Gå til innhold

Lei... anbefalinger PC-spill?


Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale meg et PC-spill som kan få meg engasjert igjen? Finner ingen ting som får meg engasjert lenger, alt er like kjedelig...

 

Har gått lei av BF-serien. Kjøpte Metro Redux, men er ikke noe glad i mørke/skumle spill. Kjøpte Wolfenstein: New Order. Likte det bedre enn Metro, men blir for lineært og kjedelig. Har spillt gjennom StarCraft II, men liker ikke alien-temaet (men liker ellers spill av denne typen, gikk med en del timer på Dune og C&C). Bilspill kan være artig en kort stund, men blir fort ensformig. Har betalt for Next Car Game, men det er jo ikke ferdig enda. Tomb Raider så fint ut, men var møkkakjedelig å spille. Arma blir litt for heavy, trenger noe som jeg kan hoppe inn i og spille en liten stund (har ikke så mye tid, og kan gå en stund mellom hver gang jeg har tid til å spille litt. Uforutsigbart.). Portal 1 og 2 var moro, men ferdig med de. Civilization er kjedelig (liker ikke turn-based). Liker åpne verdener. Far Cry 3 var ok (bedre enn 2) men blir litt repetitivt i lengden. Great Giana Sisters var bra, men det begynner jo å bli en stund siden.

 

Ser frem til GTA V (ikke spilt GTA siden 1 eller 2 på PS), har tro på at den kan bli bra, men den kommer jo ikke til PC før januar.

 

Noen som har noen gode forslag? Artig hvis jeg kan spille med kontroller, men får helt angst hvis det er håpløst å sikte eller det dukker opp slike "trykk y-button as fast as you can to avoid being killed"-sekvenser. Vil gjerne ha spill som kan spilles litt "on-and-off", ikke nødvendigvis en kveld/dag/uke i strekk for å mestre det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du nevner Great Giana sisters.

 

Ser du har spilt mye FPS i det siste, hva med å ta turen tilbake til 2D platformer?

 

Rayman Legends var desidert det beste spillet jeg spilte i fjor!

- Full kontroller støtte,

- Opp til 4 players (Som New super mario bros)

- Ta en titt på spillet i Steam :p

Endret av teb1986
Lenke til kommentar

Selv sliter jeg med samme problemet som deg; blir veldig fort kjedet av å spille disse generiske spillene som ramler ut. Shadow of Mordor var kjekt i 2 timer.

 

Siste spill jeg koste meg med til det var ferdig var Expeditions: Conquistador. Kjøpte det på steam på måfå og ble veldig overrasket over hvor artig det var med tekstbasert historie og turn-basert fighting. Høres kjipt ut, men var alt annet enn kjipt for min del.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Hadde selvfølgelig ikke plass (eller hukommelse) til å liste opp alt jeg har spilt de siste årene. Rayman Legends har jeg spilt (spiller) med ungene. Kjempespill, men det er artigst sammen med ungene (og så er jeg ute etter noe å spille for meg selv når resten av huset har falt til ro, vil ikke "bruke det opp"). Det er forresten (for de som ikke har spilt det) en kjempeanbefaling og veldig moro å spille med opptil fire spillere med xbox-kontrollere på PC (dog litt vanskelig for en gammel knark å holde styr på hvem som er hvem ;)

Borderlands har jeg ikke vært borti, skal sjekke, men har kanskje gått litt lei av FPs som teb1986 er inne på?

Expeditions: Conquistador virker interessant tommytoa, kanskje noe for meg, fremstår ihvertfall annerledes enn det jeg har prøvd i det siste.

Har forresten spilt litt The Walking Dead på nettbrettet innimellom, fenger ikke så aller verst (selv om det kan bli litt monotont). Savner egentlig de gamle pek-og-klikk adventurespillene (jepp, jeg har spilt Broken Sword-spillene, moro!).

Endret av snapshooter
Lenke til kommentar

Prøv deg på retrogaming. Masse gøy hvis du ikke har vert igjennom det. Hvis du ikke vil investere i konsoller så er det bra emulatorer og spill på nett gratis.

