Gå til innhold

G@bb@'s lille-store kontor spøk tråd


g@bb@

Anbefalte innlegg

Hei !


En liten redigering på trådnavnet her - da jeg skal utvikle min lille gelè spøk til noe mer. Nå planlegges det i stor stil og jeg kommer til å gjøre lignende oftere.

Første runde ut var jo "innbakt gelemus" og neste oppgave planlegges.

Og såklart om noen andre har tips eller gjennomført et eller annet så vis oss :-)

 

Regler:

Spøken kan IKKE gå ut over arbeidstid eller arbeidsutstyr - dvs det må kunne vaskes eller brukes defekt utstyr. Dette er for å unngå eventuelle problemer med sjefer/supervisors/the Big Boss eller Onkel Sam

 

 

 

 

Har planer om å dra en liten gelè spøk her på kontoret.
Jeg har fått tak i en defekt datamus som er identisk til de vi vanligvis bruker og planlegger å "støpe" denne i en klump med gelè.

Jeg har en liten skål med lokk som passer og mitt forrige forsøk resulterte i at selve gelèn hang fast i veggene på skålen og revnet. Jeg har hatt oppi ekstra gelatin for å gjøre den litt stivere slik at den holder fasongen når den tas ut.

Noen andre som har tips eller gjort dette tidligere ?

Kanskje smøre den med formfett i forkant ? Eller vil dette blande seg med gelèen når den helles oppi formen ?

Edit: skiftet navn på tråden å la til litt mer info.

Endret av g@bb@
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal ta den ut av bollen, sett en tallerken over bollen, hold dette på hodet og skyld undersiden av bollen i varmt vann. Da slipper geleen tak og sklir ut uten å få stygge merker.

 

Men jeg ser en annen utfordring: Musa vil mest sannsynlig flyte i geleen og dermed stikke litt ut av den. Prøv deg frem med et lokk, tefat eller lignende for å presse musa ned i geleen. Hvis det tyter noe utenfor tefatet, så tar du det lett bort senere med skje og en klut med varmt vann.

 

Alternativt bruk musematta og noe tungt oppå til å presse ned musa, så geleen sitter fast i musematta.

 

Blir det noe gele igjen kan du alltids lage bittelitt kruttsterk kaffe i koppen hans og fylle på med gele så han får kaffegele.

Lenke til kommentar

Når du skal ta den ut av bollen, sett en tallerken over bollen, hold dette på hodet og skyld undersiden av bollen i varmt vann. Da slipper geleen tak og sklir ut uten å få stygge merker.

 

Men jeg ser en annen utfordring: Musa vil mest sannsynlig flyte i geleen og dermed stikke litt ut av den. Prøv deg frem med et lokk, tefat eller lignende for å presse musa ned i geleen. Hvis det tyter noe utenfor tefatet, så tar du det lett bort senere med skje og en klut med varmt vann.

 

Alternativt bruk musematta og noe tungt oppå til å presse ned musa, så geleen sitter fast i musematta.

 

Blir det noe gele igjen kan du alltids lage bittelitt kruttsterk kaffe i koppen hans og fylle på med gele så han får kaffegele.

 

Aha - tror jeg tar sjansen på å gjøre som du beskrev først her. Lager gelen i dag med ekstra gelatin just in case og legger ut bilde i morgen om hvordan det ser ut =)

 

Edit: ja - musa flyter så må finne en måte å "holde" den på midten i klumpen. Med musematte som du nevner er en muliget eller noe annen måte.

Endret av g@bb@
Lenke til kommentar

Men jeg ser en annen utfordring: Musa vil mest sannsynlig flyte i geleen og dermed stikke litt ut av den. Prøv deg frem med et lokk, tefat eller lignende for å presse musa ned i geleen. Hvis det tyter noe utenfor tefatet, så tar du det lett bort senere med skje og en klut med varmt vann.

Det er vel bare til å la den tykne litt før man stapper musa oppi, musa flyter ikke da, da må den presse seg oppover i gelèen, noe en død gjenstand ikke er i stand til. :yes: Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Men jeg ser en annen utfordring: Musa vil mest sannsynlig flyte i geleen og dermed stikke litt ut av den. Prøv deg frem med et lokk, tefat eller lignende for å presse musa ned i geleen. Hvis det tyter noe utenfor tefatet, så tar du det lett bort senere med skje og en klut med varmt vann.

Det er vel bare til å la den tykne litt før man stapper musa oppi, musa flyter ikke da, da må den presse seg oppover i gelèen, noe en død gjenstand ikke er i stand til. :yes:

Ja - tenkte på dette selv men så får meg at man får en skjøt halveis.

 

Men - noen som vet om det finnes "hurtigstivende gelè"?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...