)

 

Sims tråden her på forumet fylt opp av menn ser det ut til forresten.

 

Jeg synes trakkasering er galt uansett om det er kvinner eller menn som blir utsatt for det.

Det at media nå har fokus på trakkasering av kvinner betyr ikke at det er greit at menn blir trakkasert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faens nærtakne drittkjærringer. Hat, spøking og trolling kommer intet kjønn seg unna på nett eller spill. Om kvinner er så jævla nærtakne at de ikke kan håndtere noe spøking eller trolling på nettet så kan de pakke sakene og dra til helvete en annen plass i stedet for å lage et jævla styr å kalle alle mannfolk eller folk som kaller seg gamere for kvinnehatere. Kanskje de kan gå å leke hus eller Barbie med andre kvinner? Det er jo vel en grunn for at kvinner sluker spill som "Sims".. Vi har ulike verdier og interesser generelt, selvsagt med unntak. Folk glemmer dette..

I present to you: The source of the problem.

 

 

Jeg føler meg lite velkommen på symøter.

Du hadde sikkert vært velkommen hvis du faktisk hadde hatt et ønske om det. :)

Lenke til kommentar

Og denne tråden kan nå brukes som nok et bevis på at ja det er mye kvinnehat ute og går.

 

Mye? Vi har hatt ett idiot-innlegg i denne tråden. Det er naturligvis ett for mye, men det er likevel forholdsvis lite i forhold til hva man oftest får når litt kontroversielle temaer diskuteres på nettet.

 

Å bruke denne tråden som bevis for at det flommer over av kvinnehat her er meningsløs krisemaksimering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil bare bli behandlet som et menneske, men det er vel for mye forlangt fra en drittkjerring som meg.

De fleste av oss ser ironien. Men beklageligvis er de som BURDE forstått den de samme som de som ikke forstår den, og vil ofte ta det som en bekreftelse på sin egen vridde logikk.

 

La oss ikke synke ned til det nivået. ;)

Lenke til kommentar

Jeg tror en del av oss er lei dette voldsomme fokuset på hva jenter opplever på internett. Utifra hva jeg har lest tidligere er ikke kvinner/jenter mer utsatt for netthets enn menn, likevel er det hets mot kvinner som får fokus i media, og som politikere og samfunnstopper samles for å diskutere. Samme gjelder antagelig i gaming. Der de fleste av oss kan riste på hodet når noen lirer av seg en "drittregle" på gebrokkent engelsk mens de forbanner din far og mor er det igjen andre som tar seg skrekkelig nær av alt som blir sagt.

Problemet her er:

1: det er mye dritt på nettet

2: noen grupper har interesseorganisasjoner og en viss grad av sympati fra samfunnets side som medfører at alt som rammer disse gruppene krisemaksimeres. Det er tross alt det interesseorganisasjonene lever av.

 

Kombinerer du 1 og 2 får du den mediedekningen vi har i dag, der man ser på hets mot kvinner og minoriteter som ett enormt samfunnsproblem som til og med statsministeren samler folk for å diskutere, mens hets mot menn er en ikkesak. Da får du saker som den under, der netthets mot menn hylles i en av landets største aviser:

 

http://www.aftenposten.no/kultur/Med-Instagram-som-vapen-7730693.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg føler meg lite velkommen på symøter.

Har du prøvd?

 

Vevstuen til det lokale husflidslaget tok i hvert fall imot en kompis av meg med åpne armer. De er generelt bare lykkelige for at mennesker under pensjonsalder viser interesse.

 

Og på symøtene til vikinglaget er det flusst med både menn og kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dessverre så er det mange fjortiser der ute som bruker mange stygge ord og vet ikke bedre. Men at det er forbeholdt kvinner er bare tull. "I will rape your mom/ your mom should have taken abortion/" og masse mer. Det er nesten daglig lesning på battle.net chatten. Det skal selvfølgelig lages kvinnesaker av alt, ignorer det, velkommen til internett.

Lenke til kommentar

Tenkte også på de som synes det var forferdelig at teknofil skrev en artikkel om kvinnelig trakkasering, ikke bare innlegg om at kvinner sutrer for mye.

At det virke som jeg overdrev I den første setningen min har dere helt rett i.

Får unnskylde meg med at det var tidlig om morgenen og nettbrettet jeg satt på endret alt mens jeg skrev (er de mest irriterende nettbrettet jeg har vært borti). Det var ikke ment på den måten.

