Gå til innhold

Iphone 6 plus eller Galaxy Note 4 ?


flekken

Anbefalte innlegg

Velge iPhone eller Note ?

Hadde tidligere iPhone, men måtte gå til Android for å finne stor telefon.

For meg er ikke IOS/Android et spørsmål, men handler mer om en grei og brukervennlig telefon. Begge har sine fordeler og ulemper.

Liker at det på Samsung er mer åpent og kan legge widgeter og tilpasse hjemskjermen. Har iPhone en slik mulighet nå i ios 8 ?

Fint om noen kan skrive litt om fordeler og ulemper med begge telefoner. Har sett en del om Note 4 på nett, men ikke noe om selve bruken av iPhone 6 plus.

NB. Ønsker ikke å bidra til krangling mellom Android/IOS, men tips om hvilken telefon som kan passe meg. Har Note 2 i dag så kjenner en del til den, men utfordrer iPhone brukere til å komme med tips ?

Trenger en mobil som er grei på nett og mail. (nesten alle apper i dag kommer jo til begge). som jeg kan tilpasse å "leke" med.

Anyone ? :huh:

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere hatt Note 1 og 3 og var litt lysten på å prøve en Iphone6+ da den kom i høst . Jeg ble imidlertidig såpass skuffet da jeg var innom en eplebutikk og testet den litt . Nesten en cm lengre enn Note 4 og 0.2" mindre skjerm er dårlig skjermutnyttelse . Det er fint med en tlf i alminiumsbody , men jeg synes den var litt glatt i hånden og hadde ikke våget å ha en slik mobil uten beskyttelsedeksel .

Jeg endte derfor opp med en nå 2 dager gammel Note 4 som jeg er veldig fornøyd med.
Dagens grensesnitt på Note´en synes jeg er like enkelt å benytte som IOS på Iphone 6 .

Lenke til kommentar

 

Her må jeg for engangsskyld være enig med Slai og si at vil du leke med widgets osv så må du gå for Note :-)

Eller redesigne hele telefonens utseende drastisk, eller bruke den utfor ios sitt område generelt. Hvis det ikke er relevant, er det jo ett fett.

Ja ios er faktisk litt kjedelig der. Liker dog værwidgets som jeg har i trekkned menyen min nu.

Lenke til kommentar

vurderer også begge de to telefonene iphone6 faller nok ut pga ios, selv om de jeg vet om som har iphone 6 pluss er veldig fornøyde.

Nå vurderer jeg følgene telefoner :

 

Note4 bra skjerm og s pen, mye plast og samsung er ikke akkurat kjent for god kvalitet.

Batteri tiden på min note3 falt også mye etter en stund men er bra nå etter jeg la inn custom rom.

 

Nexus6 her får du oppdateringer rett fra google og telefonen er oppdatert til det siste nye hele tiden.

Batteritid, kamera og kvalitet gjenstår og se....

 

Huawei mate 7 har best batteri metall kropp og bedre? fingeravtrykk leser enn iphone6.

Skjerm og bilde kvalitet når ikke helt opp mot note4 eller iphone6, gullversjonen skal ha 3 mb ram så denne modellen vurderes.

 

Levono vibe er også en ny telefon på markedet , metall body dual sim og 16mp kamera.

viben'n kan du bytte operativ system på så den kjører stock android.

Med 4000 mha batteri er denne også spennende....

Lenke til kommentar

La meg heller si det sånn: Har du Mac, så burde du kaste den i søppla og kjøpe deg PC og Note 4.... :)

...

Artig...

 

 

Men litt mer seriøst, du velger dingser som snakker godt sammen med eventuelle andre dingser du måtte ha i husholdningen. Hvis du ikke trenger å koble sammen enheter innenfor husholdningen din, så står du jo helt fritt og kan velge akkurat hvilket merke og modell som passer deg best. Alle har fordeler og ulemper, og de har litt ulike priser. De gjør alle sammen omtrent den samme jobben og innenfor samme prisklasse også med omtrent samme hastighet.

 

Men hvis du har andre enheter du ønsker å få til å spille sammen, bør du se etter mobil som gjør dette best mulig. I min husholdning har vi Appledingser, det fungerer strålende sammen. Dermed blir det for meg uinteressant hva Android og Windows måtte finne på. Men har du bygget deg opp rundt Windows, så er det kanskje bedre med en Windowsbasert mobil. Samme med Android.

 

Det fine er at du kan velge, det ville vært kjedelig om man ikke kunne det...:-)))

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

La meg heller si det sånn: Har du Mac, så burde du kaste den i søppla og kjøpe deg PC og Note 4.... :)

...

Artig...

 

 

Men litt mer seriøst, du velger dingser som snakker godt sammen med eventuelle andre dingser du måtte ha i husholdningen. Hvis du ikke trenger å koble sammen enheter innenfor husholdningen din, så står du jo helt fritt og kan velge akkurat hvilket merke og modell som passer deg best. Alle har fordeler og ulemper, og de har litt ulike priser. De gjør alle sammen omtrent den samme jobben og innenfor samme prisklasse også med omtrent samme hastighet.

 

Men hvis du har andre enheter du ønsker å få til å spille sammen, bør du se etter mobil som gjør dette best mulig. I min husholdning har vi Appledingser, det fungerer strålende sammen. Dermed blir det for meg uinteressant hva Android og Windows måtte finne på. Men har du bygget deg opp rundt Windows, så er det kanskje bedre med en Windowsbasert mobil. Samme med Android.

 

Det fine er at du kan velge, det ville vært kjedelig om man ikke kunne det...:-)))

 

 

Why?

 

Android, WP og iOS snakker godt med alle OS. Sitter hjemme her med Ubuntu, Linix mint + Win8 og Android tablet + WP telefon.

 

For meg kommuniserer alle enheten utrolig godt uavhening hvilket OS jeg sitter på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har en blanding av Windows, Linux og Android. Supert at de snakker godt sammen.

 

Jeg har et rent Apple-miljø, det snakker godt sammen. Og hvis andre dingser også kan snakke godt AirPlay, AirPrint, AirDrop og andre tjenester fra Apple, så er det skjedd nye og fine ting jeg ikke var klar over. Det hadde jo i så fall bare vært fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

flekken: Siden du har Note 2 i dag så kjenner du Note seriens styrke.

 

Større skjerm men mindre tlf.

Utskiftbart batteri, noe som er en fordel både med tanke på å ha backup strøm og om batteriet skulle ryke.

S-Pennen er meget god når det gjelder brukermuligheter.

Utvidbart minne og støtte av usb-on the go.

Større frihet mtp å tilpasse tlf etter eget ønske og behov.

 

Selv liker jeg ikke ios da jeg finner det altfor begrenset og låst til Apple.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

samsung er ikke akkurat kjent for god kvalitet.

 

 

Løse påstander.

Ikke noe som tyder på at det er noe dårligere kvalitet enn hos noen andre produsenter.

 

Har du sett dokumentaren om planned obsolecense? Det handler om TV'er, men er en dokumentar hvor det fastslås at Samsung med vilje lager TVer slik at de går istykker etter kort tid. Når Samsung fant ut at det gikk an å fikse hos reparatører endret de delene som ble brukt slik at ingen kunne fikse selv, men måtte kjøpe ny TV. Skulle gjerne ha linket til den, men jeg finner den ikke på YouTube. Den gikk på NRK ca et halvt år siden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...