Gå til innhold

militær utdanning?


bla bla bla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo an på hva du legger i militær jobb. Skal du være operativ vinterkriger i Indre Troms er befalsskole + krigsskole kanskje det beste, men hvis du bare har lyst på en jobb et hvilket som helst sted i Forsvaret kan du studere noe sivilt og få en kontorjobb i FLO på Kjeller.

 

Samtidig er det operative stillinger, eksempelvis i etterrettningstjenesten og -bataljonen hvor det kreves fullført førstegangstjeneste og en sivil utdanning.

Du kan også gå yrkesfag og begynne på teknisk befalsskole. Svært mange muligheter innenfor Forsvaret. "Militær jobb" er ikke helt nøyaktig nok for å kunne anbefale utdanningsløpet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En operativ soldat er nok det jeg ser for meg, og man kan vel ikke valse inn med en ener i karaktergjennomsnitt? minimum karakterer? det er vel det jeg egentlig lurer på,

 

 

Ehhh... nei.

Husk at dine karakterer også er en faktor ved opptak til både befalsskolen og eventuell krigsskolen senere.. Og å bare slappe av gjennom skolevesenet, det er ubeskrivelig lite smart. Hva gjør du dersom forsvaret ikke lever opp til dine forventninger? Hva om du får en skade som gjør at du ikke kan være en operativ soldat? Bare spørsmålet i seg selv er... Lite gjennomtenkt.

 

Edit: Ble litt bryskt. Poenget var at det lønner seg å gjøre en innsats på skolen, gode karakterer og god arbeidsmoral vil alltid lønne seg, uansett om du skulle havne i Forsvaret eller ei. I Forsvaret er det smart å ha gode arbeidsrutiner, du får ikke fri før jobben er gjort uansett. Disse vanene er det gode å få så fort som mulig.

Endret av Killswitch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...