 

Det som kom etter derimot står jeg ved.

Morsomt at det ene innlegget visstnok var ironi fordi det er helt likt det jeg har sett utallige andre skrive om kvinner i forbindelse med Gamergate.

Jeg er nok et offer for Poes lov. :)

 

Prøvde å legge til at jeg ikke har blitt fornærmet over spill for å vise at jeg ikke vanligvis pleier å "sutre".

Ikke spiller jeg online heller så slipper unna både trakassering og å få gaver av folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

 

Men jeg blir sint når jeg ser andre møte trakkasering og trusler om voldtekt og drap. Dessuten ser jeg en gryende forakt ovenfor kvinner absolutt overalt på nettet i tillegg på gaten.

 

Vil selvsagt nok en gang legge til at trakassering og trusler mot menn ikke er noe bedre og også burde bli tatt opp.

 

Håper dette oppklarer litt. Beklager igjen at jeg skrev et litt forhastet innlegg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenkte også på de som synes det var forferdelig at teknofil skrev en artikkel om kvinnelig trakkasering, ikke bare innlegg om at kvinner sutrer for mye.

At det virke som jeg overdrev I den første setningen min har dere helt rett i.

Får unnskylde meg med at det var tidlig om morgenen og nettbrettet jeg satt på endret alt mens jeg skrev (er de mest irriterende nettbrettet jeg har vært borti). Det var ikke ment på den måten.

 

Det som kom etter derimot står jeg ved.

Morsomt at det ene innlegget visstnok var ironi fordi det er helt likt det jeg har sett utallige andre skrive om kvinner i forbindelse med Gamergate.

Jeg er nok et offer for Poes lov. :)

 

Prøvde å legge til at jeg ikke har blitt fornærmet over spill for å vise at jeg ikke vanligvis pleier å "sutre".

Ikke spiller jeg online heller så slipper unna både trakassering og å få gaver av folk jeg ikke vil ha noe med å gjøre.

 

Men jeg blir sint når jeg ser andre møte trakkasering og trusler om voldtekt og drap. Dessuten ser jeg en gryende forakt ovenfor kvinner absolutt overalt på nettet i tillegg på gaten.

 

Vil selvsagt nok en gang legge til at trakassering og trusler mot menn ikke er noe bedre og også burde bli tatt opp.

 

Håper dette oppklarer litt. Beklager igjen at jeg skrev et litt forhastet innlegg.

Den gryende forakten retter seg nok helst mot det at det tilsynelatende alltid er noen kvinner som skal lage en stor sak ut av det som rammer dem. Kvinner er ikke mer utsatt for netthets, vold eller press. Likevell er det ett enormt fokus på hovordan nettopp dette rammer kvinner. Klart folk blir lei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil bare bli behandlet som et menneske, men det er vel for mye forlangt fra en drittkjerring som meg.

De fleste av oss ser ironien. Men beklageligvis er de som BURDE forstått den de samme som de som ikke forstår den, og vil ofte ta det som en bekreftelse på sin egen vridde logikk.

 

La oss ikke synke ned til det nivået. ;)

Jeg unnskylder meg igjen med Poes lov. :)

Opplever bare litt for ofte at kvinner enten blir satt på en slags pidestall eller behandlet som avskum.

Jeg er imot begge deler.

Lenke til kommentar

.

 

Den gryende forakten retter seg nok helst mot det at det tilsynelatende alltid er noen kvinner som skal lage en stor sak ut av det som rammer dem. Kvinner er ikke mer utsatt for netthets, vold eller press. Likevell er det ett enormt fokus på hovordan nettopp dette rammer kvinner. Klart folk blir lei.

OK. Synes likevel ikke kvinner fortjener å bli møtt med slik forakt og seksuell trakassering fordi noen journalister velger å skrive mye om dette.

Kvinner blir jo også foraktet andre steder i verden der det blir skrevet særdeles lite om det så har liten tro på at kvinneforakt har sitt utspring i mediadekning.

Ofte når en kvinne uttaler seg om noe blir hun anklaget for å sutre, men hver gang jeg ser på et kommentarfelt i avisene så er de fylt opp av menn, ikke kvinner så hvem som klager mest er jeg usikker på.

