Gå til innhold

Vile det være noe forskell med denne oppgraderingen?


pepe

Anbefalte innlegg

Hei, sitter i dag med et MSI P67A-GD65 B3 hovedkort, 8GB rambrikker fra Cruical, 2500k 4,5GHz og et GTX 780. Spiller for det meste spill på pcen som counter-strike og battlefield, utenom vanlig surfing og spotify etc..

 

Så ser jeg at Intel har sluppet en ny prosessorserie, og lurer på om det er noe serlig vits å oppgradere fra et helt greit oppsett i dag? Tenker da å oppgradere HK, CPU og RAM. Skjermkortet varer nok et par år til etter mitt bruk.

 

Har da sett på noen oppgraderingspakker som komplett selger, den ene med 8GB og den andre med 16GB.

 

Noen som har innspill om det er mye vits å oppgradere til noe av dette i år? Eller om jeg bør vente 1 eller 2 generasjoner for å få et bedre oppsett.

 

Kan legge til at jeg venter på spill som The Witcher 3, som ryktes å bli et ganske kravstort spill. Utenom det er det ikke noe jeg kommer på.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Du vil nok ha minimal ytelsesøkning i spill ved å oppgradere CPU, RAM og hovedkort, neppe nok til at du merker forskjell på annet enn muligens noen sekunder raskere lastetid. Spill klarer generelt ikke å dra full nytte av de 8GB RAM du allerede har, en 2500k på 4,5GHz kommer neppe til å bli en flaskehals med det første med mindre du skal redigere video, og hovedkortet er vel det som har minst å si for spillytelse. Som LMH1 sier vil det være oppgradering av grafikkortet, for eksempel ved å sette i et ekstra 780, som gir deg best ytelsesøkning i spill. Dersom du ikke har en SSD vil dette også være en bra investering som gir deg en ekstrem ytelsesøkning i generelt bruk (men ingen ekstra FPS i spill dessverre). Jeg ville heller fokusert på ekstra funksjonalitet i ditt tilfelle. Kjøp en ekstra skjerm, en Oculus Rift, en bra joystick eller et ratt eller lignende, alt etter hva du er interessert i.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Gå for en Noctua NH-D14 kjøler.

Har en slik selv i på et P8Z77-V kort med 3770K CPU.

 

Med vifter i gang styrt av AI-suite på normalmodus ligger CPU-temp på 26 grader

UTEN vifter (koblet fra) ligger den på 37 og når 64 gr ved tung belastning. Vanvittig god kjøler.

 

Men OBS OBS. Kjøleren bygger 16 cm.. Sjekk om kabinettet klarer dette.

Har en svoger med samme CPU som deg klokket til 4700 og nevnte kjøler.. Aldri over 58 grader ved tung belastning.......

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest bruker-293283

Ytelsesforskjellen i spill ved å oppgradere til f.eks en i5 4690k vil være minimal. 2500k er en meget god prosessor til spilling.

Edit; Her kan du se sammenligning mellom forskjellige intel prosessorer.

Endret av bruker-293283
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...