 

Kan også anbefale Arma 3. Det mest realistiske FPS krigspillet du kan få. Må ha masse tid til overs pga gigantiske brett og realistiske situasjoner. Er det ei mil til målet og du må gå, så må du bruke den tiden det tar å gå ei mil.

Endret av AngryPork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv deg på retrogaming. Masse gøy hvis du ikke har vert igjennom det. Hvis du ikke vil investere i konsoller så er det bra emulatorer og spill på nett gratis.

 

Kan også anbefale Arma 3. Det mest realistiske FPS krigspillet du kan få. Må ha masse tid til overs pga gigantiske brett og realistiske situasjoner. Er det ei mil til målet og du må gå, så må du bruke den tiden det tar å gå ei mil.

Jeg kan anbefale deg å lese førstepost, der står nemlig følgende:

 

 

Arma blir litt for heavy, trenger noe som jeg kan hoppe inn i og spille en liten stund (har ikke så mye tid, og kan gå en stund mellom hver gang jeg har tid til å spille litt.

 

Når det gjelder anbefalinger kan det hende Hearthstone kan fungere i blant, enkelt å hoppe inn og ut av. Ellers husker jeg at jeg selv koste meg med Dust: An Elysian Tail, et 2D action/beat 'em up. Historien er så som så, men spillet ser flott ut og gameplay er moro.

Lenke til kommentar

Hva med å teste ut nye sjangre? Mye bra innen RPG, bl.a. Wasteland 2 og Divinity: Original Sin, begge tur baserte (i kamp, real time ellers). Legend of Grimlock 2 kom nylig ut hvis man ønsker litt old school dungeon crawling, selv om 2'eren ikke er begrenset til kun grotter/huler o.l.

 

Heartstone er veldig enkelt å hoppe inn og ut av, det samme med Diablo 3.

Planetside 2 er ett bra mmo-fps, er f2p uten å være pay2win. Man får flere alternativer, raskere, med å bruke noen penger1, men enkelt spillere har minimal påvirkningskraft på helheten til spillet. Man kan fint hoppe inn, finne litt action og spille en liten stund og så hoppe ut igjen uten at det ødelegger for noen andre.

 

1 Hvis man syntes spillet er verdt f.eks. 300-400 kroner etter å ha testet det en stund, og man kun bruker så mye penger på spillet,så har man på sett og vis kjøpt spillet for 300-400 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd Fallout 3 / Fallout: New Vegas? Gjennomført spillunivers med mange, mange timer innhold.

Disse kan også spilles med spake på pc, som du nevnte som en fordel, samt at hvis du skaffer de på PC finnes det en utrolig stor verden av fantastiske modifikasjoner til spillene som gjør de enda større og bedre! Så stiller meg bak disse forslagene. Spesielt New Vegas synes jeg personlig var et fantastisk spill og mer tro mot fallout universet enn 3'ern, selv om begge er gøy.

Lenke til kommentar

 

Har du prøvd Fallout 3 / Fallout: New Vegas? Gjennomført spillunivers med mange, mange timer innhold.

 

Disse kan også spilles med spake på pc, som du nevnte som en fordel, samt at hvis du skaffer de på PC finnes det en utrolig stor verden av fantastiske modifikasjoner til spillene som gjør de enda større og bedre! Så stiller meg bak disse forslagene. Spesielt New Vegas synes jeg personlig var et fantastisk spill og mer tro mot fallout universet enn 3'ern, selv om begge er gøy.

 

Trenger ikke mye PC-kraft for å drive de nei, og man får kjøpt de veldig billig på Steam. Og har man en kraftplugg av en PC, finnes det et hav av visuelle mods, da spillene begynner å dra på årene. Holder også en knapp på New Vegas, kan ikke slå feil når Chris Avellone er med å skriver storyen.

Lenke til kommentar

 

Har ikke lest å sett om noen har anbefalt det tidligere, men hvis du liker "skrekkspill" så ville jeg ha gått for "the evil within". Langt og kult spill, spilte igjennom det på 2 dager :)

 

 

..., men er ikke noe glad i mørke/skumle spill. ...

 

 

 

beklager, er jo ikke mange spill igjen når man utelukker så mye som du gjør da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...