 

Forøvrig er jeg imot hvordan en del feminister later som om bare kvinner kan være ofre. Flere menn tar selvmord, flere menn blir utsatt for vold og i tillegg dør de yngre. Dette er absolutt noe som bør bli skrevet mer om.

Jeg reagerte som jeg gjorde fordi dette var en sak om trakkasering og hat mot kvinner på nettet, og mange oppførte seg som om det er ikke skjer eller er ubetydelig. Jeg ser det hver dag, og selv om jeg ikke blir utsatt for trakassering selv så er de holdninger der ute som skremmer meg.

Endret av Nether
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig er det flere menn som tar selvmord enn kvinner så tror menn er minst like sensitive.

 

Nei, det tror jeg ikke. Slik jeg ser det tar kvinner seg mer nær av ting som blir sagt til dem enn menn gjør, når menn begår selvmord har det oftere sammenheng med katastrofale (fra deres synspunkt) hendelser i livet; lengre tids arbeidsløshet, samlivsbrudd osv.

 

Personlig foretrekker jeg å spille mannlige karakterer. Faktisk hadde jeg foretrukket ends flere mannlige karakterer i spill, gjerne av den halvnakne atletiske typen. :)

 

 

Vet ikke om dette er ment som ironi, men hvis det ikke er det; vi kan ikke alle se ut som Conan, du burde skamme deg! :p

 

Ofte når en kvinne uttaler seg om noe blir hun anklaget for å sutre, men hver gang jeg ser på et kommentarfelt i avisene så er de fylt opp av menn, ikke kvinner så hvem som klager mest er jeg usikker på.

 

Jeg ser det motsatte, når menn klager over ting de burde klage over blir vi beskyldt for å være sutrekopper og kvinnehatere, mens kvinner blir applaudert for å stå opp for "kvinnesaker".

 

Kommentarfeltene i avisene er forøvrig ofte politiske og siden jeg tror at flere menn liker å diskutere politikk enn kvinner, er skjev kjønnsfordeling der ikke overraskende.

 

Jeg ser det hver dag, og selv om jeg ikke blir utsatt for trakassering selv så er de holdninger der ute som skremmer meg.

 

Men bør disse holdningene (i den grad de ikke er fysiske) sensureres? Jeg bør ikke kunne hindre deg i å kalle meg en drittstøvel kun fordi jeg ikke liker å bli kalt det.

 

Mye? Vi har hatt ett idiot-innlegg i denne tråden. Det er naturligvis ett for mye, men det er likevel forholdsvis lite i forhold til hva man oftest får når litt kontroversielle temaer diskuteres på nettet.

 

Nei, det er ikke ett for mye, meninger som eksisterer ellers på nettet bør kunne bli en del av diskusjonen her også.

 

Den gryende forakten retter seg nok helst mot det at det tilsynelatende alltid er noen kvinner som skal lage en stor sak ut av det som rammer dem.

 

Det at menn føler seg tilsidesatt er nok også en del av saken, gaming er et tradisjonelt mannsområde og mange menn (kanskje de fleste?) ønsker ikke at gaming skal forandres til det ugjenkjennelige for å gi innpass til kvinner.

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar

Dark Archon: Takk for god og saklig argumentasjon.

 

Holdningene jeg ser skremmer meg fordi de sannsynligvis går utover mennesker i det virkelige liv.

De som hater kvinner, homofile, svarte på nett diskriminerer dem i virkeligheten også. Han som sitter på et forum og uttaler at kona hans er en hore og en tispe behandler sannsynligvis kona si forjævlig i virkeligheten også.

Når noen uttaler at homofile bør drepes så tenker jeg på de landene hvor homofile faktisk blir henrettet grunnet holdninger som det osv.

Derfor skremmer det meg.

 

Jeg er ikke for sensur nei. Selv om jeg f.eks. synes uttalelser fra en del fanatiske religiøse er skremmende så synes jeg ikke de skal sensurers heller.

Jeg bør jo kunne argumentere imot dem uten at det betyr jeg ønsker sensur. Ytringsfrihet innebærer ikke en rett til å unngå motargumenter.

Det innebærer heller ikke at du kan si hva du vil på private sider.

Om Diskusjon.no ønsker kan de utestenge oss alle. De kan bestemme seg for at fra i dag er ordet "hyggelig" forbudt. Så om jeg sier at du er en hyggelig type så kan de utestenge meg umiddelbart. De ville selvsagt miste mange deltakere, men det er deres valg.

