Gå til innhold

Nå kan du jailbreake iOS 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jailbreaking er nok blitt for "den spesielt interesserte".

De fleste som vet hva jailbreaking er har nok/skal nok flytte over til Android.

Ikke enig i det egentlig. Jailbreaking har jo aldri vært like stort, like enkelt og like tilgjengelig som nå. Alt som skal til er å koble til og starte prosessen og du er ferdig på under 2 minutter. (Nå er denne releasen litt forskjellig, da Pangu har laget de kaller en release til utviklerne).

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

 

 

Jailbreaking er nok blitt for "den spesielt interesserte".

De fleste som vet hva jailbreaking er har nok/skal nok flytte over til Android.

Ikke enig i det egentlig. Jailbreaking har jo aldri vært like stort, like enkelt og like tilgjengelig som nå. Alt som skal til er å koble til og starte prosessen og du er ferdig på under 2 minutter. (Nå er denne releasen litt forskjellig, da Pangu har laget de kaller en release til utviklerne).

Haha, tenkte det samme, har en gammel jailbreaked iPhone 4s (den jeg bruker nå)

Meeeeen, venter ivrig på nybestilt Note 4 :D

 

Jeg tror hovedgrunnen til at de fleste ikke vil ha Android ligger i utseende (ref. Android 4.4.4 KitKat og tidligere).

iOS har generelt et mye finere, oversiktlig og mer brukervennelig grensesnitt.

MEN, det er et men, Nå kommer Android Lollipopp (Android 5.0), som kommer til å få mange flere over til Android, spesielt de som bruker iOS. Siden Lollipopp er mer moderne, luftigere, og ikke minst oversiktlig.

 

Prøvde Android L på Nexusen til en kompis, og kan ikke vente til Samsung slipper sin versjon av Android Lollipopp til Note 4!

 

Tilbake til poenget.

Før ville "alle" ha iPhone, og de som ville/måtte ha noe som lignet på Androids kofigurasjons-muligheter kunne jo da jailbreake telefonen sin (slik jeg har gjort ved hver utgivelse av ny iOS). Men nå er det kanskje ikke like lukrativt med iPhone, iallefall i Norge der nermest alle har en...

Nå er Stor-telefoner som Note 4 og Z3 litt mer lukrativt enn en iPhone tross prisforskjell (Dette varierer jo såklart i yngre aldersgrupper).

 

Men flott at de allerede har fått åpnet iOS 8.1!

Får vel skvise siste skvett av liv ut av 4s-en min før Note 4 kommer på døren. :)

Lenke til kommentar

Jailbreaking er nok blitt for "den spesielt interesserte".

De fleste som vet hva jailbreaking er har nok/skal nok flytte over til Android.

 

Jailbreaking har faktisk blitt lettare og lettare. Det var mykje meir jobb/risiko for å få det til å fungere i starten, og no er det vel meir tilgjengeleg enn nokon gong :)

Ellers har det vore mange grunnar til å holde seg på iOS, blant anna low-latency lyd og overlegen bileteprosessering. Då er det greit å ha jailbreaking, så ein kan samtidig få litt meir kontroll over telefonen.

Lenke til kommentar

Er dette noe som får innvirkning i forhold til muligheten for å jailbreake nyeste Apple TV boks?

Nei. Så vidt jeg vet så er det ikke mulig å jailbreake den. Mulig det bare er at man ikke har funnet hull i softwaren ennå, men jeg mener å ha lest at det ikke er mulig. Litt usikker.

 

Edit: Det er ikke umulig, men virker ikke som om det er noen som jobber med det ettersom det er mye vanskeligere å finne feil som man kan utnytte i den.

 

Heter det ikke SSH? Og ikke SHH, som det er skrevet to ganger i artikkelen?

Du har rett. Det heter SSH.

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

Er dette noe som får innvirkning i forhold til muligheten for å jailbreake nyeste Apple TV boks?

 

Problemet med nyeste apple tv er at den slår av usb porten når den går forbi bootloaderen slik jeg har forstått det. I tillegg til at det virker ut som den er mindre interesse å JB den kontro iPhone.

 

Men til ATV kan en jo alltid bruke plex media server og plexconnect. En får da tilgang til hele biblioteket på ATV og det er strøkent. Eneste er at en må ha en pc påslått som kjører dette. Har selv en NAS med både Plex media server og plexconnect kjørende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...