 

Ytringsfriheten beskytter oss fra Statlig sensur, ikke privat sensur.

Og trusler om drap og voldtekt er vel allerede utenfor hva ytringsfrihet kan tilltate, og jeg ser mange motta slike trusler.

------------------------------------------------------------------------

Var forørvrig ikke ironisk når jeg sier at jeg ønsker flere sexy mannlige karakterer. Jeg har aldri vært blant de som ønsker å spille som en kvinne. Jeg foretrekker menn i det virkelige liv så da foretrekker jeg også å spille som dem. :)

Jeg klager heller ikke over sexy kvinnelige karakterer fordi jeg er fornærmet, men heller fordi det ikke er tiltrekkende for meg å se på.

Jeg drar ofte frem Sacred 2 som et eksempel på et spill som bare er lagd for heterofile menn. Alle de kvinnelige karakterene var humanoide og hadde store pupper, mens de mannlige karakterene var en død fyr, en gammel prest og en robot.

Ingenting for heterofile kvinner eller homofile menn å se på der. :p

 

Det jeg og mange andre ønsker er variasjon.Selv om jeg personlig foretrekker å spille som menn så skjønner jeg at mange vil spille som normale kvinner uten silikonpupper eller bikinirustning.

Spillindustrien ble ikke ødelagt av spill som Den lengste reisen eller Drømmefall.

 

Alle unge kvinner jeg kjenner har spilt spill i like mange år som mennene rundt dem. Vi vokste opp med spill vi også. Vi spilte mario, Quake, Doom, Wolfenstein, diverse bilspill osv. Mange kvinner har "vokst fra" spilling og fått et større fokus på jobb og barn, men de av oss som er igjen ønskes å behandles som en del av markedet.

Selv om det lages filmer rettet mot den stereotypiske kvinnen så lages det fortsatt actionfilmer rettet mot menn.
Det er sjelden jeg ser filmfans klage over at kvinner tar fra dem lekene deres.

Hvorfor er "gamere" så redde for det?

Lenke til kommentar

Det er sjelden jeg ser filmfans klage over at kvinner tar fra dem lekene deres.

Hvorfor er "gamere" så redde for det?

 

Fordi folk som deg ikke ønsker å utvide mangfoldet i en stadig voksende spillindustri, men heller ønsker å sensurere spill. Du nevnte Drømmefall så hvorfor ikke lage flere slike spill istedenfor sensur? Filmindustrien vant over slik sensur (kristne, feminister, osv) da folk som deg ønsket det, derfor eksisterer mangfoldet fortsatt.

 

Jeg er en mann og liker romantiske komedier til en viss grad, men jeg forlanger ikke sensur pga filmene er rettet mer mot kvinner, jeg støtter heller gode filmer i sjangeren så flere gode romantiske komedier blir laget. Støtt mangfoldet, men ikke gjennom sensur.

Endret av guezz
Lenke til kommentar

 

.

 

Den gryende forakten retter seg nok helst mot det at det tilsynelatende alltid er noen kvinner som skal lage en stor sak ut av det som rammer dem. Kvinner er ikke mer utsatt for netthets, vold eller press. Likevell er det ett enormt fokus på hovordan nettopp dette rammer kvinner. Klart folk blir lei.

OK. Synes likevel ikke kvinner fortjener å bli møtt med slik forakt og seksuell trakassering fordi noen journalister velger å skrive mye om dette.

Kvinner blir jo også foraktet andre steder i verden der det blir skrevet særdeles lite om det så har liten tro på at kvinneforakt har sitt utspring i mediadekning.

Ofte når en kvinne uttaler seg om noe blir hun anklaget for å sutre, men hver gang jeg ser på et kommentarfelt i avisene så er de fylt opp av menn, ikke kvinner så hvem som klager mest er jeg usikker på.

 

Forøvrig er jeg imot hvordan en del feminister later som om bare kvinner kan være ofre. Flere menn tar selvmord, flere menn blir utsatt for vold og i tillegg dør de yngre. Dette er absolutt noe som bør bli skrevet mer om.

Jeg reagerte som jeg gjorde fordi dette var en sak om trakkasering og hat mot kvinner på nettet, og mange oppførte seg som om det er ikke skjer eller er ubetydelig. Jeg ser det hver dag, og selv om jeg ikke blir utsatt for trakassering selv så er de holdninger der ute som skremmer meg.

 

 

Det er omtrent ingen som mener at kvinner generelt fortjener å bli møtt med forakt osv. Problemet her er at reaksjoner mot skjevfordelingen du nevner gjerne tolkes som kvinnehat og antifeminisme. Vi har mange organisasjoner som lever av å formidle kvinners lidelse, og ingen tilsvarende for menn. Noen ganger har menn vært frempå men da har begreper som "sytemenn" blitt innført. Å si at det er menn som i dagens medievirkelighet syter mest blir for meg en absurd påstand.

 

Som du nevner er dette en sak om trakassering av kvinner på nettet. De fleste av oss er imot trakassering av mennesker, og vi reagerer naturlig nok på at det ser ut til å være mindre viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

.

 

Den gryende forakten retter seg nok helst mot det at det tilsynelatende alltid er noen kvinner som skal lage en stor sak ut av det som rammer dem. Kvinner er ikke mer utsatt for netthets, vold eller press. Likevell er det ett enormt fokus på hovordan nettopp dette rammer kvinner. Klart folk blir lei.

OK. Synes likevel ikke kvinner fortjener å bli møtt med slik forakt og seksuell trakassering fordi noen journalister velger å skrive mye om dette.

Kvinner blir jo også foraktet andre steder i verden der det blir skrevet særdeles lite om det så har liten tro på at kvinneforakt har sitt utspring i mediadekning.

Ofte når en kvinne uttaler seg om noe blir hun anklaget for å sutre, men hver gang jeg ser på et kommentarfelt i avisene så er de fylt opp av menn, ikke kvinner så hvem som klager mest er jeg usikker på.

 

Forøvrig er jeg imot hvordan en del feminister later som om bare kvinner kan være ofre. Flere menn tar selvmord, flere menn blir utsatt for vold og i tillegg dør de yngre. Dette er absolutt noe som bør bli skrevet mer om.

Jeg reagerte som jeg gjorde fordi dette var en sak om trakkasering og hat mot kvinner på nettet, og mange oppførte seg som om det er ikke skjer eller er ubetydelig. Jeg ser det hver dag, og selv om jeg ikke blir utsatt for trakassering selv så er de holdninger der ute som skremmer meg.

 

 

Det er omtrent ingen som mener at kvinner generelt fortjener å bli møtt med forakt osv. Problemet her er at reaksjoner mot skjevfordelingen du nevner gjerne tolkes som kvinnehat og antifeminisme. Vi har mange organisasjoner som lever av å formidle kvinners lidelse, og ingen tilsvarende for menn. Noen ganger har menn vært frempå men da har begreper som "sytemenn" blitt innført. Å si at det er menn som i dagens medievirkelighet syter mest blir for meg en absurd påstand.

 

Som du nevner er dette en sak om trakassering av kvinner på nettet. De fleste av oss er imot trakassering av mennesker, og vi reagerer naturlig nok på at det ser ut til å være mindre viktig.

 

100% enig. Jeg vil gå så langt som å si at dem som støtter denne artikkelen ikke støtter likestilling. Artikkelen er om noe som er meget kjønnsnøytralt og hvis du er bare bekymret for kvinner da lever du fortsatt i 1960-tallet angående kjønnsroller.

Lenke til kommentar

100% enig. Jeg vil gå så langt som å si at dem som støtter denne artikkelen ikke støtter likestilling. Artikkelen er om noe som er meget kjønnsnøytralt og hvis du er bare bekymret for kvinner da lever du fortsatt i 1960-tallet angående kjønnsroller.

Merkelig synspunkt at det skulle være farlig å sette fokus på en form for trakassering. Med denne logikken, så kan man jo ikke sette fokus på noe som helst - man må alltid forsøke å bekjempe trakassering som helhet. At det er enklere å dele opp problemet og løse de ulike elementene hver for seg har ingenting å si. For det er visst like trakasserende å dele opp problemet, slik at man ikke har like mye fokus på alle deler av det absolutt hele tiden. Resultatet har ingenting å si, for har skal man ri prinsipper.

 

Det blir omtrent som å si at nå skal det ikke bygge noen nye gangfelt, for det er urettferdig mot syklistene. Vi kan heller ikke bygge noen nye sykkelveier, for det er urettferdig ovenfor de gående. Alt må bygges på en gang, ellers er det trakassering. Ettersom ressursene er begrenset, blir det altså aldri bygd noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...